320ci kopen FOTO update:)
- Sanderbtje
320ci kopen FOTO update:)
deze post gevonden naar een uurtje spitten:)
dit ging over een 320d touring uit '02 als ik het goed heb onthouden
nou is mijn vraag as ik naar een 320ci uit '00 ga kijken en test rit maken zijn dit dan ook de punten waar ik echt op moet letten of toch net iets andere dingen
OK daar gaan we:
Schokbrekers en veren gaan vaak kapot (of zijn al kapot, niet altijd te merken maar wel te zien)
Dynamo's zijn vaak af. (Je kan dit testen via het dashboard http://www.youtube.com/watch?v=UGuMXU3SkLs)
Kijk onder de motorkap bij stuurbekrachtigings pomp of niet veel heeft gelekt of is gescheurd
Motor moet niet olie lekken. (check bij de naden van de zwarte kap)
Luister naar de motor, geen rare tikken ed.
Check de radiator of er niet veel schade aan zit (kijk door de nieren)
Check de airco (vaak zijn ze leeg of doen het niet)
Check de draagarmen en fusee kogels (veel voorkomend probleem)
check of hij wel goed is uitgelijnd (niet teveel naar links of rechts trekken)
Check of de ventilator van de airco niet stottert.
Check de banden (genoeg profiel?)
En wat ik zou doen (wat ik ook heb gedaan) ga naar een BMW dealer en laat je auto daar keuren.
Ze hebben een aankoop keuring. Dat kost plm 100 euro en dan checken ze alle belangrijke delen en lezen ze de boordcomputer uit. Dus zeker doen!
jullie mening en eventuele tips hier over hoor ik graag
dit ging over een 320d touring uit '02 als ik het goed heb onthouden
nou is mijn vraag as ik naar een 320ci uit '00 ga kijken en test rit maken zijn dit dan ook de punten waar ik echt op moet letten of toch net iets andere dingen
OK daar gaan we:
Schokbrekers en veren gaan vaak kapot (of zijn al kapot, niet altijd te merken maar wel te zien)
Dynamo's zijn vaak af. (Je kan dit testen via het dashboard http://www.youtube.com/watch?v=UGuMXU3SkLs)
Kijk onder de motorkap bij stuurbekrachtigings pomp of niet veel heeft gelekt of is gescheurd
Motor moet niet olie lekken. (check bij de naden van de zwarte kap)
Luister naar de motor, geen rare tikken ed.
Check de radiator of er niet veel schade aan zit (kijk door de nieren)
Check de airco (vaak zijn ze leeg of doen het niet)
Check de draagarmen en fusee kogels (veel voorkomend probleem)
check of hij wel goed is uitgelijnd (niet teveel naar links of rechts trekken)
Check of de ventilator van de airco niet stottert.
Check de banden (genoeg profiel?)
En wat ik zou doen (wat ik ook heb gedaan) ga naar een BMW dealer en laat je auto daar keuren.
Ze hebben een aankoop keuring. Dat kost plm 100 euro en dan checken ze alle belangrijke delen en lezen ze de boordcomputer uit. Dus zeker doen!
jullie mening en eventuele tips hier over hoor ik graag
Laatst gewijzigd door Sanderbtje op 28 jan 2013, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: 320ci kopen
Kijk ook door het onderste luchtrooster van de bumper, het meest voorkomende probleem bij een e46 met de radiateur is het doorzakken aan de onderkant. Je kunt als je goed door het onderste rooster kijkt net onder de aircoverdamper doorkijken of hij doorgezakt is.
Je noemt sommige punten op dat ze vaak voorkomen, zoals dynamo's en schokbrekers vallen wel mee. de veren achter willen nog wel eens breken.
De airco is gewoon een onderhoudspuntje en koelmiddel verdampt.
En zaken zoals uitlijnen en versleten banden is overheen te komen, kun je bij het onderhandelen gebruiken om de prijs te drukken of laten maken als part of the deal.
Je noemt sommige punten op dat ze vaak voorkomen, zoals dynamo's en schokbrekers vallen wel mee. de veren achter willen nog wel eens breken.
De airco is gewoon een onderhoudspuntje en koelmiddel verdampt.
En zaken zoals uitlijnen en versleten banden is overheen te komen, kun je bij het onderhandelen gebruiken om de prijs te drukken of laten maken als part of the deal.
- Sanderbtje
thanks @ streamline verlagen moet toch heb al een en ander gelezen over eibach veren
Keuring bij de bmw dealer is inderdaad aan te raden, ging bij mij om 108 euro geloof ik. ANWB etc zijn veel duurder. Je weet dan wel dat hij aan de onderkant en bij de motor goed is. Controleer even of alle speakers het doen, die bm54 radiomodules geven snel problemen en het is een kostbaar geintje om dit te vervangen. Daarnaast alle funties uitproberen natuurlijk. Bij de coupe ook controleren of de ramen netjes naar boven schuiven als je de deuren dicht doet en het alarm en andere sleutelfuncties even proberen. Mocht er onderhoud op de banden of iets dergelijks nodig zijn, dan kun je dit altijd meenemen in de onderhandelingen maar dit zijn natuurlijk geen problemen.
- Sanderbtje
bedankt voor je reactie:)
bm54 radio modules? zal het is ff google ben nog niet zo thuis in bmw, maar daar in tegen heb ik er ook NOG geen 1 haha erg bedankt voor je tips:)
bm54 radio modules? zal het is ff google ben nog niet zo thuis in bmw, maar daar in tegen heb ik er ook NOG geen 1 haha erg bedankt voor je tips:)
- twanheering
Ik zou ook ff luisteren of de waterpomp geluid maakt, en voelen of er speling op zit!
-
Maar een versleten waterpomp is geen reden om de auto te laten staan, waterpompje kost €60...
Weetje iedere auto heeft punten waarop te letten, zo ook de e46 denk bv aan de nokkenas sensoren, bobine.
ook weleens verhalen gehoord over gescheurde subframe's.
Maargoed dit is welweer een doem scenario.
Gewoon goed kijken goed luisteren, kijk onder de olie vuldop hoe die eruit ziet, kijk ook voor sporen van koelvloeistof lekkages, en idd zeer zeker laten uitlezen als het goed is dan zijn de foutcodes opgeslagen, kun je best veel uithalen.
verder gewoon zoveel mogelijk zoeken op internet en je goede verstand gebruiken laat de liefde voor het model niet de boventoon voeren want dan kan je nog voor rare zaken komen te staan.......spreek uit ervaring.
Succes.
ook weleens verhalen gehoord over gescheurde subframe's.
Gewoon goed kijken goed luisteren, kijk onder de olie vuldop hoe die eruit ziet, kijk ook voor sporen van koelvloeistof lekkages, en idd zeer zeker laten uitlezen als het goed is dan zijn de foutcodes opgeslagen, kun je best veel uithalen.
verder gewoon zoveel mogelijk zoeken op internet en je goede verstand gebruiken laat de liefde voor het model niet de boventoon voeren want dan kan je nog voor rare zaken komen te staan.......spreek uit ervaring.
Succes.
- Sanderbtje
bedankt voor alle reacties jongens:)
morgen is kijken wat het wordt
eerst zelf is even oordelen en rijden als dat bevalt uitlaten lezen en als dat goed is..
kopen
morgen is kijken wat het wordt
eerst zelf is even oordelen en rijden als dat bevalt uitlaten lezen en als dat goed is..
kopen
-
Bij twijfel, altijd laten staan. Anders krijg je er spijt van
- twanheering
@ streamline
Klopt is ook niet duur, maar als je er niet optijd bij bent kan t een hoop schade aanrichten, en hij vroeg om tips, dus dit is er een! Een veer kost m de kop ook niet!
Klopt is ook niet duur, maar als je er niet optijd bij bent kan t een hoop schade aanrichten, en hij vroeg om tips, dus dit is er een! Een veer kost m de kop ook niet!
Dat is ook hetgeen waar je zeker naar moet (laten) kijken. De subframe-ophangpunten in de bodem/koffervloer scheuren uit door een constructiefout. Reparatie kost al vlug €1000 of meer.neville schreef: ook weleens verhalen gehoord over gescheurde subframe's.
Kijk dat een nokkenassensor of waterpomp na 3 maanden kapot gaat. Daar doe je toch niks aan. Maar een reparatie van een uitgescheurd subframe zit je natuurlijk niet op te wachten.
Lijkt mij toch wel zo'n beetje het belangrijkste punt waar je naar moet kijken.
-- Houdoe wanne --
Zou de dealer bij een keuring niet naar dat frame kijken?
een delaer heeft een specifieke lijst met punten waar hij naar moet kijken.
Mocht je het dus bij een dealer willen laten checken kan je er wel vanuit gaan dat er naar gekeken zal worden, je kunt natuurlijk ook gewoon dit benoemen.
verder denk ik dat er weinig punten zijn, je kunt aan de staat van een auto al snel genoeg zien of je een beetje een goed exemplaar hebt getroffen.
Succes en we zijn benieuwd!!
Mocht je het dus bij een dealer willen laten checken kan je er wel vanuit gaan dat er naar gekeken zal worden, je kunt natuurlijk ook gewoon dit benoemen.
verder denk ik dat er weinig punten zijn, je kunt aan de staat van een auto al snel genoeg zien of je een beetje een goed exemplaar hebt getroffen.
Succes en we zijn benieuwd!!
-
Valt op zich ook nog mee, als de pomp kapot loopt krijg je stoom. en dan stop je wel. Zolang je niet doorrijd is er niks aan de hand.twanheering schreef:@ streamline
Maar idd voorkomen is beter dan genezen