Lowkey schreef:Heeft iemand al standard tools 2.12 geinstalleerd?? Kan iemand dit sharen?
Hoi, heb je een PM gestuurd.
Als er nog anderen zijn die 2.12 zoeken, stuur me een PM...
Zal me even voorstellen:
Na jaren Audi gereden te hebben kreeg ik een aantal jaren geleden een overgebleven leaseauto 'in de maag gesplitst', een 2005 E60 523i. Was direct verkocht. Toen de lease afgelopen was besloot ik niet langer een lease wagen te nemen vanwege de hoge bijtelling en voortaan prive een goede 2e hands te rijden. Het werd een 2001 E39 530d Touring. Heerlijke bak, maar onlangs heb ik deze ingeruild voor een 2004 E61 530d. Deze laten chippen bij Tunex. Dat rijdt nog veel beter!
De E39 was al eens onder handen genomen door een hobby programmeur, en ik heb me voorgenomen het met de E61 zelf te proberen. Zodoende kwam ik hier terecht.
Ik heb geen ervaring met coderen, maar ben wel al meer dan 20 jaar werkzaam in de IT, dus hoop hier wat minder computer saffy leden te kunnen helpen.
Ik zit momenteel nog te wachten op de OSBDII kabel, maar heb alle software al aan de gang, inclusief een aparte vm met DIS v44 (ik gebruik W7 64 bit met VMware workstation, veel handiger dan W7 XP mode).
Zodra ik de kabel binnen heb zal ik m'n eerste ervaringen met coderen hier delen.
Ik wil het volgende wijzigen:
- US Alarm sound
- Buitenspiegels inklappen (ik heb optie S430A al)
- Welcome lights
- Snelheid ventilator altijd laten zien
- Akoestich signaal bij in/uitschakelen alarm
Ik zie dat veel mensen de aico uit coderen bij auto stand. Vraag me af of dat wel zo'n goed idee is. Als je je airco namelijk een hele winter niet gebruikt is dat slecht voor de airco is me verteld. Je zult 'm dus dan af en toe zelf handmatig even moeten aan zetten...