Marcel RSD schreef:Altijd heerlijk om die zogenaamde opvoedreacties te lezen als gas loslaten of even de rem indrukken. Maar vaak is het de eerste wagen die het probleem veroorzaakt door:
- Niet met dezelfde snelheid van de linkerbaan in te voegen.
- Gas terugnemen zodra ze links zitten, waardoor de rest op de rem moet
- Invoegen op de snelweg en direct door naar links met 60 km en niet eens gas bijgeven.
- Zonder richting aangeven naar links gaan of na 1 x richting aangeven er hem gewoon voorzetten.
- Achetropkomend verkeer niet in de gaten houden. Ik heb haast, dus ik moet er voorbij.
- Te lang links rijden (de wagen op 600 m verderop kan ik ook nog wel voorbij)
Als je je nou gewoon aanpast aan de situatie op dat moment en gewoon terug naar rechts gaat zodra je ingehaald hebt, zal er veel minder irritatie zijn. En zie je een trein aankomen, wacht dan even totdat deze voorbij zijn. deze rijden namelijk allemaal dezelfde snelheid en dan ben jij de storende factor.
En dat nieuwe rijden met 2 seconden afstand is leuk als je alleen op de weg bent. dat gaat niet werken als het drukker is.
En zonder reden op je rem trappen om een schrikreactie uit te lokken is dus gewoon strafbaar. Het is maar dat je dat weet.
wel ik zal het nog eens duidelijk maken: ik heb een auto ingehaald die traag en zig zag reed, ik heb hem aan 70 a 80km ingehaald wat niet strafbaar is, ik hheb hem niet gecoupeerd, ik ben hem mooi voorbij gegaan met men pinker te gebruiken, ik heb hem totaal niet uitgedaagd maar hij is er achter beginnen bumperkleven omdat bij geiriteerd was dat ik hem inhaald, ik heb idd lichtje op rem geduwd om hem op te wijzen dat hij te dicht reed wat verboden is!! nu ga jij zeggen dat het mijn fout is?! die persoon iis 40jaar, vind je ook niet dat hij kinderachtig heeft gereageerd door bumper te kleven ZONDER REDEN???