530i M-pack

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Nes

530i M-pack

Bericht door Nes » 27 jan 2013, 13:28

Hallo bimmer fans. Ik ben Nes, ik ben natuurlijk een BMW fan en sinds gisteren een trotse eigenaar van een 530i uit 2003. Het was een lange zoektocht omdat ik sommige optie's absoluut wilde hebben op de auto en dan merk je dat het een moeilijk verhaal kan worden vooral als je een 530i zoekt. Ik gaf het al bijna op maar toen kwam deze auto langs en ik moet zeggen dat mn wensenlijst qua optie's compleet is, en veel meer dan dat. Even een paar foto's en de optielijst hieronder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

optie's:

*M-pakket + onderstel
*sport stoelen, zwart leer, volledig electrisch, met verwarming en memory
*electr. glazen schuifdak
*electr. gordijn achter
*prof navi met bluetooth
*PDC voor en achter
*xenon
*lichtpakket (denk ik, want er zitten led lampjes onder de spiegels)
*electr. inklapbare spiegels
*originele 18 inch velgen, onder de auto zaten BBS velgen, voor 19 inch en achter 20 inch maar omdat ik die velgen
eigenlijjk niet vond passen onder de auto en ivm de forse meerprijs heb ik ze eraf laten halen en heb ik de originele 18 inch gekregen. Ik was van plan om in de toekomst 19 inch style 128 eronder te zetten omdat het in mn ogen één van de mooiste modellen is voor een E60, maar ik moet zeggen dat de huidige velgen ook niet verkeerd staan, dus misschien dat ik die opnieuw laat spuiten en een poosje mee ga rijden. Banden zijn ook behoorlijk slecht.

Eerste indruk: ik ben verliefd :love:
Ik weet niet waarom maar de kleur van de auto komt op de foto's niet goed over. Ik twijfelde zelfs of ik de auto
zou bekijken omdat ik dacht dat de auto licht blauw was, maar het is dus absoluut de mooiste grijstint van BMW in mijn ogen, ik weet niet precies welke kleur het is, ik moet het nog opzoeken. Ik ben zelf fan van zwart maar ik heb wel gemerkt dat de M-pakket niet goed tot zn recht komt in zwart zoals in een lichtere kleur.

Ik moet nog een beetje gaan spelen met de optie's, maar wat mij verbaasde is werkende bluetooth, want dat
had ik echt niet verwacht bij een auto uit 2003. Ik ging naar de BT scherm en na 3 pogingen vond hij mijn telefoon en mn adresboek werd meteen overgenomen. MP3 cd werkt in de CD lade, alleen sommige CD's speelt hij niet helemaal lekker af, waarschijnlijk ligt het aan de kwaliteit van de CD of de schrijfsnelheid. DVD speler moet ik nog proberen en ik hoop echt dat het werkt, want op een DVD past best veel muziek in MP3 formaat.

Enige mankement die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat mn rechterspiegel niet automatisch wilt inklappen, ik denk dat de motortje kapot is.

Toen ik gisteren de auto bekeek bleven de lampen van de auto aan nadat de motor uitgezet was en gingen pas uit toen de auto op slot werd gedaan. Die optie werkt niet meer dus ik doe waarschijnlijk iets verkeerds. De schakelaar staat gewoon op AUTO. Weet iemand wat ik anders moet doen ?

Er zit maar 1 sleutel bij de auto dus ik moet een reservesleutel laten maken. Iemand een tip ?

chicco68

Re: 530i M-pack

Bericht door chicco68 » 27 jan 2013, 14:45

Mooie aanwinst !
Met betrekking tot de lampen.... Kan het zijn dat, nadat de auto was uitgezet, iemand aan de "grootlicht-hendel" heeft getrokken? Dan blijft de verlichting namelijk een x-aantal seconden (kun je zelf via de i-Drive instellen) aan.
Qua reservesleutel kun je volgens mij gewoon bij de dealer langs, dan moeten ze volgens mij wel weer beiden ingelezen worden (vrij prijzig dacht ik).
En de velgen.... ik weet niet of je de originele wilt hebben, kijk anders eens bij http://www.wheelpoint.nl/. Leuke velgen voor een mooie prijs (heb die van mij er ook gehaald en NEE ik heb er geen aandelen ;) )

BMW318I

Bericht door BMW318I » 27 jan 2013, 15:20

De kleur is silbergrau metallic is precies zelfde kleur als mijn auto ik vind het ook de mooiste kleur op bmw passen.

Prachtige Bmw en veel rijplezier ermee gewenst, heb je hem particulier of via handelaar gekocht ?
BMW Bayerische Motoren Werke

Nes

Bericht door Nes » 27 jan 2013, 15:40

Dankje heren. Ik heb de auto bij een garage in Eindhoven gekocht.
Het hoeven van mij geen originele velgen te zijn maar het moet wel van goede kwaliteit zijn en ik heb bij sommige style 128 velgen gezien dat ze achter niet dezelfde diepgang hebben als de originele, ik weet alleen niet of dat met breedset te maken heeft. Wat de sleutel betreft, ik heb lang geleden een keer een sleutel laten maken en inlezen bij een gewone sleutelboer en dat ging prima, ik weet niet alleen of dat bij alle sleutels mogelijk is.

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 27 jan 2013, 16:14

Mooie car met een aantal fijne opties.

Nes

Bericht door Nes » 27 jan 2013, 16:51

Thanx. Ik heb net de DVD player geprobeerd en die draait een MP3 DVD perfect af, dus dat is ook mooi meegenomen. Van die lichten snap ik nog steeds niks van, de verkoper (die de auto ook privé reed) zei dat de lampen gewoon blijven branden als de schakelaar op AUTO staat en ze gaan pas uit als je de auto op slot doet. Ik krijg het in iedere geval zelf niet meer voor elkaar. Heeft er trouwens nog iemand een storing gehad aan de inklapbare spiegels, en zo ja, hoe is het opgelost ?

GenuinePaul

Bericht door GenuinePaul » 27 jan 2013, 19:26

Hele mooie 530i.
Het lijkt wel het kleinere broertje van die van mij. Prachtige kleur heb zelfde.
Ik vind het de mooiste grijs tint!
viewtopic.php?f=120&t=16651&p=433429&hilit=545i#p433429
^^ mijn topic kun je eens vergelijken.
Je hebt wel geluk met je DVD player dat die mp3 afspeelt de mijne doet dat in geen mogelijkheid. Daarom nu dension ding ingebouwd hehe.
Je lichten gaan echt pas branden als je aan je hendel trekt dan blijven ze de ingestelde tijd branden.
De verkoper heeft zijn eigen denk ik vergist.
Automatische stand is puur alleen dat ze aangaan als het donker is.
Heb nog geen storing gehad op de inklapbare spiegels. Dus daar kan ik je helaas niet mee verder helpen.
Veel plezier en succes met de kleine dingetjes :) Nogmaals mooie auto!
Driving an BMW makes you smile everyday!

Nes

Bericht door Nes » 27 jan 2013, 20:59

Dankje Paul, die bak van jou is ook top, ik vind het jammer dat ik niet jouwe interieurlijsten heb, die vind ik het mooist van originele E60 lijsten. Zoals je zegt, deze kleur is echt de mooiste tint grijs van BMW, heb ik altijd gevonden. Dat van DVD speler en bluetooth snap ik ook niet, de vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk iets aan gedaan. Hij leest alle mappen en submappen, en draait t perfect af. Ik heb vandaag de 2013 versie navi DVD gedownload en gebrand en die pakt ie ook gewoon.
Wat voor led markers heb jij in je angel eyes ?

Ralph

Bericht door Ralph » 28 jan 2013, 15:24

Gefeliciteerd met je 530i.
Prachtbak.
Geniet ervan.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Nes

Bericht door Nes » 28 jan 2013, 17:12

Dankje Ralph

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 28 jan 2013, 22:55

Erg mooie 5 met heel veel leuke opties en de heerlijke comfort stoelen! :).

Geniet ervan :duim:

MrtnHC
Contacteer:

Bericht door MrtnHC » 30 jan 2013, 18:19

Mooie auto, en de velgen zo laten vind ik. Staat erg stoer en toch bescheiden op een 530i.

henri.thijssen

Bericht door henri.thijssen » 30 jan 2013, 18:44

Hoi Nes

Mooie Bimmer :duimen: ! en welkom hier

Weer een Eindhovenaar rijker ?

ps, wat is er mis met deze velgen ?
E60 530D 2005 :///m: 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995

Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **

Nes

Bericht door Nes » 30 jan 2013, 19:44

Dankje heren. Nou je zal m niet vaak in Eindhoven zien want ik woon in Vlissingen :)
Er is absoluut niks mis met de velgen, dat had ik zelf al vrij snel in de gaten. Ik vind meestal dat je wat dikkere velgen moet hebben als je M-pakket hebt, maar dit model staat gewoon mooi op de auto ook al zijn het "maar" 18 inchs, dus ze blijven gewoon onder de auto voorlopig. Nu nog nieuwe sloffen scoren.

ddv

Bericht door ddv » 30 jan 2013, 21:52

Hoi Nes,

Mooie bak hoor!
Veel plezier ermee en ik zou de velgen laten zitten.
Ziet er zo wel stijlvol uit, vind ik.

Mvg ddv
"_______"

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”