Vervangen schijven plus remmen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Smartoptics
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2011, 22:38

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door Smartoptics » 04 mar 2011, 22:12

€ 198,- !

Maandje geleden voor mijn 520i in Almelo bij Car-parts voorste remschijven en blokken gekocht en laten monteren voor € 198,- !!!!!!! Offerte BMW € 576,-. Ik ben zeer tevreden terwijl ik een zeer kritisch persoon ben. Zijn hard werkende jongens die in hun vrije tijd wat bijverdienen, hebben groots geïnvesteerd in rem onderdelen en velgen.

Of je een nieuwe indicator nodig hebt ligt eraan of in het in de boordcomputer al wordt aangegeven dat de remblokken versleten zijn. Bij mij was dat niet het geval en had dus ook geen nieuwe nodig, dus gewoon de oude gebruikt.

Nu na 1 maand nog steeds zeer tevreden, geen gepiep geen getril, gewoon goed. PM maar evt voor tel.nr.

Hakkie512
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2013, 19:32

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door Hakkie512 » 05 jan 2013, 22:04

suyker schreef:Wat een bedragen joh.

Waarom gaan jullie überhaupt nog naar de stealer. Tenzij je een leasebak hebt misschien of geld teveel.
@suyker: Waar laat jij dat dan doen ?

Gebruikersavatar
BMW318I
Berichten: 537
Lid geworden op: 14 nov 2007, 21:00

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door BMW318I » 06 jan 2013, 12:09

Ik koop al mijn remmen en schijven bij autopartsonline.

Die luien geven origineel kwaliteit en ook nog voor stuk weinig !
BMW Bayerische Motoren Werke

Noud

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door Noud » 06 jan 2013, 14:26

Nog even terugkomen op de oorspronkelijke vraag.

Schijven, blokken en sensoren kan je overal laten doen, daarvoor hoef je niet naar de dealer. Het service interval is zelf te resetten. Verder geen specifieke apparatuur of kennis voor nodig.

Zelf is het ook te doen, en het is niet al te moeilijk. Als je het zelf doet kan je rondshoppen voor onderdelen, en daar valt aardig wat winst mee te behalen. Met autopartsonline heb ik ook goede ervaringen.

Een sensor moet beslist vervangen worden als deze eenmaal geactiveerd is. Het is niet perse noodzakelijk als de sensor nog intact is. Volgens de voorschriften van BMW moet hij echter wel altijd vervangen worden maar hier kan je van afwijken. Bij hardnekkige storingsmeldingen is het in ieder geval aan te bevelen.

Of je in één keer zowel voor als achter de schijven vervangen moet hangt af van de dikte van de schijven. Als ze nog niet onder het minimum zitten kan je gewoon nieuwe blokken monteren (indien nodig) en de schijven laten zitten. Preventief vervangen is niet nodig.

Noud

Gebruikersavatar
Martijn.
Berichten: 1235
Lid geworden op: 20 jul 2012, 18:32

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door Martijn. » 06 jan 2013, 14:32

Nog niet in 100 jaar dat ik dat bij een dealer laat doen.
Ik zou het zelf ook goed kunnen, maar gewoon een universele liefst enigzins bmw georienteerde garage kan dit ook echt zonder enige moeite. Stelt echt helemaal niets voor.
F31 340i M-Sport SHOWROOM

Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport

Gebruikersavatar
eric_nl
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 dec 2011, 15:19

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door eric_nl » 06 jan 2013, 14:43

BMW schrijft ook voor om de borgclips te vervangen, weet iemand waar dat voor nodig is?

Kronos
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 feb 2012, 20:18

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door Kronos » 06 jan 2013, 15:21

Net nieuwe schijven en blokken voor laten monteren. Kosten van Orginele schijven, blokken en indicator is 289,- incl. btw. Ik ga niet met immitatie spullen werken als het gaat om remmen, zeker niet bij zón zware auto.
BWM F11 520d Touring
Lotus Elise S2

Afbeelding

Noud

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door Noud » 06 jan 2013, 17:24

Wat betreft borgclips...ik kan mij voorstellen dat ze bij BMW vinden dat deze na 5 jaar wat zwakker worden.

Sjaak
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 nov 2010, 07:30

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door Sjaak » 07 jan 2013, 21:00

Beste mensen,
Ik heb de riemschijven en blokken (voor plus achter) vorig jaar voor €320,- incl btw vervangen bij A&C auto's in Almelo. Daar ben ik tot op de dag van vandaag hartstikke tevreden over. Bij riemschijven (want het zijn toch allemaal metalen) maakt het merk echt niks uit...misschien een paar kilometerteller (ook aldus de stealer in Almelo, Smudde). De revindicatoir hoef je, zoals boven ook al door een paar Bmw liefhebbers is vermeld, niet te vervangen als het indicatorlampje niet brandt. Overigens is dit niet een blokje dat slijt, zoals wordt gesuggereerd, maar als het ware een contactblokje. Eenmaal wanneer de remmen op zijn maakt het metaal met de schijf contact en geeft het een elektrisch signaal af. Bij mij ging hij na het renetten branden en moest de stealer hem renetten (via dashboard ging niet meer).
Gr,
Sjaak

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door tom_il » 07 jan 2013, 21:17

Ik zal zeker niet zomaar de eerste best schijven eronder zetten, dat is niet zomaar een metalen schijf hoor.
Slechte schijven trekken oa krom en stoppen doen ze ook een stuk slechter. Stel mij toch vragen bij die dealer.
525d E61 2007 pre-LCI

Sjaak
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 nov 2010, 07:30

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door Sjaak » 07 jan 2013, 21:27

Dat is wat ik heb begrepen en mijn ervaring met die riemschijven. Ze doen het keurig (piept niet, remt krachtig en absoluut niet krom).
Laatst gewijzigd door Rene08 op 08 jan 2013, 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten

Gebruikersavatar
lekkerwijf1
Berichten: 1217
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
Locatie: Ommen

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door lekkerwijf1 » 07 jan 2013, 21:43

Hoofdzakelijk zijn van het kromtrekken en slecht remmende auto de remblokken goedkoop geproduceerd en van slechte materialen, de blokken gaan bij warm worden "verglazen"

Kronos
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 feb 2012, 20:18

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door Kronos » 11 jan 2013, 20:14

Ik heb bij het vervangen van de schijven en remmen alsmede de indicator toch echt gezien dat deze afslijt. Nu gaf de I-drive ook aan dat ik er nog maar 700km mee kon rijden.

Waarom bezuinigen op 13 euro voor een kabeltje.
BWM F11 520d Touring
Lotus Elise S2

Afbeelding

Gebruikersavatar
henri.thijssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 05 okt 2008, 09:48
Locatie: Eindhoven

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door henri.thijssen » 12 jan 2013, 00:02

Ik zou ook nooit zomaar "iets" laten monteren. Je hebt het wel over je eigen veiligheid.
Als je een 5Serie kunt/wilt rijden, moet je ook rekening houden met onderhoudskosten, en nee, dit hoeft niet altijd de hoofdprijs te zijn. Het is gewoon een duurdere auto.
Algemene regel denk ik he. Auto kopen is makkelijk, rijden is moeilijker. Maar als je een beetje handig bent, kun je sowieso veel zelf doen, en dat loont ook de moeite.

Ik heb zelf heb onlangs setje voor de voorzijde gekocht. ATE Powerdiscs met keramische blokken via ebay DE.
Totaal 290,- incl. verzenden. Zelf eronder gezet (1,5h werk).
Ik moet wel zeggen dat ik deze remmen iets rumoeriger vindt. Bij harder remmen hoor je ze meer (geen pier of schaaf geluid) Misschien door het keramische ??
E60 530D 2005 :///m: 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995


Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **

GinoSchwenkerGMBH
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2011, 21:27

Re: Vervangen schijven plus remmen

Bericht door GinoSchwenkerGMBH » 13 jan 2013, 10:37

Ik werk voor een Duitse firma gespecialiseerd in onderdelen Duitse wagens waaronder BMW ( rij zelf met een 525 d E61).
BMW is gekend voor perfect sturende vooras, maar ook heel gevoelig, in die zin dat bij vervangen remschijven ook zeker alles moet gecontroleerd worden op speling, uitgeslagen rubbers. Metaal-rubber combinaties zijn een slijtage onderdeel. Zeker bij problemen trillende remschijven verder zoeken dan de remschijf. Gewoon vervangen geeft meestal op korte termijn hetzelfde probleem, als de oorzaak niet weggenomen wordt.
Tevens is een perfect vlakke naaf waar de binnenkant van de remschijf tegen gemonteerd wordt, nodig. De kleinste oneffenheid ( of roestvorming) kan ( direct of op termijn) aanleiding geven tot trillende remschijven. Professionele zorgvuldige montage is dus heel belangrijk.
Kwaliteit : BMW maakt natuurlijk niet zelf remschijven en blokken, maar mijn ervaring leert dat de originele toch heel hoogwaardig zijn. Als u niet origineel gaat, dan bij een BMW minstens OEM ( Original Equipment Manufacturer - fabrikanten die ook aan de auto-industrie leveren , maar in dit geval niet aan BMW).
Wij verkopen zowel de volledig originele remschijven, alsook Zimmermann. Bij garantie-aanvragen ( trillingen) blijkt haast altijd een onzorgvuldige montage of slecht inrijden de oorzaak te zijn.
(Op de site vindt u ook interessante info ( http://www.otto-zimmermann.de/en/)
Tevens moeten de remblokken altijd vernieuwd worden, ook hier de juiste kwaliteit nemen ( origineel of de gekende merken in oe kwaliteit, sommige merken hebben dikwijls 2 kwaliteiten) Indien de klemmen metaalmoeheid vertonen - te weinig druk- best ook vernieuwen, kost echt niet zoveel.
Remkontakt zou ik altijd aanraden te vernieuwen, ook hier belangrijk de juiste te nemen, zeker bij de moderne BMW types ( inwendige weerstand belangrijk, ook hier leveren wij enkel de originele kwaliteit)
Eens de waarschuwing op het dashboard, zeker vervangen, is dan doorgesleten en geeft kontakt met remschijf.
Link naar website verwijderd. Voor reclame en/of commerciële doeleinden kunt u contact opnemen met de beheerder van het forum.

Moderatoropmerking Rene08

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”