Problemen met Business Navigatie
Problemen met Business Navigatie
Beste Forumleden,
Ik ben nieuw op deze forum. Ik heb namelijk een probleem met mijn Business Navigatie systeem.
Ik heb een E60 530d uit 2003 met een business navi. Dus enkel slot. Als ik een navi dvd ( kopie ) erin zet dan geeft mijn systeem aan ( medium kan niet gelezen worden ). Ook heb ik de DVD reinigings disc geprobeerd, maar ook geen resultaat.
Heb de volgende versies geprobeerd die ik via het net heb gevonden.
- Business Roadmap 2009
- Business 2012
Echter bij beide dvd's geeft ie aan kan medium niet lezen. ( Cd's afspelen doet ie gewoon perfect ).
Nu vraag ik me af. Heeft dit te maken met de software van de Navisysteem? Weet namelijk niet welke dvd versie hij/zij gebruikt heeft voorheen.
Bij de BMW dealer hebben ze blijkbaar geen zin en tijd om het uit te leggen of een diagnose te stellen. Ze doen daar heel ongeinteresseerd. Ik heb ook op Marktplaats een paar mensen benaderd die zich bezighouden met programmeren en upgraden van navi, maar ook daar word ik niks wijzer van.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen of weten waar ik terecht kan.
Tevens ook een verzoek of iemand weet hoe ik aan de Business Roadmap 2005 kan komen. Kan deze namelijk nergens bemachtigen.
Alvast dank.
Ik ben nieuw op deze forum. Ik heb namelijk een probleem met mijn Business Navigatie systeem.
Ik heb een E60 530d uit 2003 met een business navi. Dus enkel slot. Als ik een navi dvd ( kopie ) erin zet dan geeft mijn systeem aan ( medium kan niet gelezen worden ). Ook heb ik de DVD reinigings disc geprobeerd, maar ook geen resultaat.
Heb de volgende versies geprobeerd die ik via het net heb gevonden.
- Business Roadmap 2009
- Business 2012
Echter bij beide dvd's geeft ie aan kan medium niet lezen. ( Cd's afspelen doet ie gewoon perfect ).
Nu vraag ik me af. Heeft dit te maken met de software van de Navisysteem? Weet namelijk niet welke dvd versie hij/zij gebruikt heeft voorheen.
Bij de BMW dealer hebben ze blijkbaar geen zin en tijd om het uit te leggen of een diagnose te stellen. Ze doen daar heel ongeinteresseerd. Ik heb ook op Marktplaats een paar mensen benaderd die zich bezighouden met programmeren en upgraden van navi, maar ook daar word ik niks wijzer van.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen of weten waar ik terecht kan.
Tevens ook een verzoek of iemand weet hoe ik aan de Business Roadmap 2005 kan komen. Kan deze namelijk nergens bemachtigen.
Alvast dank.

FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay

Re: Problemen met Business Navigatie
Ik heb je een PM gestuurd.BMW318I schreef:Ik heb hier 2005 origineel !

Nou hoop dat die nou gaat werken !
BMW Bayerische Motoren Werke
Ik heb 2 weken geleden Business Navi 2013 gedownload en gebrand. Hij pakt hem inderdaad wat langzamer dan een originele maar het werkt. Dat heeft natuurlijk niet te maken met software. Een gebrande schijf is nu eenmaal slechter te lezen door de DVD speler dan een geperste schijf.
2005 is toch echt wel verouderd vind ik. Met mijn 2007 schijf kwam ik al vaak fouten tegen.
2005 is toch echt wel verouderd vind ik. Met mijn 2007 schijf kwam ik al vaak fouten tegen.
F10 N57N
Het rare is dat ik bij elke dvd die ik download de melding krijg "media kan niet gelezen worden". Ik heb geen originele dvd die ik kan gebruiken om te testen. Voor hetzelfde geldt dat ik met een originele dvd alsnog dezelfde melding krijg. Als de laser defect zou zijn, dan zou ik ook geen cd's kunnen afspelen neem ik aan. Maar dat gaat wel gewoon goed. Bij de BMW dealer vroeg ik of ik even een originele dvd mocht testen om te kijken of die wel gelezen wordt, maar daar deden ze moeilijk over :-(.Lowkey schreef:Ik heb 2 weken geleden Business Navi 2013 gedownload en gebrand. Hij pakt hem inderdaad wat langzamer dan een originele maar het werkt. Dat heeft natuurlijk niet te maken met software. Een gebrande schijf is nu eenmaal slechter te lezen door de DVD speler dan een geperste schijf.

Heeft ook vaak te maken met het soort DVD welke je gebruikt... Heb vorig jaar nieuwste versie gebrand en geen probleem ondervonden. Verbatim schijnt een van de betere merken hiervoor te zijn.
YUUUP gebruik ook alleen VERBATIM
Inderdaad verbatim, en dan op zo laag mogelijke snelheid branden.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Gold layer schijfjes, maar ja erg moelijk/niet te vinden. Iedereen wil gewoon de goedkoopste schijfjes.
Ik zal inderdaad nog eens een ander merk (lees: andere dye fabrikant) proberen en lage brandsnelheid.
Ik zal inderdaad nog eens een ander merk (lees: andere dye fabrikant) proberen en lage brandsnelheid.
F10 N57N
Iedereen bedankt dat jullie meedenken en adviseren. Die verbatim schijfjes dl zijn bijna nergens te vinden. Heb ze maar via het internet besteld. Hoop dat ik ze morgen in huis heb. Ik hou jullie op de hoogte.

verbatim schijfjes dl --> dl als in Double Layer? Gaat hij dat wel aankunnen?
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Volgens mij wel. Want de grootte van de navi roadmap 2009-2013 is allemaal rond de 5gb.kos.be schreef:verbatim schijfjes dl --> dl als in Double Layer? Gaat hij dat wel aankunnen?

Beste forumleden. Ik heb zojuist even een dvd roadmap 2008 business geleend van de BMW dealer. Deze heb ik nu geplaatst en zie in mijn scherm navigatie gegevens worden geladen. Nu blijft deze melding staan en gebeurt er verder niets. Volgens de dealer moest ik even een kwartier rijden zodat de gps bepaald kan worden. Echter blijft deze melding staan. Als ik in de hidden menu kijk, dan staat er onder de gps tab niks. Dus geen enkel gps signaal.
Nu ik dit met een originele dvd van BMW heb geprobeerd weet ik niet meer waar ik moet zoeken.
Ik hoor graag of jullie nog een andere oplossing weten.
Nu ik dit met een originele dvd van BMW heb geprobeerd weet ik niet meer waar ik moet zoeken.
Ik hoor graag of jullie nog een andere oplossing weten.

het duurt wel een tijdje voordat het systeem klaar is met het updaten van een software
525d E61 2007 pre-LCI