remapping 2003 320D Touring

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Drew

remapping 2003 320D Touring

Bericht door Drew » 25 nov 2012, 19:16

Hier in Spanje is er een kerel die auto's remapt voor EUR 175 - daarbij geeft hij je terwijl je wacht ook een airco refill. Een aantal bekende van mij hebben hem ingezet om hun auto's te remappen (geen BMW's). Zij zijn tot op heden tevreden.

Nu ben ik van plan om eind volgende week met mijn gezin en auto naar Nederland te rijden en denk dat ik met een remap wellicht wat brandstof kan besparen op de lange rit. Volgens eigen zeggen biedt hij drie verschillende remap opties:
1. economy
2. betere economy dan standard en iets beter vermogen
3. meer vermogen

Hij zegt dat hij je auto remapt voor de regio waar je in woont. Nu ben ik een leek op dit gebied maar dit lijkt me onzin. Zijn er mensen op het forum die mij misschien kunnen uitleggen of er waarheid zit in wat hij claimt? Ik kan ergens wel begrijpen dat een auto op de noord pool een anders geprogrammeerde computer moet hebben dan eentje in Afrika maar binnen Europa of zelf binnen een land/regio een andere mapping?

Als dat waar is, dan zou het voor mij zinloos zijn de auto te remappen daar ik van Spanje naar Nederland rij. En als ik het toch zou doen, zijn mijn auto slechter rijden in Nederland met de remap?

Hij zegt dat als ik niet tevreden ben ik de originele software weer in de auto computer kan krijgen zonder bijkomende kosten (binnen 30 dagen). Dat lijkt een prima optie maar als ik eerst daarvoor 2500 km naar NL rijd en daarna nog 2500 weer terug naar Spanje ga rijden, dan erger ik me dood :nee:

Zijn er mensen hier die hun E46 320d (sep 2003) hebben geremapt? Wat hebben zij betaald en hoe pakt het verbruik uit na de remap? Hoe reedt de auto bijvorbeeld op vakantie in het buitenland, evengoed of slechter?

Niels

Re: remapping 2003 320D Touring

Bericht door Niels » 17 dec 2012, 20:44

Mijn 2003 was gechipt toen ik em kocht, helaas had ik dat bij de proefrit niet door anders had ik de auto natuurlijk laten staan. Nu mogen de verstuivers gereviseerd worden en waarschijnlijk was het (verkeerd) chippen daar debet aan. Over een goed gechipte diesel zul je me niet negatief horen maar voor dat geld wat jij noemt.... liever blijf je er vanaf :whistle:

AlexS

Re: remapping 2003 320D Touring

Bericht door AlexS » 24 jan 2013, 17:17

Edit:
verkeerd gelezen, maar evengoed is een remap of tuning altijd leuk op een diesel. Wel belangrijk is dat iemand eraan werkt die weet waar ie mee bezig is en waar je evt ook verhaal kan halen als er iets mis is....
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”