N42 Carterventilatie

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
blitzyj
Berichten: 217
Lid geworden op: 20 jun 2009, 10:48
Locatie: Maastricht

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door blitzyj » 24 feb 2013, 13:07

@X.x.x: netjes! :duimen:

Zag jou carterventilatie er hetzelfde uit binnenin als mijne(foto pagina 1)? Of zat deze echt helemaal dicht met sludge? Bij mij waren alle slangen nog in goede staat, ook geen lek dus had deze goed schoongemaakt en terug geplaatst.

X.x.x
Berichten: 78
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:04
Locatie: Noord-Holland

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door X.x.x » 24 feb 2013, 19:32

AlexS schreef:Grrrr, als iedereen t zelf kan moet ik t ook kunnen! Maar eens alle spullen bij elkaar rapen dan en aan de bak ermee! Meteen krukassensor meepakken lijkt me t makkelijkste. X.x.x.; heb jij het spruitstuk er indedaad afgehaald of lukte het jou zonder dat ?
Spruit moet er 100% vanaf. Ik heb ookgelezen dat het zonder kan, ikzelf zie niet in hoe.

X.x.x
Berichten: 78
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:04
Locatie: Noord-Holland

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door X.x.x » 24 feb 2013, 19:33

BMW-Mannetje schreef:Ging dat een beetje? Die bout die je van onder los moet maken thuis voor de deur?
Mooi dat t gelukt is!

die onderste bout heb ik met een 1/4' rateltje gedaan met dop 8, ging net aan bij mij.
Ik heb met heel veel verlengstukken met de ratel onder de automgelegen precies overal langs, bodemplaat zat er overigens nog onder :whistle:

X.x.x
Berichten: 78
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:04
Locatie: Noord-Holland

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door X.x.x » 24 feb 2013, 19:39

blitzyj schreef:@X.x.x: netjes! :duimen:

Zag jou carterventilatie er hetzelfde uit binnenin als mijne(foto pagina 1)? Of zat deze echt helemaal dicht met sludge? Bij mij waren alle slangen nog in goede staat, ook geen lek dus had deze goed schoongemaakt en terug geplaatst.
Nah een heel kleinbeetje niet zoveel olie als bij jou vreemd genoeg geen sludge in het spruitje terwijl alle slangen helemaal vol zaten. Alle slangen vervangen, ze waren dicht heel tot ik ze beetpakte.

Heb nu alleen soms nog een roffel geluid onder de motorkap bij een koude start. Denk dat het die grote ronde box is links voor onder de motorkap. Had ik al alleen met heel koud weer en bij de eerste start. Volgend project haha. :popcorn:

BMW-Mannetje
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
Locatie: Haarlemmermeer

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door BMW-Mannetje » 24 feb 2013, 19:44

Haha okee, crea-bea!
Ik ga het morgen avond doen, dan kan ik bij een maat op de brug!
kan ik gelijk de boel helemaal schoon spuiten.
The ultimate driving machine, BMW

X.x.x
Berichten: 78
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:04
Locatie: Noord-Holland

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door X.x.x » 24 feb 2013, 20:31

Das beter. Had je ook last van lekkage?
Laatst gewijzigd door Rene08 op 25 feb 2013, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten

BMW-Mannetje
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
Locatie: Haarlemmermeer

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door BMW-Mannetje » 24 feb 2013, 20:36

Ja, veel lekkage..
Heb de auto zo gekocht, inmiddels heb ik de oliefilterhuispakking vervangen en de vacuumpomp gereviseerd.
Morgen ga ik het blok zo goed mogelijk schoonmaken, zodat ik kan kijken waar ie nu nog lekt.

Dat kan goed omdat ik van onderaf bij de achterkant van het blok kan komen als de bodemplaat eraf is en bij de rechterkant als de inlaat eraf is.

Voor en links zijn schoon.
The ultimate driving machine, BMW

X.x.x
Berichten: 78
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:04
Locatie: Noord-Holland

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door X.x.x » 24 feb 2013, 21:06

Zou beginnen met je carterventilatie, volgens mij kan de oliedruk oplopen als deze verstopt zit waardoordit olie lekkage kan veroorzaken. Daarna schoonmaken en met de tijd nog een keer kijken. Mijne lekte ook boven bij defilter, na de vloeibare pakking geen last meer op het filterhuis. Echter door de druk ging hij bij de dop van de oliefilter lekken, daarboven dus. Na het vervangen van ccv geen last meer gehad van beide. Nu ff afwachten of het onder het blok droog blijft. :duimen:
Laatst gewijzigd door Rene08 op 25 feb 2013, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten

BMW-Mannetje
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
Locatie: Haarlemmermeer

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door BMW-Mannetje » 24 feb 2013, 22:45

Ja precies, ik had t gelezen idd, die druk kan oplopen tot 20bar.
Wat er dan gebeurd is dat ie de olie kwijt moet (o.a. door je filter, vacuumpomp etc) maar ook.door je uitlaatspruitstuk en je kat.
dat is waarom je veel witte rook krijgt, verbrande olie in je spruitstuk/katalysator.

morgen ga ik die carterventilatie vervangen en gelijk mn blok schoon maken.
The ultimate driving machine, BMW

AlexS
Berichten: 996
Lid geworden op: 22 jan 2012, 19:27

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door AlexS » 25 feb 2013, 10:43

Heb nu alleen soms nog een roffel geluid onder de motorkap bij een koude start. Denk dat het die grote ronde box is links voor onder de motorkap. Had ik al alleen met heel koud weer en bij de eerste start. Volgend project haha. :popcorn:
Kan zomaar het slangetje zijn tussen motor en die secundaire luchtpomp (die grote ronde box). Is van 'tzelfde materiaal als die van de carterventilatie, dus breken ook zomaar eens.. Evt heb ik voor weinig nog een goeie luchtpomp liggen voor een 4 cylinder, bij mijn vader bleek het dus dat slangetje te zijn.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

BMW-Mannetje
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
Locatie: Haarlemmermeer

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door BMW-Mannetje » 26 feb 2013, 17:34

Gister avond ook mijn carterventilatie vervangen.
Ben blij dat ik het niet thuis buiten op straat gedaan heb!!
We waren met zn 2e en een brug al 4 uur bezig! (wel heb ik het hele blok schoon gespoten en alle onderdelen schoongemaakt)

Ik heb voor de gein de oude CCV unit uit elkaar gehaald, dit is het resultaat:

Afbeelding

Lijkt me vrij duidelijk!!
Zat er vanaf 2003 en 240.000km al in.

Ik hoop dat al mn klachten weg zijn..
dat zal binnenkort wel blijken als ik een tijdje met de auto gereden heb.
The ultimate driving machine, BMW

X.x.x
Berichten: 78
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:04
Locatie: Noord-Holland

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door X.x.x » 26 feb 2013, 17:46

Haha zelfde hierzo, na lekker dat het weergedaan is.
Zal ook ff die ronde box nakijken.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 26 feb 2013, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten

Holographic91

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door Holographic91 » 26 feb 2013, 19:44

Sow die ziet er indd smerig uit, die ga ik binnenkort nu dus ook laten vervangen, weet iemand de prijs ongeveer bij de dealer, kun je er vanuit de onderkant met een brug niet bij zonder het inlaatspruitstuk eraf te halen?

BMW-Mannetje
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
Locatie: Haarlemmermeer

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door BMW-Mannetje » 26 feb 2013, 19:56

Het kost ongeveer €150 euro bij de dealer.
Nee daar kan je absoluut niet bij, 300% zeker dat het je niet lukt zonder je inlaat eraf te halen ;)
The ultimate driving machine, BMW

Holographic91

Re: N42 Carterventilatie

Bericht door Holographic91 » 26 feb 2013, 19:58

Helaas -_- Bedoel een totale reparatie inclusief monteren en dergelijke. Lijkt me ook handig dan gelijk de krukassensor te vervangen aangezien hiervoor ook het inlaattraject eraf moet.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”