blower ventilatie van slag?
blower ventilatie van slag?
heren,
Mijn E46 compact heeft wat last met z'n blower ventilatie, en ik weet nou niet echt waar het aan ligt. De blower ventilatie is al een paar keer 'hikkerig' van start gegaan (dan weer hard, dan weer zacht blazen). Eigenlijk gebeurde dit alleen maar tijdens de start in de koude winterdagen, er zijn ook wat andere punten die misschien van invloed kunnen zijn, maar met dit probleem kwam ik met wat gegoogle uit op een accu-probleem. Opzich niet zo spannend, nu het weer wat warmer is doet ie het prima overigens, maargoed.
Tweede probleem is dat de blower naar de ramen en naar de voeten niet goed werkt. Wanneer de voorramen beslaan drukte ik altijd de blower naar boven, was binnen no time weer weg. Maar nu dus niet meer, wanneer je de ventilatieroosters bij de voorruit voelt, komt daar ook amper lucht uit. De verwarming blaast wel als een malle, daar zal het dus niet aan liggen (wordt overigens ook perfect warm, no problems here). Als ik vervolgens de blower op de voeten zet, dan merk ik eigenlijk ook weinig. De 'auto' stand werkt overigens prima.
Waar moet ik nu zoeken, waar zou het nu aan kunnen liggen? Is het nu toch de accu, of het mechanisme dat de luchtstroom in het interieur richt, of toch iets anders? Of zijn het volledig verschillende problemen die niks met elkaar te maken hebben?
Alvast dank voor jullie meedenken!
Mijn E46 compact heeft wat last met z'n blower ventilatie, en ik weet nou niet echt waar het aan ligt. De blower ventilatie is al een paar keer 'hikkerig' van start gegaan (dan weer hard, dan weer zacht blazen). Eigenlijk gebeurde dit alleen maar tijdens de start in de koude winterdagen, er zijn ook wat andere punten die misschien van invloed kunnen zijn, maar met dit probleem kwam ik met wat gegoogle uit op een accu-probleem. Opzich niet zo spannend, nu het weer wat warmer is doet ie het prima overigens, maargoed.
Tweede probleem is dat de blower naar de ramen en naar de voeten niet goed werkt. Wanneer de voorramen beslaan drukte ik altijd de blower naar boven, was binnen no time weer weg. Maar nu dus niet meer, wanneer je de ventilatieroosters bij de voorruit voelt, komt daar ook amper lucht uit. De verwarming blaast wel als een malle, daar zal het dus niet aan liggen (wordt overigens ook perfect warm, no problems here). Als ik vervolgens de blower op de voeten zet, dan merk ik eigenlijk ook weinig. De 'auto' stand werkt overigens prima.
Waar moet ik nu zoeken, waar zou het nu aan kunnen liggen? Is het nu toch de accu, of het mechanisme dat de luchtstroom in het interieur richt, of toch iets anders? Of zijn het volledig verschillende problemen die niks met elkaar te maken hebben?
Alvast dank voor jullie meedenken!
- Tedcabriolet
Re: blower ventilatie van slag?
Ik denk dat je egeltje overleden is.
ok, zou die egel alleen invloed hebben op het fluctueren van de blower, of heeft die ook invloed op het 'richten' van de blower (naar de voeten/ruiten blazen)?
hier nog ff een installatievideo voor de egel http://youtu.be/z-Q4i91scGs
hier nog ff een installatievideo voor de egel http://youtu.be/z-Q4i91scGs
waar zou ik dat trouwens kunnen bestellen, iemand nog tips voor een goede site?
bimmerparts.nl nette behandeling en orginele onderdelen
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
zit net the kijken, maar bimmerparts heeft dit onderdeel niet...
Laatst gewijzigd door Rene08 op 05 feb 2013, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Als je een mail stuurt met wat je nodig hebt dan is alles mogelijk. Alles wat BMW kan leveren kunnen zij ook leveren.
ik zal eens kijken, thanks voor de tip! Maar voordat ik de boel ga aanschaffen,toch nog even de vraag: zou die egel alleen invloed hebben op het fluctueren van de blower, of heeft die ook invloed op het 'richten' van de blower (naar de voeten/ruiten blazen)?
alvast dank voor het meedenken!
alvast dank voor het meedenken!
Als je climate control hebt, kan een defecte egel ook wel een storing veroorzaken in de luchtverdeling.. Als het systeem namelijk niet functioneert zoals t moet, zal ie ook anders gaan regelen. Alleen met die twee klachten samen kan het handig zijn ook je bedieningspaneel te controleren. Eerst de temperatuuropnemer schoonmaken/schoonblazen, anders evt paneel uitwisselen met een goede.
Ik lees af en toe hier dat de paneeltjes zelf ook een bron van problemen kunnen zijn.
Ik lees af en toe hier dat de paneeltjes zelf ook een bron van problemen kunnen zijn.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
thanks alexs voor de info, gaan we doen! Het is inderdaad een climate control, maar ff eerst eens inspecteren!
- Tedcabriolet
Ik had dezelfde problemen zoals jij omschrijft. Andere egel erin en voila.
Ik heb mijn egeltje bij de BMW gehaald en de hoofdprijs van € 82.00 betaald:-((
Ik heb mijn egeltje bij de BMW gehaald en de hoofdprijs van € 82.00 betaald:-((
had toevallig nog een handmatige airco-unit liggen, die er maar even ingezet: deed in het begin nog steeds wat raar, maar onder & ruitblazen doet ie weer prima..! Maar een klein stukje gereden, zal morgen eens kijken. Ik laat wel weten wat de uitkomst is!
was toch echt de climate control unit: de handmatige versie deed het perfect, nergens last meer van. Ik heb de climate control nog open gehad en even schoongemaakt/doorgelopen, maar doet het nog steeds niet goed. Toch raar, het zijn een paar printplaatjes, snap eigenlijk niet wat daar nu stuk aan kan gaan, maargoed!
maar weer een update: de ventilatie begon toch weer onregelmatig te blazen (dan weer hard, dan weer zacht). Ik denk dat het ook te maken heeft met het weer, de laatste dagen was het weer wat kouder, het probleem trad gelijk weer op...
Stoute schoenen aangetrokken en de egel vervangen (mooi pokkeklusje, maar wel goed te doen. Tip: gebruik een magnetische schroevendraaier, scheelt een hoop gevloek ). Resultaat: de ventilatie blaast nu weer keurig! Maar...... ik heb zowel een handmatige als een automatische airco, de handmatige werkt uitstekend, de automatische weigert te draaien naar de ramen
Deze dus ook maar even vervangen. Mijn ervaring is dus wanneer de ventilatie onregelmatig blaast, dan zit het probleem in de egel. Wanneer de ventilatie niet blaast in de richting waar je hem op ingesteld hebt, dan zit dit in het bedieningspaneel.
Stoute schoenen aangetrokken en de egel vervangen (mooi pokkeklusje, maar wel goed te doen. Tip: gebruik een magnetische schroevendraaier, scheelt een hoop gevloek ). Resultaat: de ventilatie blaast nu weer keurig! Maar...... ik heb zowel een handmatige als een automatische airco, de handmatige werkt uitstekend, de automatische weigert te draaien naar de ramen
Deze dus ook maar even vervangen. Mijn ervaring is dus wanneer de ventilatie onregelmatig blaast, dan zit het probleem in de egel. Wanneer de ventilatie niet blaast in de richting waar je hem op ingesteld hebt, dan zit dit in het bedieningspaneel.
Maar nu dan wel weer helemaal klaar voor de 'zomer' ?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan