remschijven
remschijven
stel je schijven zijn ''op'' en er moeten nieuwe onder, welke zou je dan pakken,? Geperforeerde remschijven, of, Geventileerde remschijven,? nu weet ik dat voor 80% alle bmw's Geventileerde remschijven hebben. maar toch, misstaat Geperforeerde ook niet. alleen, het nadeel is dat het niet altijd past. zodat, je een gehele kit moet halen.
kan iemand een mening over deze 2 schijven geven?
kan iemand een mening over deze 2 schijven geven?
//.00.-// > /.-////.-///.-
-
Re: remschijven
ik zou gewoon voor de originele geventileerde schijven gaan, zijn niet eens zo gek duur bij de dealer, ik heb ze ook gekocht, 2 remschijven voor + blokken + slijtindicator en was 210 euro kwijt, terwijl ik bij een automaterialenzaak 290 euro kwijt zou zijn
- blue-beemer
ik heb nu brembo's gemonteerd, normale geventileerde schijven. remmen erg goed
blue-beemer schreef:ik heb nu brembo's gemonteerd, normale geventileerde schijven. remmen erg goed
hebje er fotos van?
//.00.-// > /.-////.-///.-
blue-beemer schreef:ik heb nu brembo's gemonteerd, normale geventileerde schijven. remmen erg goed
Eigenlijk is het net wat je zelf wil Cris. Zoals al geschreven... voor standaard zou ik ook orgineel nemen. Wil je wat anders? Supro levert ook geperforeerde schijven. Ook hebben ze diverse soorten remblokken van standaard tot en met sportief.
Je zou een bij hen naar de mogelijkheden kunnen informeren.
http://www.supro.nl
Je zou een bij hen naar de mogelijkheden kunnen informeren.
http://www.supro.nl
Op de Z3 heb ik Brembo standaard remschijven zitten. Gekocht op ebay voor aanzienlijk minder dan bij de dealer Geperforeerde schijven zou ik zelf niet graag gebruiken onder een auto. Je ziet wel vaker dat ze bij de gaatjes beginnen te scheuren bij intensief gebruik. Een upgrade van schijven door zimmerman o.i.d. schijnt weggegooid geld te zijn tenzij je gaat voor de looks.
Andere merken dan Brembo of andere merken dan standaard ??
Want volgens mij heb je aan een beetje remkracht nooit te veel, en als het wat langer duurt voordat ze gaan faden is ook nooit erg, tenzij het van die aan/uit remmen gaan worden...
Moet wel zeggen dat ik mijn remmen niet op die manier belast, maar we hebben met de Z3 na een paar leuke weggetjes toch wel eens iets van fading vernomen.
Want volgens mij heb je aan een beetje remkracht nooit te veel, en als het wat langer duurt voordat ze gaan faden is ook nooit erg, tenzij het van die aan/uit remmen gaan worden...
Moet wel zeggen dat ik mijn remmen niet op die manier belast, maar we hebben met de Z3 na een paar leuke weggetjes toch wel eens iets van fading vernomen.
Voor het geld wat je normaal kwijt zou zijn voor originele schijven kun je je remmen niet upgraden, dit lukt alleen als je serieus geld uit gaat geven.
Op de cabrio had ik voor brembo max sport gemonteerd, ik merkte (nagenoeg) geen verschil in het remmen.
Groet en zo van Patrick
Op de cabrio had ik voor brembo max sport gemonteerd, ik merkte (nagenoeg) geen verschil in het remmen.
Groet en zo van Patrick
Dat klopt helemaal Patrick Sport schijven die net zo veel als OEM schijven -of zelfs goedkoper zijn komen echt niet beter uit de bus..