Danish: M3 SMG II: APK en gewassen
Danish: M3 SMG II: APK en gewassen
Afgelopen weekend ben ik met me zwager en twee vrienden tevens experts naar Engeland gereden om twee M3's te bekijken.
De eerste was een carbon zwart handgeschakelde die er op de foto's subliem uitzag... Het tegendeel bleek bij aankomst. Lak zat vol met swirls, voorbumper gescheurd aan de onderkant, alle wielen schade en oxidatie (niet heel erg).. Maar toen... Keken we in de kofferbak onder de mat... subframe is gescheurd geweest en slecht gerepareerd! De vrouw was een auto handelaar en ontkende alles.. Zei verwees me naar de dealer om dan maar een nieuwe te bestellen.. Ook zat er teveel speling op de achteras, na 15 minuten vertrokken.
Vervolgens gereden naar het noorden richting de SMG M3. Het waren slechte foto's en de kleur viel tegen, als die motorisch e.d. Maar goed is was de insteek. In het echt is het een hele mooie kleur, gelukkig maar.
Daar aangekomen had de liefhebber de exacte m3 ook in cabriolet, zelfde kleur en donkere evo's. Deze klonk al vele malen beter, de zwarte klonk meer als een diesel( tikkende vanos). Subframe gechecked, deze was origineel en niet gelast. Deze oogde veel netter en was in betere staat. Een van de vrienden die mee was, was b46, die had er mee gereden en zei "doen" , het een en ander geregeld toen met volle vaart richting Dover om de boot te halen.
Ik had nooit in een SMG gereden dus liet ik Bertus erin rijden zodat ik kon meekijken terwijl die alles uitlegde.
Het begin van een droom... Poehh poeh.. Het was een beetje vochtig, tijdens het optrekken greep het systeem aan alle kanten in en met de Sper ging de wagen toch een beetje glijden. Hij deed de dsc ook even uit, naah dat ding dat gaat toch snel dwars niet normaal...
Het SMG gedeelte was echt fascinerend, s6 stand, dsc uit en gaaaaan dat gaat zo snel het schakelen je zit zo op de 200+. Vanaf Calais heb ik er in gereden, maar was zo brak dat ik rustig in A-mode naar NL ben gereden.
De volgende dag:
Alles zitten uitproberen m.b.t. De SMG , wat een top systeem zeg! De snelheid van schakelen in beide standen is heerlijk in te stellen. Precies naar wens. Het flipperen krijg je ook geen genoeg van. Plus het tussengas :In love: klinkt zo heerlijk, ook een van de reden om voor SMG te gaan.
De auto zelf:
Een M is niet te vergelijken met de 330.. Totaal een andere auto. Vooral de chassis is steviger dan d cabriolet. En het vermogen . De trekkrachten overal is immens. Met nat weer is het gewoon alleen maar wheelspin. Abbo bij de bandenboer afsluiten denk ik. Vandaag een stuk meer grip tijdens het rijden.
Met een SPer rijden is heel anders dan ik gewend ben, hiervoor moet ik echt een keer een leeg terrein zoeken en experimenteren nu durf ik het gewoonweg nog niet. Op de ring in april zal ik ook uiterst voorzichtig zijn. Een drift/race race cursus is wel handig. Dit vermogen zal niet snel vervelen. De 240 zit je zo op, heb ik gehoord.
Verbruik is mij ook mee gevallen van de M. Eerste volle tank alleen maar sportief gereden etc. 520 km, de tweede volle tank 550 km en ook best vaak op ze staart getrapt. Iedereen een rondje mee etc etc. Vind het niet slecht. Met de 330 haalde ik 630 ongeveer. Als ik de 600 haal met de M ben ik al blij.
Keuze RHD
Om dat we meer het circuit willen bezoeken en speciaal daarvoor een auto voor willen gebruiken, uiteraard een bmw, is de keuze gevallen op de m3. Met name de e46 omdat er enig veiligheid(dsc) van belang is. Plus iets moderner en verdomd mooi. In Engeland scheelt het enorm in prijs en was het het aldus waard om dit te doen, vooral voor een auto voor "circuit use".
Het went trouwens enorm snel om aan de andere kant te rijden.
Mods
- eisenmann race (misschien open pijp)
- schroefset
- wielen weer originele kleur
Ik wil niets anders meer. Bmw M is echt
De eerste was een carbon zwart handgeschakelde die er op de foto's subliem uitzag... Het tegendeel bleek bij aankomst. Lak zat vol met swirls, voorbumper gescheurd aan de onderkant, alle wielen schade en oxidatie (niet heel erg).. Maar toen... Keken we in de kofferbak onder de mat... subframe is gescheurd geweest en slecht gerepareerd! De vrouw was een auto handelaar en ontkende alles.. Zei verwees me naar de dealer om dan maar een nieuwe te bestellen.. Ook zat er teveel speling op de achteras, na 15 minuten vertrokken.
Vervolgens gereden naar het noorden richting de SMG M3. Het waren slechte foto's en de kleur viel tegen, als die motorisch e.d. Maar goed is was de insteek. In het echt is het een hele mooie kleur, gelukkig maar.
Daar aangekomen had de liefhebber de exacte m3 ook in cabriolet, zelfde kleur en donkere evo's. Deze klonk al vele malen beter, de zwarte klonk meer als een diesel( tikkende vanos). Subframe gechecked, deze was origineel en niet gelast. Deze oogde veel netter en was in betere staat. Een van de vrienden die mee was, was b46, die had er mee gereden en zei "doen" , het een en ander geregeld toen met volle vaart richting Dover om de boot te halen.
Ik had nooit in een SMG gereden dus liet ik Bertus erin rijden zodat ik kon meekijken terwijl die alles uitlegde.
Het begin van een droom... Poehh poeh.. Het was een beetje vochtig, tijdens het optrekken greep het systeem aan alle kanten in en met de Sper ging de wagen toch een beetje glijden. Hij deed de dsc ook even uit, naah dat ding dat gaat toch snel dwars niet normaal...
Het SMG gedeelte was echt fascinerend, s6 stand, dsc uit en gaaaaan dat gaat zo snel het schakelen je zit zo op de 200+. Vanaf Calais heb ik er in gereden, maar was zo brak dat ik rustig in A-mode naar NL ben gereden.
De volgende dag:
Alles zitten uitproberen m.b.t. De SMG , wat een top systeem zeg! De snelheid van schakelen in beide standen is heerlijk in te stellen. Precies naar wens. Het flipperen krijg je ook geen genoeg van. Plus het tussengas :In love: klinkt zo heerlijk, ook een van de reden om voor SMG te gaan.
De auto zelf:
Een M is niet te vergelijken met de 330.. Totaal een andere auto. Vooral de chassis is steviger dan d cabriolet. En het vermogen . De trekkrachten overal is immens. Met nat weer is het gewoon alleen maar wheelspin. Abbo bij de bandenboer afsluiten denk ik. Vandaag een stuk meer grip tijdens het rijden.
Met een SPer rijden is heel anders dan ik gewend ben, hiervoor moet ik echt een keer een leeg terrein zoeken en experimenteren nu durf ik het gewoonweg nog niet. Op de ring in april zal ik ook uiterst voorzichtig zijn. Een drift/race race cursus is wel handig. Dit vermogen zal niet snel vervelen. De 240 zit je zo op, heb ik gehoord.
Verbruik is mij ook mee gevallen van de M. Eerste volle tank alleen maar sportief gereden etc. 520 km, de tweede volle tank 550 km en ook best vaak op ze staart getrapt. Iedereen een rondje mee etc etc. Vind het niet slecht. Met de 330 haalde ik 630 ongeveer. Als ik de 600 haal met de M ben ik al blij.
Keuze RHD
Om dat we meer het circuit willen bezoeken en speciaal daarvoor een auto voor willen gebruiken, uiteraard een bmw, is de keuze gevallen op de m3. Met name de e46 omdat er enig veiligheid(dsc) van belang is. Plus iets moderner en verdomd mooi. In Engeland scheelt het enorm in prijs en was het het aldus waard om dit te doen, vooral voor een auto voor "circuit use".
Het went trouwens enorm snel om aan de andere kant te rijden.
Mods
- eisenmann race (misschien open pijp)
- schroefset
- wielen weer originele kleur
Ik wil niets anders meer. Bmw M is echt
Laatst gewijzigd door Danishbmw op 13 apr 2015, 16:01, 14 keer totaal gewijzigd.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish: M3 SMG II Individual Estoril Blue
Prachtig!
Vind een M heel mooi, maar snap de keuze voor RHD-drive niet.. Het scheelt wel kosten maar ook de waarde is minder.. Leek me ook lastig op het circuit namelijk! Scheelt al wel dat het een SMG is, want met links schakelen leek me echt klote haha.
Wat wordt nu je dagelijks auto dan, sinds je deze voor circuit gebruik wilt gebruiken?
Het verbruik is overigens een lachertje joh, had veel meer verwacht.. Ongeveer gelijk aan een 6 cilinder automaat denk ik..
Vind een M heel mooi, maar snap de keuze voor RHD-drive niet.. Het scheelt wel kosten maar ook de waarde is minder.. Leek me ook lastig op het circuit namelijk! Scheelt al wel dat het een SMG is, want met links schakelen leek me echt klote haha.
Wat wordt nu je dagelijks auto dan, sinds je deze voor circuit gebruik wilt gebruiken?
Het verbruik is overigens een lachertje joh, had veel meer verwacht.. Ongeveer gelijk aan een 6 cilinder automaat denk ik..
Re: Danish: M3 SMG II Individual Estoril Blue
Super Danish!
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
Re: Danish: M3 SMG II Individual Estoril Blue
zoow dat is een snelle overstap haha een toffe man netjes
dat is zeker meer pk's dan die 330 hahaha
dat is zeker meer pk's dan die 330 hahaha
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Danish: M3 SMG II Individual Estoril Blue
Nette M, interieur is niet zo mijn smaak en ik snap de keuze voor RHD ook niet echt. Ik snap dat de prijzen in Engeland lager liggen, maar ik zou ook nadenken over de waarde bij wederverkoop.
Dus ik ben benieuwd naar je onderbouwing hiervoor.
Dus ik ben benieuwd naar je onderbouwing hiervoor.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Danish: M3 SMG II Individual Estoril Blue
Nette auto.
Is het niet lastig om aan de "andere" kant te rijden?
Of ga je nog een stuurwisseling uitvoeren?
Wel een erg licht interieur.
Is het niet lastig om aan de "andere" kant te rijden?
Of ga je nog een stuurwisseling uitvoeren?
Wel een erg licht interieur.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: Danish: M3 SMG II Individual Estoril Blue
Erg jammer dat net die radiozender bovenaan staat
Maar wel echt kapot gruwelijk dat je hem gekocht hebt! En met die SMG hoef je inderdaad niet veel te wennen aan het RHD. Alleen bij de mac zorgen dat er iemand mee gaat
Maar wel echt kapot gruwelijk dat je hem gekocht hebt! En met die SMG hoef je inderdaad niet veel te wennen aan het RHD. Alleen bij de mac zorgen dat er iemand mee gaat
-- Houdoe wanne --
Re: Danish: M3 SMG II Individual Estoril Blue
Super dikke M3 Danish! Proficiat en have a lot of fun 3
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
Re: Danish: M3 SMG II Individual Estoril Blue
Mooi speelgoed voor de ring Danish!
Doe er voorzichtig mee en have fun!
Doe er voorzichtig mee en have fun!
Re: Danish: M3 SMG II Individual Estoril Blue
Tof dat je 'm gekocht hebt! Zelf zou ik ook nooit voor RHD gaan in een auto die ook met LHD te krijgen is, maar dat is een persoonlijke keuze. Scheelt in de aanschaf geld, maar je raakt 'm ook amper kwijt dus eigenlijk moet je 'm 'af' rijden of goedkoop je dash kunnen converteren.
Mooi exterieurkleurtje wel. Interieur zou ik veel te grijs vinden. Dan liever zwart of crème. Maar wederom: smaakgebonden
Hoe dan ook hoop ik dat je er veel plezier van gaat hebben!
Mooi exterieurkleurtje wel. Interieur zou ik veel te grijs vinden. Dan liever zwart of crème. Maar wederom: smaakgebonden
Hoe dan ook hoop ik dat je er veel plezier van gaat hebben!
Re: Danish: M3 SMG II Individual Estoril Blue
nogmaals'mooie ! Estoril zie je ook niet veel in NL. goed plan om de velgen weer origineel te maken, staat zoveel beter!
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
- BMW Clubsport
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 07 sep 2009, 20:31
Re: Danish: M3 SMG II Individual Estoril Blue
Welkom bij de Estoril Blauwe club:D
Mooie auto hoor en veel plezier met deze wagen;)
Mooie auto hoor en veel plezier met deze wagen;)
Re: Danish: M3 SMG II Individual Estoril Blue
Ik zeg geniet er lekker van!!!
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black
Re: Danish: M3 SMG II Individual Estoril Blue
Bedankt allemaal!! Qua plezier komt alles goed!! Het is alleen maar genieten.
De keuze voor rhd is ten eerste omdat t de helft scheelt. In NL heb je tegen de 20k pas een goeie M, voor de helft heb je er een in Engeland. Plus voor een auto die meer voor het circuit gebruikt gaat worden vond ik t Zonde om daar 18 a19k aan te besteden. Plus rhd ben ik al gewend van india hahah.
Plus nu rijd ik dagelijks of de X5 3.0d of 320d e46 of 318is e36 of mercedes benz c180k. Qua wagens rouleert het thuis bij ons, de een is van me broer zwager of vader. Of de m3 natuurlijk.
De exterieur kleur vind in Het echt 10x mooier dan op de fotos. Op de fotos zag ik er ook beetje van af. Wou liever een zwarte.
Het interieur vind ik ook heel eerlijk gezegd tegenvallen, vind de muizengrijs kleur niet mooi. Maar dat is gelukig makkelijk te veranderen naar zwart
Eventueel qua verkoop ooit later, dan levert die in onderdelen wel wat op.. Dat komt wel.
De keuze voor rhd is ten eerste omdat t de helft scheelt. In NL heb je tegen de 20k pas een goeie M, voor de helft heb je er een in Engeland. Plus voor een auto die meer voor het circuit gebruikt gaat worden vond ik t Zonde om daar 18 a19k aan te besteden. Plus rhd ben ik al gewend van india hahah.
Plus nu rijd ik dagelijks of de X5 3.0d of 320d e46 of 318is e36 of mercedes benz c180k. Qua wagens rouleert het thuis bij ons, de een is van me broer zwager of vader. Of de m3 natuurlijk.
De exterieur kleur vind in Het echt 10x mooier dan op de fotos. Op de fotos zag ik er ook beetje van af. Wou liever een zwarte.
Het interieur vind ik ook heel eerlijk gezegd tegenvallen, vind de muizengrijs kleur niet mooi. Maar dat is gelukig makkelijk te veranderen naar zwart
Eventueel qua verkoop ooit later, dan levert die in onderdelen wel wat op.. Dat komt wel.
Precies kerel jij begrijpt mijVerheeske schreef:Erg jammer dat net die radiozender bovenaan staat
Maar wel echt kapot gruwelijk dat je hem gekocht hebt! En met die SMG hoef je inderdaad niet veel te wennen aan het RHD. Alleen bij de mac zorgen dat er iemand mee gaat
Laatst gewijzigd door Danishbmw op 05 feb 2013, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +