Automaat flush etc.
Automaat flush etc.
Ik had bij ijskoude dagen als de bak koud was een licht pendelende toerental bij 110Km/u
Omdat ik de bak niet stuk wil laten draaien en nog wel wat km's wil maken heb ik besloten om de bak een beurtje te geven.
Op internet had ik deze uitgezocht:
http://www.koppelomvormer.nl/automaat-spoelen
Kost wel wat, maar een revisie is veel kostbaarder, kan ik er weer 80-100K tegen hoop ik.
Peter van CRV heeft een stuk gereden en zei dat spoelen afdoende was.
Als je nar CRV revisie toe gaat, kijk dan goed op zijn site hoe je moet rijden.
Ik heb 2 blubber zandpaden doorgeploegd (franse steeg) was bang vast te komen zitten zo erg.
Dit spoelwerk laat hij doen bij BMW specialist B vd Haar ivm brug capaciteit.
Tenminste de meeste auto's gaan daarheen.
Een nieuw filter/pakking en olie gaan mee daarheen.
Bij vd Haar hebben ze reiniger en conditioner staan.
http://www.bvdhaar.nl/web.php
Eerst het app aangesloten en samen met de reiniger half uur gespoeld, ondertussen moest ik de bak van D naar N naar R af en toe schakelen.
Na deze reiniging ging de oliepan eraf, dit duurde even omdat een paar bouten zeer moeilijk los gingen (30 minuten).
De pan en de magneten worden schoongemaakt, zat vieze drap op, geen metaalslijpsel gelukkig.
Oud filter vervangen door nieuw en de oliepan met nieuw filter er weer op.
Nieuwe olie met de conditioner erin en oliepeil check en dicht maken maar.
Ook gelijk maar ff de diff-olie laten doen. (22,69 all-in)
Zag weer een nieuw werkje onder de auto, 1 hoesje van de rechter aandrijfas zit een gaatje in , valt wel mee volgens mij.
De spoelmachine met de oude olie van de voorganger.
Ik in de auto onder het genot van een bakkie koffie aan t schakelen.
Mijn zwarte drap, de rest zit nog in de bak.
Ja ja die T##ng bouten zitten veeeel te vast, maar met vakkundig gebeitel komen ze los.
Nieuw filtertje.
Al met al een paar uur bezig geweest.
Omdat ik de bak niet stuk wil laten draaien en nog wel wat km's wil maken heb ik besloten om de bak een beurtje te geven.
Op internet had ik deze uitgezocht:
http://www.koppelomvormer.nl/automaat-spoelen
Kost wel wat, maar een revisie is veel kostbaarder, kan ik er weer 80-100K tegen hoop ik.
Peter van CRV heeft een stuk gereden en zei dat spoelen afdoende was.
Als je nar CRV revisie toe gaat, kijk dan goed op zijn site hoe je moet rijden.
Ik heb 2 blubber zandpaden doorgeploegd (franse steeg) was bang vast te komen zitten zo erg.
Dit spoelwerk laat hij doen bij BMW specialist B vd Haar ivm brug capaciteit.
Tenminste de meeste auto's gaan daarheen.
Een nieuw filter/pakking en olie gaan mee daarheen.
Bij vd Haar hebben ze reiniger en conditioner staan.
http://www.bvdhaar.nl/web.php
Eerst het app aangesloten en samen met de reiniger half uur gespoeld, ondertussen moest ik de bak van D naar N naar R af en toe schakelen.
Na deze reiniging ging de oliepan eraf, dit duurde even omdat een paar bouten zeer moeilijk los gingen (30 minuten).
De pan en de magneten worden schoongemaakt, zat vieze drap op, geen metaalslijpsel gelukkig.
Oud filter vervangen door nieuw en de oliepan met nieuw filter er weer op.
Nieuwe olie met de conditioner erin en oliepeil check en dicht maken maar.
Ook gelijk maar ff de diff-olie laten doen. (22,69 all-in)
Zag weer een nieuw werkje onder de auto, 1 hoesje van de rechter aandrijfas zit een gaatje in , valt wel mee volgens mij.
De spoelmachine met de oude olie van de voorganger.
Ik in de auto onder het genot van een bakkie koffie aan t schakelen.
Mijn zwarte drap, de rest zit nog in de bak.
Ja ja die T##ng bouten zitten veeeel te vast, maar met vakkundig gebeitel komen ze los.
Nieuw filtertje.
Al met al een paar uur bezig geweest.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Re: Automaat flush etc.
Maar merk je nu verschil?
Re: Automaat flush etc.
Ik ben ook benieuwd!
Maar als ik het goed begrijp kun je dus net zo goed meteen naar de bmw specialist gaan ipv naar de koppelomvormer?
Maar als ik het goed begrijp kun je dus net zo goed meteen naar de bmw specialist gaan ipv naar de koppelomvormer?
E46 330D touring Lifestyle Executive edition
Re: Automaat flush etc.
Ik weet niet of je dat rechtstreeks kan regelen, weet niet van wie die spoelbak is.
Ik moet eerst ijskou afwachten om te zien of het beter is, hij schakelde altijd al goed.
Ik moet eerst ijskou afwachten om te zien of het beter is, hij schakelde altijd al goed.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Re: Automaat flush etc.
Heel verstandig
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Automaat flush etc.
Mooi fotoverslag, bedankt!
Re: Automaat flush etc.
Gaat nu niet zo best met de automaat....
Geen idee waar dat aan ligt, ga in iedergeval volgende week even bellen, ze zijn nu tot woensdag gesloten zie ik op de site.
Bij 140 en 150 zag ik dat hij vaak uit de lock up gaat en dus met 500toeren meer blijft rijden...
Viel me al even eerder op, maar doordat ik muziek had aanstaan voelde ik alleen een klein schokje en zag niet dat het toerental hoger ging.
niet goed dus.....
Balen.
Foutmelding uitgelezen, heb ik voor de flush niet gehad. Flush bij 120600 uitgevoerd.
1 balk buiten bereik waarde (load signal) geen idee wat dat is.
Geen idee waar dat aan ligt, ga in iedergeval volgende week even bellen, ze zijn nu tot woensdag gesloten zie ik op de site.
Bij 140 en 150 zag ik dat hij vaak uit de lock up gaat en dus met 500toeren meer blijft rijden...
Viel me al even eerder op, maar doordat ik muziek had aanstaan voelde ik alleen een klein schokje en zag niet dat het toerental hoger ging.
niet goed dus.....
Balen.
Foutmelding uitgelezen, heb ik voor de flush niet gehad. Flush bij 120600 uitgevoerd.
1 balk buiten bereik waarde (load signal) geen idee wat dat is.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Re: Automaat flush etc.
Dit lijkt toch op een niet goed werkende koppelomvormer,toch mischien de verkeerde olie erin?
Ze gebruiken voor alle soorten automaatbakken dezelfde olie,dit was voor mij de reden om mijn automaat niet door hun te laten verversen.
Er kan ook nog te weinig olie in de bak zitten.
Ze gebruiken voor alle soorten automaatbakken dezelfde olie,dit was voor mij de reden om mijn automaat niet door hun te laten verversen.
Er kan ook nog te weinig olie in de bak zitten.
Re: Automaat flush etc.
De ATF level is goed, stond er zelf bij.
Heb ZF gemail over welke ATF te gebruiken, is niet goed op te zoeken op hun eigen lijst.
Vond wel dit:
http://www.automatikoelwechselsystem.de ... trolle.pdf
SITUATION
"Service Engine Soon" is illuminated and fault code 048 "Converter lock-up excessive slip" (30 hex or P0741) is stored in the EGS transmission control module.
CAUSE
Possible cause: deterioration of the torque converter turbine shaft seal
PROCEDURE
1. Remove the torque converter. For the removal procedure, refer to Repair Manual RA24 40 002.
2. Drain the fluid out of the torque converter, and carefully inspect the turbine shaft seal (1) INSIDE THE BOTTOM OF THE TORQUE CONVERTER for signs of damage (cracks, splits, etc.).Helpful Hints:
3. Use a small flashlight to illuminate inside the bottom of the torque converter to examine the turbine shaft seal. The turbine seal is brownish orange in color and measures approximately 1" in diameter.
If evidence of seal deterioration is found, replace the torque converter.
1. Additionally, if the transmission fluid shows signs of deterioration ("dirty fluid"), the fluid should be replaced in conjunction with the fluid strainer. For the strainer replacement procedure, refer to Repair Manual RA24 31 151.
2. Refill and/or top off the fluid level according to Repair Manual RA 00 11 500, using ESSO ATF LT 71141 (P/N 83 22 9 407 807).
En ook dit nog, op de terugweg...tsjaa.
Heb ZF gemail over welke ATF te gebruiken, is niet goed op te zoeken op hun eigen lijst.
Vond wel dit:
http://www.automatikoelwechselsystem.de ... trolle.pdf
SITUATION
"Service Engine Soon" is illuminated and fault code 048 "Converter lock-up excessive slip" (30 hex or P0741) is stored in the EGS transmission control module.
CAUSE
Possible cause: deterioration of the torque converter turbine shaft seal
PROCEDURE
1. Remove the torque converter. For the removal procedure, refer to Repair Manual RA24 40 002.
2. Drain the fluid out of the torque converter, and carefully inspect the turbine shaft seal (1) INSIDE THE BOTTOM OF THE TORQUE CONVERTER for signs of damage (cracks, splits, etc.).Helpful Hints:
3. Use a small flashlight to illuminate inside the bottom of the torque converter to examine the turbine shaft seal. The turbine seal is brownish orange in color and measures approximately 1" in diameter.
If evidence of seal deterioration is found, replace the torque converter.
1. Additionally, if the transmission fluid shows signs of deterioration ("dirty fluid"), the fluid should be replaced in conjunction with the fluid strainer. For the strainer replacement procedure, refer to Repair Manual RA24 31 151.
2. Refill and/or top off the fluid level according to Repair Manual RA 00 11 500, using ESSO ATF LT 71141 (P/N 83 22 9 407 807).
En ook dit nog, op de terugweg...tsjaa.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Re: Automaat flush etc.
Over wel of niet flushen zijn de meningen verdeeld. Ik ben benieuwd of de flush dan ook de boosdoener is, succes iig!
Re: Automaat flush etc.
Ja, 't is wel heel toevallig dat het zo snel na de flush allemaal niet goed gaat.
slipt (uit de lock-up)ook bij 120 al...
Net dit lijstje gevonden met voorschrift:
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... MW_ATF.pdf
voorschrift ESSO ATF LT 71141 en volgens mij is er mobil LT (71141? ) ingegaan.
volgens mij is dat hetzelfde.
ZF adviseert toch wel om te verversen na zo'n 100.000Km.
slipt (uit de lock-up)ook bij 120 al...
Net dit lijstje gevonden met voorschrift:
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... MW_ATF.pdf
voorschrift ESSO ATF LT 71141 en volgens mij is er mobil LT (71141? ) ingegaan.
volgens mij is dat hetzelfde.
ZF adviseert toch wel om te verversen na zo'n 100.000Km.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Re: Automaat flush etc.
Voor een ZF bak is dat wel de goede olie,weet je zeker dat je een ZF bak hebt?
Van welk bouwjaar is je auto?
Er zit ook nog zoiets als een lockup ventiel in de bak,ik ben de preciese naam even kwijt ook die kan voor problemen zorgen,Peter Veenendaal van CRV had het daarover tegen mij toen ik bij hem was.
Van welk bouwjaar is je auto?
Er zit ook nog zoiets als een lockup ventiel in de bak,ik ben de preciese naam even kwijt ook die kan voor problemen zorgen,Peter Veenendaal van CRV had het daarover tegen mij toen ik bij hem was.
Re: Automaat flush etc.
330i van mei 2001
Waar ik ook zoek kom ik deze bak tegen.
Peter heeft vakantie tm 13/2, zul je net weer zien....
Ik ga of direct donderdagmorgen vroeg erheen of bel m zo vroeg mogelijk, ik baal enorm.
Volgens mij idd de juiste olie, maar heb niet op de sticker gelet.
Waar ik ook zoek kom ik deze bak tegen.
Peter heeft vakantie tm 13/2, zul je net weer zien....
Ik ga of direct donderdagmorgen vroeg erheen of bel m zo vroeg mogelijk, ik baal enorm.
Volgens mij idd de juiste olie, maar heb niet op de sticker gelet.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Re: Automaat flush etc.
Dan heb je idd de goede olie.
Re: Automaat flush etc.
Rare waarde uit die Load Value.. zit volgens mij in de hoek van gasklep, lmm, differentieelmeting..Balen van die bak Hugo, hopelijk snel op te lossen..
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan