Passie voor muziek, formaat speakers?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
paulcustoms

Passie voor muziek, formaat speakers?

Bericht door paulcustoms » 11 dec 2012, 13:14

Beste forumers,

Ik heb sinds deze week een bmw 123d uit 2009.
Er zit een standaard radio/cd speler in (geen idrive, navi of andere dingen).

Wie kan mij vertellen welk formaat de speakers hebben in de voordeuren?
Ik heb al wat gezocht op het forum, maar kan het niet vinden. (kan wel "pasklare" upgrades vinden maar daar staan geen afmetingen bij)

Hiervoor had ik een mini R53 met zeer goede sound installatie. Afbeelding
Nu is deze gedemonteerd en wil ik deze in de bmw plaatsen. Ik heb dus liggen:

MTX T8502 compo set 13cm x2
MTX T8652 compo set 16,5cm x2
MTX T812S-44 x2 (maar 1 van deze subs is meer dan voldoende)
MTX RT251 x4 (maar 2 is ivm plaats misschien meer aangewezen)
MTX TH1500D (tbv de sub(s))
Rockford Fosgate 1 Farad condensator

Nu zou het leuk zijn mocht een deel van wat ik heb liggen dus passen. Even vlug gemeten kan ik door de vloer in de koffer te verhogen 3 versterkers kwijt (mono links, mono rechts, sub woofer). De subwoofer kan gewoon tegen de achterbank aan staan.

Wie o wie kan mij helpen met de afmetingen van de deurspeakers?

Thnx in advance,

Cheers!

navishop.nl

Re: Passie voor muziek, formaat speakers?

Bericht door navishop.nl » 16 jan 2013, 11:54

Hoi Paul,

De BMW heeft een 10 cm in de deuren en een 20cm onder de stoel. Maar je kan niet iedere speakerset van dit formaat erin zetten aangezien BMW te weinig diepte heeft. Daarnaast worden de speakers op een bepaalde frequentie gefilterd vanuit de radio en je moet dus goed rekening houden met het juiste bereik vermogen etc. Wij doen veel met Gladen en Mosconi specifiek voor BMW.
Voor reclame en/of commerciële doeleinden kunt u contact opnemen met de beheerder van het forum.

Daarbij komt:
[quote="BimmerPortal Huisregels"]2.5) VOORSTEL TOPIC
Stel jezelf voor met je gebruikersnaam in het onderwerp in het gedeelte: stel jezelf voor[/quote]

[edit]Ik begrijp dat het contact met de beheerder reeds van toepassing is. Zodoende kun je mijn bericht als ongeschreven beschouwen.[/edit]

Moderatoropmerking Rene08

Mocht je interesse hebben kan ik altijd kijken of wij een leuke setprijs kunnen maken.

Daarnaast heb ik de set zelf ook in mijn auto. Klinkt top! Let wel goed op dat je de dorpel goed dempt met dempingsmateriaal bij een 1 serie trilt anders alles door en heb je een goedkoop geluid!

Zie wat foto's van mijn auto https://picasaweb.google.com/1176517597 ... denMosconi

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive”