Subwoofer inbouwen vraag
Subwoofer inbouwen vraag
Hallo,
ik heb sinds kort een bmw 3-serie uit 2002(sedan).
in mijn vorige auto(golf 3) had ik een subwoofer liggen, hier was het heel makkelijk om een subwoofer netjes in te bouwen, en alle kabels netjes weg te leggen.
Nou zou ik graag de subwoofer overzetten in de bmw.
Maar voordat ik alles los haal in de bmw zou ik graag willen weten of het bij deze auto ook goed te doen is, of dat het heel lastig wordt.
Hoe kan ik bijvoorbeeld de kabels aan mijn radio aansluiten, want er zit volgens mij geen extra uitgang achterop voor een versterker.
Wie kan mij er meer over vertellen?
ik heb sinds kort een bmw 3-serie uit 2002(sedan).
in mijn vorige auto(golf 3) had ik een subwoofer liggen, hier was het heel makkelijk om een subwoofer netjes in te bouwen, en alle kabels netjes weg te leggen.
Nou zou ik graag de subwoofer overzetten in de bmw.
Maar voordat ik alles los haal in de bmw zou ik graag willen weten of het bij deze auto ook goed te doen is, of dat het heel lastig wordt.
Hoe kan ik bijvoorbeeld de kabels aan mijn radio aansluiten, want er zit volgens mij geen extra uitgang achterop voor een versterker.
Wie kan mij er meer over vertellen?
Re: Subwoofer inbouwen vraag
Je kunt een versterker met high input gebruiken of anders high-low converters.
In bijde gevallen is het makkelijste om het van de hoedeplank speakers af te nemen.
Als je high-low conversters gebruikt is het makkelijkste om een set te nemen met ook een remote anders moet je een remotekabeltje trekken naar je radio en deze op een bepaalde pin aansluiten,Weet ff niet meer welk nr maar dat kun je hier op het forum wel ergens vinden.
De pest met een sedan is dat de kofferbak goed geisoleerd is en om de sub te horen moet je hem dan flink hard zetten met gevolg dat het van buiten als een sjonnie-bak klinkt.
Ik heb zelf het ski-luik er uitgehaald en een plaat met een 8" woofer er in gezet,het is geen boomcar maar voor mij is het genoeg zo.
In bijde gevallen is het makkelijste om het van de hoedeplank speakers af te nemen.
Als je high-low conversters gebruikt is het makkelijkste om een set te nemen met ook een remote anders moet je een remotekabeltje trekken naar je radio en deze op een bepaalde pin aansluiten,Weet ff niet meer welk nr maar dat kun je hier op het forum wel ergens vinden.
De pest met een sedan is dat de kofferbak goed geisoleerd is en om de sub te horen moet je hem dan flink hard zetten met gevolg dat het van buiten als een sjonnie-bak klinkt.
Ik heb zelf het ski-luik er uitgehaald en een plaat met een 8" woofer er in gezet,het is geen boomcar maar voor mij is het genoeg zo.
soorten high-low converters, ik heb goede ervaringen met mtx req3 maar er zijn ook goedkopere merken die tussen de 15/30euro kosten.
//.00.-// > /.-////.-///.-
Dit zijn de onderdelen die ik heb:
Een kicker 300.1 versterker

En een kicker DC12 subwoofer

Zou dat werken?
Ski-luik heb ik echter niet.
Een kicker 300.1 versterker

En een kicker DC12 subwoofer
Zou dat werken?
Ski-luik heb ik echter niet.
Ik heb een Blaupunkt versterker, JBL platte subwoofer en een kabelset specifiek voor de E46 sedan.
Deze set is te koop aangezien we geen E46 meer hebben en een E91 willen.
Deze set is netjes gemonteerd op een plank welke direct in een E46 sedan gemonteerd kan worden.
Door de lage versterker en ultra platte subwoofer houd je dan de hele kofferbak vrij, op 7cm onder de hoedenplank na.
Met de 5 meter kabel is de set gemakkelijk aan te sluiten op de originele BMW radio.
Voordelen:
- makkelijke inbouw
- niet solderen of knippen in de originele kabelboom
- alle speakers versterkt + subwoofer
- geen laadruimte kwijt
De subwoofer komt uit een 2010 Nissan Skyline en is verder niet gebruikt. De versterker is nieuw gekocht in november 2011.
Mijn vraagprijs is € 400,-

Deze set is te koop aangezien we geen E46 meer hebben en een E91 willen.
Deze set is netjes gemonteerd op een plank welke direct in een E46 sedan gemonteerd kan worden.
Door de lage versterker en ultra platte subwoofer houd je dan de hele kofferbak vrij, op 7cm onder de hoedenplank na.
Met de 5 meter kabel is de set gemakkelijk aan te sluiten op de originele BMW radio.
Voordelen:
- makkelijke inbouw
- niet solderen of knippen in de originele kabelboom
- alle speakers versterkt + subwoofer
- geen laadruimte kwijt
De subwoofer komt uit een 2010 Nissan Skyline en is verder niet gebruikt. De versterker is nieuw gekocht in november 2011.
Mijn vraagprijs is € 400,-

Zou je misschien wat meer info kunnen geven over die kabelset? (en verkoop je die eventueel ook los)
Hoe moet deze aangesloten worden, wat voor kabels zijn het precies?
Hoe moet deze aangesloten worden, wat voor kabels zijn het precies?
Kabel verkoop ik ook los idd.
Je sluit hem aan achter op de BMW radio. De stekkers die in de radio gingen sluit je ook aan op de kabel. De andere kant steek je in de versterker
Je sluit hem aan achter op de BMW radio. De stekkers die in de radio gingen sluit je ook aan op de kabel. De andere kant steek je in de versterker

Is het dan niet makkelijker om een high/low converter te plaatsen?
aangezien dat denk ik kwa interieur loshalen minder werk is?
aangezien dat denk ik kwa interieur loshalen minder werk is?
Dan zijn niet alle 4 je speakers versterkert 
Bovendien zijn de achterste speakers redelijk lastig te bereiken vind ik.

Bovendien zijn de achterste speakers redelijk lastig te bereiken vind ik.
Ik pak dan het signaal van de speakers in de hoedeplank, en meer hoeft er voor mij ook niet versterkt te worden.
-
Ik weet dat dit topic al van een tijdje terug is.
Zelf wil ik ook graag een sub in een 316 e46 sedan inbouwen.
Ben vandaag een high-low converter gaan kopen (caliber LT3F) en het advies was voor de converter zo dicht als mogelijk op de radio aan te sluiten. Omdat ik al een parrot heb ingebouwd heb ik een plaatsgebrek in mijn middenconsole.
Heb jij toevallig een high-low converter gebruikt en deze bij de speakers achter gemonteerd en er geen problemen met het geluid mee gehad?
en mijn 2e vraag is. Waar kan ik het beste de dikke + ader van de accu leggen?
Groetjes, Gino
Zelf wil ik ook graag een sub in een 316 e46 sedan inbouwen.
Ben vandaag een high-low converter gaan kopen (caliber LT3F) en het advies was voor de converter zo dicht als mogelijk op de radio aan te sluiten. Omdat ik al een parrot heb ingebouwd heb ik een plaatsgebrek in mijn middenconsole.
Heb jij toevallig een high-low converter gebruikt en deze bij de speakers achter gemonteerd en er geen problemen met het geluid mee gehad?
en mijn 2e vraag is. Waar kan ik het beste de dikke + ader van de accu leggen?
Groetjes, Gino
-
Achter je dashboardkastje heb je plaats genoeg hoor. Dus daar zou ik de hi-lo converter plaatsen.
Pluskabel kun je aan de rechterkant van de auto leggen, de rest van de kabels dan door je middentunnel.
Pluskabel kun je aan de rechterkant van de auto leggen, de rest van de kabels dan door je middentunnel.