velgen te breed.
velgen te breed.
hallo met vincent.
ik heb een vraag, ik heb een bmw e39 uit 1997 met 3 ton op de klok. loopt nog steeds als een trein.
maar heb een vraag over de velgen. ze zijn voor als achter 255-45-R17.
nou weet ik dat achter geen probleem is, ze kunnen groter. maar voor. heb er geen last van loopt niet aan. ze lopen wel heel dicht tegen de schokbreker aan. ze raken elkaar net niet. maar wat zegt de politie er van. want ze zeuren de laatste tijd hier over te brede banden. ze steken niet uit de wielkasten.
heb nog geen e39 gezien met deze maat voor. ook de m5 niet. kan iemand me vertellen of dat oké is voor de wet. deze maat voor. of kan ik het beter aanpassen. alvast bedankt.
ik heb een vraag, ik heb een bmw e39 uit 1997 met 3 ton op de klok. loopt nog steeds als een trein.
maar heb een vraag over de velgen. ze zijn voor als achter 255-45-R17.
nou weet ik dat achter geen probleem is, ze kunnen groter. maar voor. heb er geen last van loopt niet aan. ze lopen wel heel dicht tegen de schokbreker aan. ze raken elkaar net niet. maar wat zegt de politie er van. want ze zeuren de laatste tijd hier over te brede banden. ze steken niet uit de wielkasten.
heb nog geen e39 gezien met deze maat voor. ook de m5 niet. kan iemand me vertellen of dat oké is voor de wet. deze maat voor. of kan ik het beter aanpassen. alvast bedankt.
Re: velgen te breed.
Gokje, je bent een Belg? Heb inderdaad vaker begrepen dat ze er bij jullie erg lastig over doen. Hoe het precies met regelgeving zit weet ik niet, misschien een andere Belg hier op het forum?
De maten die je bespreekt lijken mij voor de vooras wat breed. Al zou het passen, lijkt het me niet fijn rijden: onnodig zwaar sturen en sterk spoorzoeken.
Om hier even op in te haken, ik zit met een soortgelijke vraag.
Ik ben bezig met het uitzoeken van een mooie zomerset voor mijn e39 sedan.
Ik heb een aantal ideetjes op gedaan, waaronder de velgen van een x5 (E70 dan) of x6 omdat die ook naafgat 74,1 hebben. Een mooi setje zou dan in de volgende maten zijn:
9jx19 voor +-ET22
10,5jx19 achter +-ET40
Achter zal het wel passen, waarschijnlijk met een 10mm spacer ofzo dan zit je op ET30.
Maar over de vooras vind ik weinig gegevens van mensen met dergelijke maten.
Je kunt natuurlijk een flink getrokken band monteren, maar dan nog moet hij bij goed inveren niet tegen de wielkast oid aanslaan.
Wie heeft er ervaring met het passen van de wat minder voorkomende maten velgen op een E39?
De maten die je bespreekt lijken mij voor de vooras wat breed. Al zou het passen, lijkt het me niet fijn rijden: onnodig zwaar sturen en sterk spoorzoeken.
Om hier even op in te haken, ik zit met een soortgelijke vraag.
Ik ben bezig met het uitzoeken van een mooie zomerset voor mijn e39 sedan.
Ik heb een aantal ideetjes op gedaan, waaronder de velgen van een x5 (E70 dan) of x6 omdat die ook naafgat 74,1 hebben. Een mooi setje zou dan in de volgende maten zijn:
9jx19 voor +-ET22
10,5jx19 achter +-ET40
Achter zal het wel passen, waarschijnlijk met een 10mm spacer ofzo dan zit je op ET30.
Maar over de vooras vind ik weinig gegevens van mensen met dergelijke maten.
Je kunt natuurlijk een flink getrokken band monteren, maar dan nog moet hij bij goed inveren niet tegen de wielkast oid aanslaan.
Wie heeft er ervaring met het passen van de wat minder voorkomende maten velgen op een E39?
hey Spete.
nee ik woon in Limburg, in beek. niet zo ver bij jou zo te zien.
het stuurt inderdaad wat zwaar. en spoort zeker goed. die maat velgen zaten er al op bij verkoop. ik zag een keer op wegmisbruikers dat ze moeilijk gingen doen bij een BMW met te brede banden. daarom dat ik deze vraag stel.
ik moet zeggen dat ik het wel prettig vind rijden nu ik het gewend ben. weet alleen niet wat de politie er van vind.
nee ik woon in Limburg, in beek. niet zo ver bij jou zo te zien.
het stuurt inderdaad wat zwaar. en spoort zeker goed. die maat velgen zaten er al op bij verkoop. ik zag een keer op wegmisbruikers dat ze moeilijk gingen doen bij een BMW met te brede banden. daarom dat ik deze vraag stel.
ik moet zeggen dat ik het wel prettig vind rijden nu ik het gewend ben. weet alleen niet wat de politie er van vind.
Jij hebt de aflevering van wegmisbruikers gezien met die witte bmw e36 zeker? Ik ook, maar hier werd duidelijk gezegd dat de banden uitstaken tov de spatborden, dat mag niet... Dus als dat niet het geval is zul je hier geen proces verbaal voor kunnen krijgen. Je zegt overigens dat je velgen te breed zijn... maar ik denk dat je de banden bedoeld? je kunt er namelijk ook voor kiezen om op de voor velgen smallere banden te laten zetten, dit stuurt makkelijker, minder spoorvorming, minder rolweerstand en smallere banden zijn goedkoper Ik zou zeker weten niet met 255 op mijn voorvelgen willen rijden... Tenzij ik een x6 oid zou hebben
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?
hey 3
die witte e36 inderdaad. ik bedoel inderdaad de banden sorry. kan ik dan smallere banden op deze velgen monteren. ik zie dat iedereen 235 voor heeft. en 275 achter. maar kan ik van 255 naar 235 of worden de banden dan gestrekt. moet wel veilig zijn, gezien ik iedere dag op de Duitse snelweg kom , en met de Duitse snelheden rij .
die witte e36 inderdaad. ik bedoel inderdaad de banden sorry. kan ik dan smallere banden op deze velgen monteren. ik zie dat iedereen 235 voor heeft. en 275 achter. maar kan ik van 255 naar 235 of worden de banden dan gestrekt. moet wel veilig zijn, gezien ik iedere dag op de Duitse snelweg kom , en met de Duitse snelheden rij .
Als je de J-waarde van je velg weet dan kunnen ze je dat hier vast vertellen De J-waarde is de breedte van de velg, het kan zijn dat de achtervelg breder is dan voor, in dat geval zou je een breedset hebben maar met 255 op de voorvelgen lijkt mij dit niet het geval Anders eens een foto hier posten misschien dat de echte kenners het zo kunnen zien om welke velgen het gaat en welke bandenmaat mogelijk is... Je kunt ook langs een bandenboer gaan en vragen of zij het je kunnen vertellen
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?
nee het is geen breedset in ieder geval. het zijn m5 velgen. imitatie. ik ga wel 245 op zetten voor dat heeft de m5 ook. ik denk dat het nog kan met deze velg.
Betreft die witte E36 die overigens lid is van deze forum en mijn broer is.
Zijn banden zijn niet te breed, bandmat is 215 op 18inch voor.
Het ligt aan de et waarde van de velg en uiteraard de J-waarde.
Maar zijn voorste velgen incl. band zijn gewoon goed, ging om de achterkant dat teveel uitstak en dat t ook niet mag in combi van een camberset.
Trouwens je velgen zal een J waarde hebben van 8.
Dan hoort hier 235 45 op voor de voorzijde
Achter kan je beetje mee spelen, is wat jezelf mooi vind.
Zijn banden zijn niet te breed, bandmat is 215 op 18inch voor.
Het ligt aan de et waarde van de velg en uiteraard de J-waarde.
Maar zijn voorste velgen incl. band zijn gewoon goed, ging om de achterkant dat teveel uitstak en dat t ook niet mag in combi van een camberset.
Trouwens je velgen zal een J waarde hebben van 8.
Dan hoort hier 235 45 op voor de voorzijde
Achter kan je beetje mee spelen, is wat jezelf mooi vind.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
Jouw stuurbekrachtigingspomp heeft er ook onder te lijden, deze is namelijk niet gebaseerd op dergelijke bandenmaten. Ik zou niet verder gaan 235 gaan op de vooras.