Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
In mijn compactje van 1999 ging gisteren spontaan gele motorlampje branden.
Auto rijdt verder goed,ik merk verder niets schokkends,geen verlies van vermogen,geen trillingen of onregelmatigheden bij stationair draaien.
Effe heb ik hem naar 150 getild op snelweg,niets vreemds.
Naar tempel van BMW en laten uitlezen? Wie heeft ervaring ermee,ik vind niets op forum.
Auto rijdt verder goed,ik merk verder niets schokkends,geen verlies van vermogen,geen trillingen of onregelmatigheden bij stationair draaien.
Effe heb ik hem naar 150 getild op snelweg,niets vreemds.
Naar tempel van BMW en laten uitlezen? Wie heeft ervaring ermee,ik vind niets op forum.
ex-coupe,nu compact(weer een)
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
uitlezen is de enige oplossing. Storingslampje kan van alles zijn.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
dus een compact heeft wel een motorstoringslampje in de e36 modellen? De rest heeft dat namelijk niet.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
Met kleine vertraging,het antwoord.
Bij BMW ingelezen,kern van het probleem zit in lambda sonde,de rest hoor ik morgen.
Alles bij elkaar 255 euro. Ik kon gaan voor 2e hands spul,maar dan heb jij iets wat ff volhoudt en crepeert,dat is geen optie,dus morgen wordt ‘ie bij BMW in orde gemaakt.
Bovendien,ik wil niet toekomstige eigenaar opzadelen met mankementen,dat haat ik.
Overigens,compact heb ik te koop staan omdat ik ga emigreren en invoerrechten maken het lastig. Tot nu toe ben ik bijna 2 mille uitgegeven,ondersteboven achterstallige rommel uitgehaald,zoveel vraag ik ervoor,de rest,verlies,neem ik sportief op,that’s life.
Kan ik advertentie hier ergens ophangen?
Het is een eerlijke compact,geen roestbak,NAP etc. staat op autoscout24. ik verkoop de auto liever aan iemand van ons die weet wat BMW is dan aan een peugeotje o.i.d. rijder
Bmw4evr!
Bij BMW ingelezen,kern van het probleem zit in lambda sonde,de rest hoor ik morgen.
Alles bij elkaar 255 euro. Ik kon gaan voor 2e hands spul,maar dan heb jij iets wat ff volhoudt en crepeert,dat is geen optie,dus morgen wordt ‘ie bij BMW in orde gemaakt.
Bovendien,ik wil niet toekomstige eigenaar opzadelen met mankementen,dat haat ik.
Overigens,compact heb ik te koop staan omdat ik ga emigreren en invoerrechten maken het lastig. Tot nu toe ben ik bijna 2 mille uitgegeven,ondersteboven achterstallige rommel uitgehaald,zoveel vraag ik ervoor,de rest,verlies,neem ik sportief op,that’s life.
Kan ik advertentie hier ergens ophangen?
Het is een eerlijke compact,geen roestbak,NAP etc. staat op autoscout24. ik verkoop de auto liever aan iemand van ons die weet wat BMW is dan aan een peugeotje o.i.d. rijder
Bmw4evr!
ex-coupe,nu compact(weer een)
- deepbass909
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:44
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
De facelift modellen hebben als het goed is allemaal een zogenaamde MIL (Malfunction indicator lamp) of Check Engine lightje. Maar het is ook een geliefd lampje om eruit te halen. Als een lambda, luchtmassameter of andere sensor op het einde van z'n leven zit, wil het lampje nog weleens gewoon uit de tellerbak gehaald, ipv dat de storing verholpen wordt.dw70 schreef:dus een compact heeft wel een motorstoringslampje in de e36 modellen? De rest heeft dat namelijk niet.
Zo zijn in mijn auto ook ooit storingen "gerepareerd", het MIL-lampje ontbrak en airbaglampje zal vol kit
Na in orde maken, werd al snel duidelijk waarom deze lampjes onklaar gemaakt waren, want ze lichtte beiden direct op...
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Re: Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
Klopt!
Top 3 is ml lampje,airbag en remslijtage indicator voor sensortjes(1 voor en 1 achter).in mijn geval airbag lampje,remslijtage lampje en dashboard verlichting(einde oefening,dark side of the moon).
Wat remmen betreft,banden waren op,dus dacht ik,moet toch nieuwe banden/schijven/blokken hebben,dat zie ik dan wel.
Dus,bij aankoop sleutel erin en goed kijken dat ze oplichten en doven.
Motormanagementlampje(MIL) werkte correct,dat is paar weken geleden begonnen,dus,kan gebeuren.
Top 3 is ml lampje,airbag en remslijtage indicator voor sensortjes(1 voor en 1 achter).in mijn geval airbag lampje,remslijtage lampje en dashboard verlichting(einde oefening,dark side of the moon).
Wat remmen betreft,banden waren op,dus dacht ik,moet toch nieuwe banden/schijven/blokken hebben,dat zie ik dan wel.
Dus,bij aankoop sleutel erin en goed kijken dat ze oplichten en doven.
Motormanagementlampje(MIL) werkte correct,dat is paar weken geleden begonnen,dus,kan gebeuren.
ex-coupe,nu compact(weer een)
Re: Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
Thnx.Hitz schreef:Dat kan hier.
Kort door de bocht,staat op autoscout24 met alle info en foto’s,het kenteken 60-DP-HZ.
Het is een eerlijke compactje zonder gedoe,alles wat mis was weggewerkt,instappen en zorgeloos door rijden. Bumper is min,acceptabel omdat ‘ie mooi is.
Inmiddels zit ik op 1700 euro,rekeningen bij de hand,moet hem kwijt wegens emigratie.
Anders gaat ie eind februari naar handelaar,that’s life.
ex-coupe,nu compact(weer een)
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2012, 10:36
Re: Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
Soms snap ik mensen echt niet hoor..
Het motorlampje gaat branden om dat er dus iets aan de hand is (want brand niet zomaar)
En om te kijken wat het is gaat men maar effe 150 km per uur rijden
Nou heb je mazzel dat het de lambda is en dus geen motor problemen met alle gevolgen van dien..
Nou .. als ik er 1 zocht ,liet ik hem mooi voorbij gaan en keek wel even naar een andere
Het motorlampje gaat branden om dat er dus iets aan de hand is (want brand niet zomaar)
En om te kijken wat het is gaat men maar effe 150 km per uur rijden
Nou heb je mazzel dat het de lambda is en dus geen motor problemen met alle gevolgen van dien..
Nou .. als ik er 1 zocht ,liet ik hem mooi voorbij gaan en keek wel even naar een andere
Re: Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
Wel’s gehoord van "gat" in de trekkracht en luchtdrukmassameter?
Kan gebeuren,had ik met 318is coupe…tussen 2000 en 3000 toeren was íe niet vooruit te branden als gevolg van kapotte ldmm.
Kan gebeuren,had ik met 318is coupe…tussen 2000 en 3000 toeren was íe niet vooruit te branden als gevolg van kapotte ldmm.
ex-coupe,nu compact(weer een)
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2012, 10:36
Re: Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
Ja.. Dus dan moet je maar 150 gaan rijden om te kijken of t lampje uitgaat ,of wat het probleem is ??
Dan kan ook wel anders getest worden
Dan kan ook wel anders getest worden
Re: Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
Nee,om in ieder geval ldmm met redelijke zekerheid uit te sluiten,hoewel,het blijft altijd
risico,maar zegt in ieder geval wel wat..
Er is verschil continue 150 blazen en even tillen naar 150 wat ik in mijn eerste post zeg,of lees jij niet goed?
Overigens,gaan wij zo met elkaar om?
Zoek jij soms ruzie,ga dan naar kroeg
risico,maar zegt in ieder geval wel wat..
Er is verschil continue 150 blazen en even tillen naar 150 wat ik in mijn eerste post zeg,of lees jij niet goed?
Overigens,gaan wij zo met elkaar om?
Zoek jij soms ruzie,ga dan naar kroeg
ex-coupe,nu compact(weer een)
- deepbass909
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:44
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
Mijn MIL gaat af en toe spontaan branden als ik 80 of 100 rij. Ik weet wat de oorzaak is en je kan je er prima mee doorrijden. Ik heb een 2de lambda achter de kat zitten, en die detecteert af en toe dat de kat niet goed genoeg meer functioneert. Maar het is wel hinderlijk.318iSCabrioman schreef:Soms snap ik mensen echt niet hoor..
Het motorlampje gaat branden om dat er dus iets aan de hand is (want brand niet zomaar)
En om te kijken wat het is gaat men maar effe 150 km per uur rijden
Nou heb je mazzel dat het de lambda is en dus geen motor problemen met alle gevolgen van dien..
Nou .. als ik er 1 zocht ,liet ik hem mooi voorbij gaan en keek wel even naar een andere
Aan de andere kant zit er een andere storing in mijn auto die bijv. pas bij 130km/u in de 3de versnelling de kop op steekt. Wil je dat testen moet je dus wel forceren dat hij de fout in gaat (of hopelijk niet, want dan is het eindelijk verhopen).
Het MIL-lichtje kan zoveel betekenen. Het geeft eigenlijk alleen aan dat er iets niet geheel volgens specs is, maar of dat echt een storing is of slechts een lambda-waarde kan je er niet aan zien.
De reden dat hij bij mij ontbrak lag overigens waarschijnlijk aan de krukassensor. Een vrij stomme fout, want het bleek dat die een nog steeds actieve recall had, en het uiteindelijk kosteloos voor mij door BMW vervangen is.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Re: Geel/Oranje Motorlampje blijft branden
Eerste gedachte bij mij was LDMM,later lambda en kat.
Op een gegeven moment ging lampje op snelweg spontaan uit,later weer aant,dan weer uit,toen had ik zoiets van het is maar kwestie van tijd wanneer dashboard lampje weer gaat branden,dus naar BMW.
wil jij het echt weten,moet auto uitgelezen worden bij BMW en niet bij luitjes met huis tuin en keuken pocket apparaatjes!
Kleine tip
Voor zeer complexe storingen waar dealer niet uitkomt en vaker recht-toe-recht-aan nieuwe onderdeel plaatst,dus storingen die ondanks verschillende pogingen mislukken,kan men ook terecht bij gespecialiseerd autodiagnose bedrijf ,het kost je vanaf 75 € ex btw,maar dan spitten ze auto onderdeel voor onderdeel en krijg je volledig rapport en advies.
Maaar,voor auto’s waarin wij karren is dat eigenlijk financieel gezien onbegonnen werk.
Hierbij link voor geïnteresseerden
http://www.autokompas.nl/techniek/diagnosticeren
Op een gegeven moment ging lampje op snelweg spontaan uit,later weer aant,dan weer uit,toen had ik zoiets van het is maar kwestie van tijd wanneer dashboard lampje weer gaat branden,dus naar BMW.
wil jij het echt weten,moet auto uitgelezen worden bij BMW en niet bij luitjes met huis tuin en keuken pocket apparaatjes!
Kleine tip
Voor zeer complexe storingen waar dealer niet uitkomt en vaker recht-toe-recht-aan nieuwe onderdeel plaatst,dus storingen die ondanks verschillende pogingen mislukken,kan men ook terecht bij gespecialiseerd autodiagnose bedrijf ,het kost je vanaf 75 € ex btw,maar dan spitten ze auto onderdeel voor onderdeel en krijg je volledig rapport en advies.
Maaar,voor auto’s waarin wij karren is dat eigenlijk financieel gezien onbegonnen werk.
Hierbij link voor geïnteresseerden
http://www.autokompas.nl/techniek/diagnosticeren
ex-coupe,nu compact(weer een)