Raamspoiler sedan + 3e remlicht

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
evoluzione

Raamspoiler sedan + 3e remlicht

Bericht door evoluzione » 02 jan 2013, 18:51

Goedenavond,

Ik ben momenteel bezig met het zoeken naar een leuke raamspoiler voor mijn sedan. Nu heb ik 1 gezien, maar deze bedekt het 3e remlicht. Echter hebben de meeste van deze spoilers dit probleem. Er zijn types met een uitsparing, maar deze vindt ik niet mooi. Een kofferbakspoiler heb ik niet, en die zal er ook niet komen denk ik. Dan neig ik eerder naar een CSL achtige kofferspoiler.

Wat is de regelgeving met betrekking tot het 3e remlicht? Ik zat eventueel te denken aan een 3e remlicht, en deze in de kopse kant van de spoiler in te frezen. Ik weet echter niet of dit haalbaar is, of zal worden. Iemand hier ervaring mee?

Mvg, Willem

Dcreator

Re: Raamspoiler sedan + 3e remlicht

Bericht door Dcreator » 02 jan 2013, 19:16

3e remlicht is volgens mij niet wettelijk verplicht, ik heb hem tenminste ook niet op mijn e36 coupe!

dus je kan hem volgens mij ook gewoon weglaten? :)

matheeuwissen
Contacteer:

Re: Raamspoiler sedan + 3e remlicht

Bericht door matheeuwissen » 02 jan 2013, 19:17

Remlichten, deze mogelijk zowel rood als ambergeel zijn. Bij de APK keuring is een derde remlicht pas verplicht vanaf 30 december 2001. Daarvoor is een derde remlicht niet noodzakelijk. Indien aanwezig moet deze gecentreerd boven de gewone remlichten gemonteerd zijn.

dus vanaf 30 dec 2001 is het verplicht.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”