Kentekenverlichting ... Superfel... Welke??
Re: Kentekenverlichting ... Superfel... Welke??
Absoluut lelijk als je het mij vraagt, waarom zou je een kenteken nu fel willen verlichten ?
525d E61 2007 pre-LCI
Ik snap het, alleen waarom zouden ze dan op de nieuwere bmw dit ook doen?
Ik heb gewone C5W canbus 37 mm 6000K LED's in de originele armaturen gezet (6 euro per stuk!). Mooi wit licht iets feller dan origineel. Alleen een nadeel licht is wel minder diffuus aagezien die LED's minder wijd afstralen. De nieuwe BMW's met LED kentekenverlichting hebben een armatuur met een soort lensje die het licht mooi verspreidt. Foto 1 is rechts nog olderwetse gloeilampje!

F10 N57N
U Heeft gewoon de lamp vervangen in een Led-Lamp ? Schijnt deze niet blauwer .. Ik zie liever volledig WIT .. Bij de nieuwe zit er ook een volledige unit met Led-lampjes .. Dat is deze dat ik vermelde met die foto ..
Laatst gewijzigd door Rene08 op 15 jan 2013, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
viewtopic.php?f=535&t=41782 [My BMW 520DAs - M Sportpakket - 02/2011 ]
- deepbass909
Ik vind LED-verlichting voor het kenteken ook maar niks... Veel te fel. Bovendien vind ik het als achterligger ook heel irritant als er zo'n bak wit licht tussen de achterlichten zit.
De enige plek waar ik in mijn cabrio tegenwoordig ledjes heb zitten, is de kofferbak. Daar waren de buislampjes toch echt te zwak om van enig nut te zijn, en heb ik nu met ledjes een helder verlichte kofferbak:

Het type dat hier nog alleen rechts zit, zit nu aan beide kanten en maakt dat ik tenminste spullen terug kan vinden in de kofferbak :p
Dezelfde leds in het interieur ging trouwens ook niet bepaald goed:

Daar zitten dus nog altijd ouderwetse gloeilampjes voor dat speciale, warme gevoel
De enige plek waar ik in mijn cabrio tegenwoordig ledjes heb zitten, is de kofferbak. Daar waren de buislampjes toch echt te zwak om van enig nut te zijn, en heb ik nu met ledjes een helder verlichte kofferbak:

Het type dat hier nog alleen rechts zit, zit nu aan beide kanten en maakt dat ik tenminste spullen terug kan vinden in de kofferbak :p
Dezelfde leds in het interieur ging trouwens ook niet bepaald goed:

Daar zitten dus nog altijd ouderwetse gloeilampjes voor dat speciale, warme gevoel

Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Misschien even een misverstand uit de wereld helpen, met LED technologie kan je perfect de kleur van de gloeilamp benaderen (+/- 2400 tot 2700K) . Feit is wel dat deze leds minder efficient zijn (omwille van de andere fosfor die gebruikt word), en dus voor hetzelfde vermogen minder licht geven.
525d E61 2007 pre-LCI
Ja ik wilde ook wel een wat lagere kleurtemp. maar voor de kleine ledjes is bijna alles boven de 6000 K. En geloof me ze zijn echt niet zo fel als die 24 LED smd eBay setjes.
@ quinten: ze schijnen gewoon wit niet blauwig dus ondanks 6000 K. Wel vreemd idd want bij xenon is 6k K al wel wat blauwig!! Persoonlijk vind ik 4300~5000 K het mooist (OEM style). Wat mij ook wel vet lijkt is geel xenon 3000K D2S retro style wat je nu weer wat vaker ziet bij de H4, H1 etc.! Is helaas onmogelijk te vinden
@ quinten: ze schijnen gewoon wit niet blauwig dus ondanks 6000 K. Wel vreemd idd want bij xenon is 6k K al wel wat blauwig!! Persoonlijk vind ik 4300~5000 K het mooist (OEM style). Wat mij ook wel vet lijkt is geel xenon 3000K D2S retro style wat je nu weer wat vaker ziet bij de H4, H1 etc.! Is helaas onmogelijk te vinden

Laatst gewijzigd door Lowkey op 10 jan 2013, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
F10 N57N
- deepbass909
Elke kleur is te maken met een LED, dat is het probleem ook niet. En afhankelijk van de toepassing is die 6000K kleurtemperatuur ook prima. In het geval van ordinair werklicht (zoals in mijn kofferbak), moet het wel een heel rare kleur zijn wil ik mij er druk over maken.tom_il schreef:Misschien even een misverstand uit de wereld helpen, met LED technologie kan je perfect de kleur van de gloeilamp benaderen (+/- 2400 tot 2700K) . Feit is wel dat deze leds minder efficient zijn (omwille van de andere fosfor die gebruikt word), en dus voor hetzelfde vermogen minder licht geven.
Maar probeer jij eens festoon-model (buislamp) LED-lampjes te vinden van 4300K of warmer, die zijn er niet.
De LED's die BMW zelf overigens gebruikt, zullen rond de 5000K zitten. Ze zijn echt wit namelijk, maar hebben geen blauwige gloed, die je bij 6000K al wel krijgt.
6000K xenon hoeft zeker niet blauwig te zijn, alleen zijn vaak de ballasten niet helemaal goed meer, of beginnen de lampen te slijten (of er zitten gewoon goedkope lampen in). Die maken namelijk allemaal dat een lamp blauwer kleurt dan eigenlijk hoort.Lowkey schreef:Ja ik wilde ook wel een wat lagere kleurtemp. maar voor de kleine ledjes is bijna alles boven de 6000 K. En geloof me ze zijn echt niet zo fel als die sjonnie 24 LED smd eBay setjes
@ quinten: dat van mij is ook gewoon WIT niet blauwig dus ondanks 6000 K. Wel vreemd idd want bij xenon is 6k K al wel wat blauwig!! Persoonlijk vind ik 4300~5000 K het mooist (OEM style). Wat mij ook wel vet lijkt is geel xenon 3000K D2S retro style wat je nu weer wat vaker ziet bij de H4, H1 etc.! Is helaas onmogelijk te vinden
En het ligt aan je referentie. Zit er vlak naast een 6000K lamp een halogeen- of kryptonlamp, dan lijkt 6000K al snel erg blauwig.
In mijn vorige auto had ik LED-stadslichtjes die echt wit waren, tot ik de dimlichten (halogeen) aanzette. Bijna direct werden de stadslichtjes echt blauw

Work in progress
Tja ik heb 1 Xenon die blauwer is dan de andere deze zal dan wel een stukje ouder zijn. Maar volgens mij is OEM xenon bij autofabrikanten toch vaak 4300 of 5000 K en dat is dan koel wit. Dit las ik over TL balken
6500 - daglicht
4000 - koel wit
3000 - warm wit
2700 - extra warm wit

6500 - daglicht
4000 - koel wit
3000 - warm wit
2700 - extra warm wit
F10 N57N
ik wil juist zo zwak mogelijke verlichting daar. niet iedereen hoeft het te zien. heb de LED lampjes naar boven laten schijnen. dus voor APK/politie zit er toch verlichting in alleen het kenteken is nauwelijks zichtbaar
never drive faster than your angel can fly
Ik heb zelf deze erin : http://www.carled.nl/led-kentekenverlic ... 0-e61.html#
Schijnen mooi wit en geven geen foutmelding op boordcomputer
Schijnen mooi wit en geven geen foutmelding op boordcomputer
Eventueel een foto's van uw nummerplaat verlichting ? Ik zie op de link dat er 18 SMD led per module in zitten ..
Ik heb vorige week Vrijdag de module bestelt met 24 SMD Led's per module.. Benieuwd..
Ik heb vorige week Vrijdag de module bestelt met 24 SMD Led's per module.. Benieuwd..

Laatst gewijzigd door Rene08 op 15 jan 2013, 19:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Heb dan toch de Led-Kenteken verlichting gestoken van 18 SMD Led Per unit! Toch mooi licht opbrengst! Niet te fel zijn ook .. 

Ik wil juist mijn kentekenplaat zo zwart mogelijk hebben in plaats van in t volle spotlight..... of ben ik nou gek.?
vollen bak gassuhhhhhhh
vollen bak gassuhhhhhhh