Automaat flush etc.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
AlexS

Re: Automaat flush etc.

Bericht door AlexS » 22 feb 2013, 15:34

Beste Ad,

dat bedoelt Hugo ook niet, hij bedoelt aan te geven dat de koppelkomvormer ook stuk was gegaan als ie naar ZF was gereden (of waarschijnlijk toen al stuk was). Misschien was het eruitgekomen bij de aansluitende proefrit, misschien ook niet. Feit blijft dat het verversen van de olie niet de oplossing was, en dat ze dat bij ZF misschien mooier en beter doen, maar het had zijn probleem niet opgelost.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

AdE39

Re: Automaat flush etc.

Bericht door AdE39 » 25 feb 2013, 23:30

Hallo beste Alex,

Sorry dat ik niet eerder kon antwoorden, waarvoor mijn excuses.

Dat bedoelde ik dus ook, het maakt ook niet uit waar forum lid Hugo ook naar toe gegaan was, dat defect was gewoon aanwezig.
Echter wat ik dus aangaf, dat men dit euvel wel had herkend bij ZF, en als Hugo of wie dan ook het euvel duidelijk uitlegt tegen de service monteur, dan hadden zij het echt direct geweten, wat er aan de hand was.
En had dus een tweede bezoek niet nodig geweest, dus tijds besparing.
Als men dus een defect heeft of een mankement, dan is het dus altijd beter om eerst alles goed te verklaren, daarna zou de monteur echt moeten weten wat er aan de hand is met de bak.

Echter men zou er ook niet aan ontkomen zijn, dat de olie van de automaat ook vervangen moest worden, dat is normaal als er een defect onderdeel aanwezig is.
Men wil immers geen splintertjes of andere zaken in de bak houden of het hydraulisch systeem van de bak of de groepen.

Ik denk dat het nu duidelijk genoeg uitgelegd is, en dat er nu nog weinig vragen over zullen blijven.

Met vriendelijke groet,
Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”