eenmalige bonk bij achteruit rijden/parkeren
eenmalige bonk bij achteruit rijden/parkeren
Beste medeforummers, ik hoor tijdens het achteruit parkeren soms een vreemd geluid dat ik niet kan plaatsen.
Als ik -vooral met enige stuuruitslag- wil fileparkeren hoor ik een soort bonkend geluid achter. Dit geluid hoor ik 1 keer (als ik begin met achteruitrijden) en daarna niet meer. Het herhaalt zich dus niet (tijdens het verdere achteruitrijden). Het lijkt veroorzaakt te worden ter plaatse van de achterwielen.
Ik heb geen idee wat dit te betekenen heeft. Komt dit iemand bekend voor?
Als ik -vooral met enige stuuruitslag- wil fileparkeren hoor ik een soort bonkend geluid achter. Dit geluid hoor ik 1 keer (als ik begin met achteruitrijden) en daarna niet meer. Het herhaalt zich dus niet (tijdens het verdere achteruitrijden). Het lijkt veroorzaakt te worden ter plaatse van de achterwielen.
Ik heb geen idee wat dit te betekenen heeft. Komt dit iemand bekend voor?
Re: eenmalige bonk bij achteruit rijden/parkeren
Het eerste wat ik aan denk is de ophanging rubber van het differentieel, kan het mishebben...
http://forum.e46fanatics.com/showpost.p ... ostcount=1
Nummer 9 op dat plaatje in de eerste post.
Heb je het ook bij het afremmen voor een stoplicht?
Dat heb ik ook namelijk, afgelopen week bij de BMW dealer werd mij zonder dat ik ze er op wees gezegd dat de die bus met rubber heel slecht was en moest vervangen worden, misschien bij jou ook. Maarja kan natuurlijk ook wat anders zijn bij jou.
http://forum.e46fanatics.com/showpost.p ... ostcount=1
Nummer 9 op dat plaatje in de eerste post.
Heb je het ook bij het afremmen voor een stoplicht?
Dat heb ik ook namelijk, afgelopen week bij de BMW dealer werd mij zonder dat ik ze er op wees gezegd dat de die bus met rubber heel slecht was en moest vervangen worden, misschien bij jou ook. Maarja kan natuurlijk ook wat anders zijn bij jou.
2005 BMW 330i e90 N52
1994 Mercedes E280 M104
Ex- 2001 BMW 330i e46 M54
1994 Mercedes E280 M104
Ex- 2001 BMW 330i e46 M54
Ik had meer een eenmalige tik bij het achteruitrijden,dat bleek de cardanas te zijn waar die het differentieel in gaat.
Dat moest gesmeerd worden en schijnt wel vaker voor te komen,alleen moet wel de cardanas er onderheen.
Bij mij is het geluid al een jaar weg.
Dat moest gesmeerd worden en schijnt wel vaker voor te komen,alleen moet wel de cardanas er onderheen.
Bij mij is het geluid al een jaar weg.
remklauw oh handrem vast
silentblok van differentieel is net vervangen want was niet best meer maar het geluid is nog steeds aanwezig. heb t niet bij afremmen en is wel iets minder maar komt toch nog voor. smeren is misschien een idee maar moet ie er dan helemaal onderuit?
Ja hij moet er helemaal onderuit omdat de as in het differentieel is geschoven en net daar moet ie gesmeerd worden.
sorry voor late reactie, druk druk druk, maar weet je dat seker?
en hoe moet ie gesmeerd worden dan?
en hoe moet ie gesmeerd worden dan?