Upgrade soundsysteem e60 mogelijk?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
hn500001

Upgrade soundsysteem e60 mogelijk?

Bericht door hn500001 » 01 jan 2013, 19:52

Ik heb een standaard soundsysteem in mijn auto ( met tweeters) ben uitermate ontevreden over geluidskwaliteit.
Mijn vraag is of het mogelijk is dit systeem te upgraden naar prologich systeem van BMW ?
Mijn nav is pro en ik heb een Aux aansluiting bij mijn armsten.

Muziek speel ik voornamelijk via mijn iPhone via de Aux ingang

tom_il

Re: Upgrade soundsysteem e60 mogelijk?

Bericht door tom_il » 01 jan 2013, 21:07

Das niet zo simpel, logic 7 is geen eenvoudig systeem.
Veel eenvoudiger om een aftermarket systeem te zetten.
525d E61 2007 pre-LCI

zino1976

Bericht door zino1976 » 12 mei 2013, 20:29

Ik heb logic 7 nagemonteerd in mijn E60. Voorheen had ik gewoon het stereo systeem (2subs onder de stoelen en speakers in voordeuren en hoedenplank)
Het was geen makkelijke klus, heeft me ook een heel weekens gekost. Het had sneller gekund, ik ken iemand die ramt het in 3 uur erin maar hij heeft dit ook al ruim 30 keer gedaan. Maar ik besloot om hier wel de tijd voor te nemen en om het netjes te doen zonder iets te beschadigen.

De audio in de oude situatie komt vanaf demask/ccc en wordt via de bedrading naar de speakers gestuurd in de deuren en hoedenplank.

In de nieuwe situatie met logic 7 komt er een versterker links achterin en vanaf de versterker gaat de bedrading naar alle 13 speakers in de auto.
Het audio signaal word vanaf voorin, in mijn geval via de CIC over MOST naar de versterker links achter gestuurd.
Voorbereid is niets en ik heb een kabelboom gekocht die 'losgemaakt' is van de bodykabelboom van een auto met logic7.

in de laadruimte strip je de laadruimtevloer, de bekleding links achter en de achterbank gaat eruit, de rugleuning van de achterbank. een gedeelte van de vloebedekking moet je loshalen en de b-stijlbekleding links en rechts en de voorstoelen moeten los.
De logic 7 kabelboom leg je door de auto heen, vanuit de kofferbak links achter komt deze aan de linkerzijde van de auto binnen en voor de achterbank vedeeld deze zich naar de linker b-stijl en gaat over naar de rechterzijde van de auto.

In de achterdeuren zitten standaard geen speakers, deze plaats je, en de kabelboon verbind je ook aan de b-stijl deurconnectors.
De speakers in de achterdeuren verbind je ook weer met de b-stijl connectoren. De subs onder de stoelen verwijder je, en je plaatst de logic7 subs, de speakers in de voordeuren vervang je en je plaatst ook de tweaters.
De hoedenplank speakers vervang je en je plaatst daar ook de tweeters.
De center speaker in het dashboard plaatst je.

Vervolgens alleen nog een kwestie van programmeren en je voegt sa677 toe aan je FA en vervolgens codeer je de cic/ccc/mask en je codeert het vinnummer in de versterker en programmeert de laatste software versie en vervolgens codeer je de versterker.

Qua werk 1 van de intensievere projecten, maar de upgrade is het meer dan waard ten opzichte van het stereo systeem of het hifi systeem. Ik ben er goed tevreden over. In de eerste instantie wilde ik voor de individual audio gaan, maar dat is heel moeilijk te krijgen. Logic7 is echt een gigantische verbetering.
Aftermarktet zal er wellicht nog wel beters te krijgen, maar ik hou niet zo van aftermarket in mijn auto en wil het systeem zo origineel mogelijk houden.

Saban40

Bericht door Saban40 » 03 jun 2013, 19:20

Ik heb een standaard soundsysteem in mijn auto geluidskwaliteit niet goed
Mijn vraag is of het mogelijk is dit systeem te upgraden naar prologich systeem van BMW ?

Saban40

Bericht door Saban40 » 03 jun 2013, 19:43

Ik heb een standaard soundsysteem in mijn auto ( met tweeters) ben uitermate ontevreden over geluidskwaliteit.
Mijn vraag is of het mogelijk is dit systeem te upgraden naar prologich systeem prof mijn auto is 535 d 2007 ?

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 03 jun 2013, 20:51

3berichten voor 1 vraag. Het antwoord heb je zelfs geciteerd! Ja het kan.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Saban40

Bericht door Saban40 » 04 jun 2013, 19:10

Ken je iemand pro logoc montage in mijn bmw 535d ?

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 04 jun 2013, 23:34

Nee maar er is vast wel iemand die je kan helpen.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

zino1976

Bericht door zino1976 » 16 jun 2013, 07:11

Saban40 schreef:Ik heb een standaard soundsysteem in mijn auto ( met tweeters) ben uitermate ontevreden over geluidskwaliteit.
Mijn vraag is of het mogelijk is dit systeem te upgraden naar prologich systeem prof mijn auto is 535 d 2007 ?
Zie eerdere uitleg, andere kabelboom, andere speakers en andere versterker en coderen.

Logic7 kabelboom
Afbeelding

Extra kabels voor b-stijl conrectors naar achterdeuren (waar voorheen nog geen speakers in gemonteerd zaten) en voor de center speaker.
Afbeelding

Extra kabels van B-stijl conrectors worden op in de connector gemonteerd en de rest van de kabelboom is vrij logisch als je basiskennis van elektronica hebt en de schema's
Afbeelding

Afbeelding

Ukonak

Bericht door Ukonak » 01 jun 2020, 04:51

zino1976 schreef: 12 mei 2013, 20:29Vervolgens alleen nog een kwestie van programmeren en je voegt sa677 toe aan je FA en vervolgens codeer je de cic/ccc/mask en je codeert het vinnummer in de versterker en programmeert de laatste software versie en vervolgens codeer je de versterker.
Hallo

Ik heb een vraagje over het aanpassen van vin nr en software versterker hoe doe je deze ?
Ik heb alle speakers al gemonteerd en de coding is ook al gebeurd

Mvg
Ugur konak
Laatst gewijzigd door Edward op 01 jun 2020, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat ingekort.
:///m: E60 lci 525d

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”