BMW 325Ci JJ

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
JJJ

BMW 325Ci JJ

Bericht door JJJ » 03 dec 2012, 19:22

Nu in mij voor heb gesteld kan ik hier ook wel een topic aanmaken over mijn Bimmer.

Zoals ik al zei ben ik sinds vrijdag eigenaar van een BMW 325 Coupe van augustus 2001.
Hier een aantal foto`s van de Bimmer sommige foto`s zijn met mijn iPhone gemaakt:
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Interieur:
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag na school even de winterbanden gemonteerd die ik erbij had gekocht. Wist niet goed hoe de velgen zouden staan. Maar ik denk dat die de zomervelgen gaan worden. (zelfde bandenmaat.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kwam er alleen achter dat het embleem in de velg een spelfout bevat. Kan iemand mij toevallig vertellen of die om een productie fout gaat of over imitatie.
Afbeelding

En gister even bij BP-lid Hardoxxx langs geweest:
AfbeeldingAfbeelding

Groetjes,
JJ

stefan328

Re: BMW 325Ci JJ

Bericht door stefan328 » 03 dec 2012, 22:40

Mooie bimmer. Mare zeker geen zomer velgen van maken.. :nee:

bob de bouwer

Bericht door bob de bouwer » 03 dec 2012, 23:57

welkom en zeker een mooie bimmer mooie kleur heeft deze zeker :duim:

JzAero

Bericht door JzAero » 04 dec 2012, 12:30

Vind je originele velgen mooier voor de zomer ;) Welkom!

JJJ

Bericht door JJJ » 14 dec 2012, 19:38

Gister net voor het donker werd even snel mijn auto gewassen. Want hij zag eruit met al die zout en modder. :gek:

Vanmorgen even een paar foto`s geschoten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:love:

Kevv18

Bericht door Kevv18 » 14 dec 2012, 20:43

Mooie kleur zekerweten, alleen zou ik de orginele velgen houden ipv deze aftermarkets.

JJJ

Bericht door JJJ » 24 dec 2012, 20:06

Vandaag was het weer tijd voor een wasbeurtje.

Voor:
Afbeelding

Na: Afbeelding

En samen met mijn andere speeltje:
Afbeelding

En hier kun je zien hoe mijn Bimmer slaapt: Verwennerij voor de bimmer (hoe slaapt de jouwe?)

Dcreator

Bericht door Dcreator » 24 dec 2012, 23:22

nette auto! vind alleen die velgen niet zo super, ze ogen te goedkoop voor je wagen! :)

bob de bouwer

Bericht door bob de bouwer » 27 dec 2012, 23:07

nette wagen maar ben het wel eens met de rest de velgen niet mijn smaak :duim: de kleur perfect kerel

jeroen87

Bericht door jeroen87 » 31 dec 2012, 20:55

Mooie auto, alleen die velgen passen niet bij de auto

Luigie30

Bericht door Luigie30 » 01 jan 2013, 22:14

moeite auto, niet passende velgen naar mijn mening de originele staan beter. :ja:

JJJ

Bericht door JJJ » 08 jan 2013, 19:49

Heb sinds ik de Bimmer in mijn bezit(1,5 maand) heb inmiddels al iets meer dan 3500km gereden. Dit komt mede doordat ik oud op nieuw in het buitenland heb gevierd. Namelijk in Denemarken.

Nu zullen jullie misschien denken waarom in Denemarken?
2011: In de zomer van 2011 heb ik 7 weken stage gelopen bij een loonbedrijf in Denemarken. Tussendoor ben 1 week in Nederland geweest als zijnde een kleine vakantie. Door deze hele ervaring heb ik daar vele mensen leren kennen waaronder verschillende Nederlanders. Ben met mijn toenmalige auto zelf daarheen gereden in mijn eentje. Een reis van ongeveer 745km enkel.
Tijdens mijn herfstvakantie ben ik nog eens terug gegaan om er 1 week te helpen tijdens de oogst van maïs.
Vervolgens ben ik nog voor 1 nachtje op en neer gereisd om met de kerstborrel aanwezig te zijn.

Afbeelding

2012: In de zomer van 2012 ben ik opnieuw "stage"gaan lopen bij hetzelfde bedrijf. Alleen dit keer zagen we het meer als werk. Dit keer ben ik 11 weken daar geweest. Tussendoor 1 weekend in Nederland wegens prive omstandigheden.
Wederom in de herfstvakantie maïs gereden maar dit maal 2 weken.
Toen kwam eind vorig jaar het nieuws dat het loonbedrijf er mee ging stoppen en alleen verder ging in het grondverzet. Helaas kon ik in December niet aanwezig zijn bij de kerstborrel door de vele sneeuw de dag dat ik zou vertrekken. Heb het toen wel geprobeerd maar na een uur toch besloten om te keren.

De reis
Omdat ik toch nog graag die kant op wou en de mogelijkheid zich voordeed ben ik 28 december s`morgens vertrokken richting DK.
Onderweg kwam ik door Hamburg en dat blijft toch indrukwekkend die havens.
Afbeelding
Afbeelding

Het verbruik viel me reuze mee op deze afstand, kon het volgens de boordcomputer net wel/net niet halen op 1 tank. Maar daar wou ik niet op gokken.
Afbeelding

In de middag kwam ik aan in Roust vlakbij Esbjerg(langs de westkust van Denemarken)
Vervolgens daar de nodige mensen bezocht en gesproken. Ik verbleef bij wat collega`s en samen met hun heb ik dan ook oud op nieuw gevierd.

Verder ben ik ook nog langs geweest bij het bedrijf zelf.
Afbeelding
Afbeelding

En op 2 januari 2013 ben ik weer terug gereden naar huis.

BMW
Ben zeer te spreken over het comfort en rijgedrag van de BMW, de automaat schakelt heerlijk.
Wel zijn er een paar dingen die ik mis wat mijn toenmalige Opel wel kon. (Je kunt niet alles hebben.)
Het brandstof verbruik valt niet tegen. Ik wist van te voren dat het hoog zou zijn, maar dit blijkt mee te vallen.
Voor de rest heb ik nog geen noemenswaardig problemen met de Bimmer gehad. Gister een koplamp vervangen die kapot was en de ruitenwissers vervangen voor Flatblade`s.

Velgen
Jullie mening is me inmiddels wel duidelijk. Het word tijd dat het mooie weer zich weer laat zien dan kunnen de zomerwielen er weer onder. Als die versleten zijn zal ik eens opzoek gaan naar een setje BMW 18" zomervelgen+banden. En dan worden de huidige zomervelgen de wintervelgen (bandenmaat is nu hetzelfde.)

Dcreator

Bericht door Dcreator » 09 jan 2013, 00:08

Interessant verslagje! Zal ook wel een leuk ritje geweest zijn om te rijden, just you and the bmw! :duim:

Ben wel benieuwd welke functies je mist t.o.v. je opel? misschien zijn er nog mod opties die hem completer kunnen maken?

Ben benieuwd als het zover is voor de velgen! al een type op het oog?

Verheeske

Bericht door Verheeske » 09 jan 2013, 10:16

Mooie regio om rond te rijden scandinavië
-- Houdoe wanne --

JJJ

Bericht door JJJ » 13 jan 2013, 20:35

Gisteren tot de conclusie gekomen dat de remzuiger links voor niet meer helemaal terug kwam en aanloopt. Vandaag eerst geprobeerd om de remzuiger weer een beetje gangbaar te maken zonder de zuiger eruit te halen maar dat wou helaas niet zo lukken als snelle oplossing.
Vervolgens toch maar de remzuiger gedemonteerd. En uit voorzorg de andere zijde ook maar gelijk aanpakken. Morgen wordt alles weer schoon en gangbaar gemaakt. En dan kan alles weer afgemonteerd worden en kan ik weer verder rijden met de Bimmer!
Afbeelding

@Dcreator: Dankje! Het was inderdaad een mooi ritje. Heb de route al meerdere malen gereden, maar het rijd toch wel heel anders in zo`n BMW. En het rijdt geweldig met een automaat. :driving:
Het zijn niet direct functies of opties. Maar ik kan niet meerdere dingen tegelijk aflezen op de boardcomputer. Zoals Temperatuur, tijd en range. (Tijd kan wel op de radio.) En als de brandstofmeter en de temperaturmeter omgewisseld zouden zijn heb je een gunstiger optisch bedrog.

@Verheeske: Dat is het inderdaad wel. Over het algemeen goede (brede) wegen. Niet zovele snelwegen maar hard rijden kan er dan weer wel, kan zijn omdat ik de omgeving er uit mijn duimpje ken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”