N42 Carterventilatie
Re: N42 Carterventilatie
Hoe kan ik controleren of mijn carterventilatie verstopt zit zonder alles uit elkaar te halen?
Of moet je perse sluge constateren of alles uit elkaar te halen?
Of moet je perse sluge constateren of alles uit elkaar te halen?
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Je kan het bovenste slangetje die over je inlaat zit gemakkelijk loshalen. (die met het schuimrubber achtige)
Ene kant geklikt, de andere kant zit ie gewoon over een pikkie geschoven.
Als die eraf is kan je in je olie afscheider kijken, bij sludge vervangen!
Ene kant geklikt, de andere kant zit ie gewoon over een pikkie geschoven.
Als die eraf is kan je in je olie afscheider kijken, bij sludge vervangen!
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Moet ik ook maar eens naar kijken na 122k aan km's. Maar te doen voor de deur :-p?
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Ja, ik hoorde van Blitz dat het te doen is voor de deur.
Je hoeft alleen je auto op te krikken om via de onderkant een boutje los te maken (schijnt wel lastig te zijn btw)
Ik ga het volgende week beleven!
Je hoeft alleen je auto op te krikken om via de onderkant een boutje los te maken (schijnt wel lastig te zijn btw)
Ik ga het volgende week beleven!
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Top! Moet eerdaags ook maar eens kijken.
Re: N42 Carterventilatie
in mijn beleving kan de suldge dus ook bevriezen het is tenslotten vocht en dat bevriest al bij min 4!
Re: N42 Carterventilatie
Ik heb een keer gelezen dat je er bij kunt zonder het verwijderen van je inlaat/spruit. Maar als ik dit zo zie gaat dat zeker niet lukken. Kun je er via de onderkant niet bij als de beschermplaten verwijderd zijn en de auto op de brug staat?
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
je moet sws bij de onderkant wezen achter je bodemplaat, om 1 bout van je inlaat los te maken, zie filmpje vorige pagina.
Spullen zijn besteld!
Hoop dat het komend weekeind mooi weer is, dan gaan we ff een daggie sleutelen
Spullen zijn besteld!
Hoop dat het komend weekeind mooi weer is, dan gaan we ff een daggie sleutelen
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Jasi; t was ook geen 'aanval' maar meer dat ik me hardop afvroeg wat de meerwaarde voor ons is om een koude landen set te installeren.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Zijn er nog dingen die op moment vastgedraait moeten worden, als je alles weer terug gaat bouwen?
Dit vermelden ze niet in het filmpje namelijk...
Dit vermelden ze niet in het filmpje namelijk...
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Ik kan het vanmiddag ophalen bij Bmw Maarel te zaandam, even uit me werk en vanavond maar even de brug op meteen even een motor flush en olie verversen.BMW-Mannetje schreef:je moet sws bij de onderkant wezen achter je bodemplaat, om 1 bout van je inlaat los te maken, zie filmpje vorige pagina.
Spullen zijn besteld!
Hoop dat het komend weekeind mooi weer is, dan gaan we ff een daggie sleutelen
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
@X.x.x: Is het nog gelukt met je CCV?
Ik wou het vandaag doen, niet aan toegekomen ivm werk..
Wel heb ik vandaag mijn Vacuumpomp gereviseerd, hoop dat deze nu niet meer lekt!
Even het weerbericht afwachten van morgen, anders doe ik het volgende week.
Ik wou het vandaag doen, niet aan toegekomen ivm werk..
Wel heb ik vandaag mijn Vacuumpomp gereviseerd, hoop dat deze nu niet meer lekt!
Even het weerbericht afwachten van morgen, anders doe ik het volgende week.
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Ja het gister gelukt. Voor de deur btw. Erg koud maar na 4 uur zat het erin. Was hoog nodig slangen en ccv lieten niks meer door. Zat er ook al sinds 2002. Slangen, keek er naar en braken allemaal af. Kwam op het inlaat spruitstuk nog een verkeerde moer tegen m8 waar m7 op moest, die deed dus helemaal niets. Vervolgens alles vervangen en nu is alles weer goed. Vandaag eerste lange rit maar zie nu al dat het roken tot 95% is afgenomen, OK dus .BMW-Mannetje schreef:@X.x.x: Is het nog gelukt met je CCV?
Ik wou het vandaag doen, niet aan toegekomen ivm werk..
Wel heb ik vandaag mijn Vacuumpomp gereviseerd, hoop dat deze nu niet meer lekt!
Even het weerbericht afwachten van morgen, anders doe ik het volgende week.
Voelde achter me ventilatiepomp maar voelde geen olie dus die heb ik alleen maar aangedraaid en verder niets mee gedaan, hoe kwam je eigenlijk bij de onderste bout, ik kon me ratel niet kwijt en steeksleutel ging ook niet.
Re: N42 Carterventilatie
Grrrr, als iedereen t zelf kan moet ik t ook kunnen! Maar eens alle spullen bij elkaar rapen dan en aan de bak ermee! Meteen krukassensor meepakken lijkt me t makkelijkste. X.x.x.; heb jij het spruitstuk er indedaad afgehaald of lukte het jou zonder dat ?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Ging dat een beetje? Die bout die je van onder los moet maken thuis voor de deur?
Mooi dat t gelukt is!
die onderste bout heb ik met een 1/4' rateltje gedaan met dop 8, ging net aan bij mij.
Mooi dat t gelukt is!
die onderste bout heb ik met een 1/4' rateltje gedaan met dop 8, ging net aan bij mij.
The ultimate driving machine, BMW