Afgelopen weekend ben ik met een vriend in de weer geweest om het

Tevens heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om een set OEM elektrische lende-steunen in te bouwen. Ook heb ik de standaard-trim van het interieur (zwarte kunststof) en de leren pookknop van mijn automaat omgewisseld voor Individual aluminium trim en een massief aluminium pookknop.
Het leer van de voorstoelen was nog in goede staat, maar de stoelen waren met erg slechte lederverf in een ver verleden op zeer onprofessionele en dus lelijke manier zwart gemaakt. De stoelen waren origineel het bekende lichte grijs. We hebben de oude slecht-hechtende verf van de stoelen verwijderd met thinner en hebben daarna het leer opnieuw "gevoed" en spuitklaar gemaakt. Vervolgens hebben we ze met een airgun met originele E36 lederverf (van Colourlock) zwart gespoten. Er zijn 2 lagen verf op gegaan en daarna is er een sealer overheen gegaan (TopCoat van Colourlock). Ik zal hieronder foto's plaatsen van de stoelen van te voren, de progressie en belangrijker nog: het eindresultaat!
In de tijd dat de stoelen aan het drogen waren heb ik het hele interieurtapijt professioneel gereinigd en de buitenkant een DiamondBrite-lakverzegelingsbehandeling gegeven (soort ProTec, maar dan beter). Dus mijn Beamer is zo ongeveer in concourstaat op het moment. Nu weer écht Freude am Fahren!
Hieronder volgen alle foto's: