schudden na lange stationair loop vanaf koud opgelost!
Re: schudden na lange stationair loop vanaf koud
@ Alex,
Heb nog geen idee, slechts 1 km gereden nadien.
Vandaag zijn dr wat deukjes uitgedrukt, had een steen naast de nier gehad...
Ik ga maandag en dinsdag rond de 100km afleggen bijelkaar.
wo morgen maar eens koud laten draaien.
ik ga bij verschillende rpm de luchtinname noteren en daarna ook met de oude.
als er geen verschil is dan stuur ik de nieuwe retour richting duitsland.
@ Tomm,
Omdat ik foutcodes heb ben ik op zoek naar een oplossing.
Hij komt buiten het bereik om het mensel te verrijken en geeft dit als foutmelding.
@ NielsE36,
Nee komt niet overeen.
Blijft mooi op toerental draaien, maar vanaf echt koud dan gaat het fout waardoor een paar cilinders het te arme mengsel niet meer kunnen verbranden blijkbaar. (Schudden dan dus)
Bij warme motor krijg ik dat niet. (allee wat brommiger onrustiger)
Maar goed, na woesdag heb ik nieuws of de nieuwe LMM beter is dan de oude.
Zo is de BMW in iedergeval niet van de band komen rollen, dus moet wel op te lossen zijn.
Ik wacht wel op een 1e zomerse/goeie lente dag om eens heeeel goed te zoeken naar een lekje.
Thanks allemaal!
Heb nog geen idee, slechts 1 km gereden nadien.
Vandaag zijn dr wat deukjes uitgedrukt, had een steen naast de nier gehad...
Ik ga maandag en dinsdag rond de 100km afleggen bijelkaar.
wo morgen maar eens koud laten draaien.
ik ga bij verschillende rpm de luchtinname noteren en daarna ook met de oude.
als er geen verschil is dan stuur ik de nieuwe retour richting duitsland.
@ Tomm,
Omdat ik foutcodes heb ben ik op zoek naar een oplossing.
Hij komt buiten het bereik om het mensel te verrijken en geeft dit als foutmelding.
@ NielsE36,
Nee komt niet overeen.
Blijft mooi op toerental draaien, maar vanaf echt koud dan gaat het fout waardoor een paar cilinders het te arme mengsel niet meer kunnen verbranden blijkbaar. (Schudden dan dus)
Bij warme motor krijg ik dat niet. (allee wat brommiger onrustiger)
Maar goed, na woesdag heb ik nieuws of de nieuwe LMM beter is dan de oude.
Zo is de BMW in iedergeval niet van de band komen rollen, dus moet wel op te lossen zijn.
Ik wacht wel op een 1e zomerse/goeie lente dag om eens heeeel goed te zoeken naar een lekje.
Thanks allemaal!
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
nieuwe maf gaat retour.
de waardes wijken iets af (kg p/u ), onderling maar loopt wel logisch op met rpm.
13,5----12,2---- 716rpm
35 ----32 ---- 2000rpm
55----52,5----3000rpm
82,5----75---- 4000rpm
nwe----oude
geen zichtbaar verschil in uitwerking te zien bij de fueltrim.
dus zinloos om 195,- weg te gooien.
heeft me nu aan verzendkosten dan nog geen 15,- gekost. (heen en weer).
voor dat geld kan ik de LMM uitsluiten, dat wel.
de waardes wijken iets af (kg p/u ), onderling maar loopt wel logisch op met rpm.
13,5----12,2---- 716rpm
35 ----32 ---- 2000rpm
55----52,5----3000rpm
82,5----75---- 4000rpm
nwe----oude
geen zichtbaar verschil in uitwerking te zien bij de fueltrim.
dus zinloos om 195,- weg te gooien.
heeft me nu aan verzendkosten dan nog geen 15,- gekost. (heen en weer).
voor dat geld kan ik de LMM uitsluiten, dat wel.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Ik denk dat jij een vanosrevisie nodig heb. Ik had dat vorig jaar februari laten doen.NielsE36 schreef:Of je komt kort na wegrijden bijvoorbeeld een stoplicht of spoorwegovergang tegen?bmwhans schreef:Ik heb dit met mijn 325i ook maar ik zie het probleem niet,iedereen rijdt toch meteen weg na het starten,je gaat toch niet de auto lang stationair lopen om te kijken of ie wel mooi loopt?
Ontopic: Ik herken het bij mijn auto ook (328ci). Als ik met een koude start binnen een kilometer of 1.5 moet wachten loopt de auto stationair ook vreemd. Hij lijkt mooi te lopen, maar krijgt dan elke +- 10 sec plotseling een dip in het toerental (heel zelden slaat hij hierbij af), waarna het toerental kort oploopt. Als de auto warm genoeg is geen probleem.
Komt dit overeen?
als ik de auto koud starte was er niks aan de hand omdat hij dan hoger stationair loopt. dan zakt het toeren tal gelijk matig tot +/- 700 toeren en dan begint het. duikt ongeveer iedere 10 seconden in en springt gelijk weer op, zakt terug naar vast toeren tal, en dan weer induiken enz enz.
Kijk anders even op youtube onder bmw vanos problem etc kan je kijken of je het herkent.
Een mengsel verrijking lijkt toch op valse lucht?? zeker weten geen scheuren in carterontluchting??
Dit is ook te testen door het systeem op druk te zetten. dit is eenvoudig te doen door:
Een pvc afdichtdop te gebruiken (diameter van je inlaat slang)
gat erin boren en ventiel erin zetten
monteren op de plek van de LMM
met de bandenpomp 1BAR druk eropzetten
Luisteren naar lekkage
klinkt als een hoop werk maar dit is echt een goede manier om dingen uit te sluiten.
Dit is ook te testen door het systeem op druk te zetten. dit is eenvoudig te doen door:
Een pvc afdichtdop te gebruiken (diameter van je inlaat slang)
gat erin boren en ventiel erin zetten
monteren op de plek van de LMM
met de bandenpomp 1BAR druk eropzetten
Luisteren naar lekkage
klinkt als een hoop werk maar dit is echt een goede manier om dingen uit te sluiten.
325Ci 2002 /Alpina 19"/Oem Seven 17''/M-stuur/Eibach Pro-kit/M3 interieur kiwi/M-spoilerlip/Trim-wrap/
Hugo, t scheelt 10% tussen de oude en de nieuwe.. Ik heb t ff uit de hand op papier in een grafiekje verwerkt en dan zie je dat terug over het hele toerenbereik. Ik ga ervan uit dat je ermee gereden hebt en dat t probleem niet weg is en de uitleeswaarden niet beter zijn geworden? Lastig verhaal dit....
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
tsjaa. wel raar dat het geen verschil maakt.
10% verschil, ik weet niet hoeveel de lmm meegemone word in de menselberekening.
Ik weet ook niet of 10% veel is in dit geval.
Ik ga eerst maar eens lekken zoeken.
de ccv bekijken etc.
als daar niets inzit ga ik brandstoffilter vv en als dat niet helpt de brandstofdruk opmeten.
als dat niet helpt, de laatste software bij de stealer erop laten zetten?
als dat niet helpt....... pff.... verkopen?

10% verschil, ik weet niet hoeveel de lmm meegemone word in de menselberekening.
Ik weet ook niet of 10% veel is in dit geval.
Ik ga eerst maar eens lekken zoeken.
de ccv bekijken etc.
als daar niets inzit ga ik brandstoffilter vv en als dat niet helpt de brandstofdruk opmeten.

als dat niet helpt, de laatste software bij de stealer erop laten zetten?
als dat niet helpt....... pff.... verkopen?

verkopen?
Alles is te maken alleen hoe is vaak de vraag

Alles is te maken alleen hoe is vaak de vraag

KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
-
Ik heb dit probleem ook, motor loopt koud lijkt het op 5 cilinders, totdat de temperatuurmeter omhoog loopt en de climate control automatisch zn werk gaat doen. Als ik koud met teveel gas wegrijd, en ik trap dan ineens de koppeling in, valt de motor ook uit. Warm loopt auto als nieuw. Gaat om een M52 motor.
Ik heb inmiddels de volgende delen vervangen;
Bougies
Olie+filter
Carterontluchting(ccv?)
Stappenmotor
Luchtmassameter
Gasklephuis.
Ook heb ik injectie cleaner in de brandstof gedaan.
Dit alles heeft geen verschil gemaakt. Zit nu te twijfelen tussen bobine's en injectoren. Heb niet iemand die een uitgebreid uitlees-kast heeft zodat ik storingen kan zien. Auto heeft een keer aan de Bosch kast gehangen, maar gaf geen storingen, op een airbag-matje van de bijrijdersstoel na(klopt ook, e39 kwaal)
Misschien heb je er wat aan, of zijn er mensen die mij verder kunnen helpen.
Mvg Ricardo
Ik heb inmiddels de volgende delen vervangen;
Bougies
Olie+filter
Carterontluchting(ccv?)
Stappenmotor
Luchtmassameter
Gasklephuis.
Ook heb ik injectie cleaner in de brandstof gedaan.
Dit alles heeft geen verschil gemaakt. Zit nu te twijfelen tussen bobine's en injectoren. Heb niet iemand die een uitgebreid uitlees-kast heeft zodat ik storingen kan zien. Auto heeft een keer aan de Bosch kast gehangen, maar gaf geen storingen, op een airbag-matje van de bijrijdersstoel na(klopt ook, e39 kwaal)
Misschien heb je er wat aan, of zijn er mensen die mij verder kunnen helpen.
Mvg Ricardo
Beetje gezocht vandaag.
Met remmen reiniger gespoten en ergens gaat hij het toerental IETS verhogen.
Dat is als ik richting slang 4 spuit.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15
ik heb de plastic adekpaat losgehad en bij de bovenste slangen gespoten en bij de 6 "o"ringen, maar daar zag ik geen verandering in toerental.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=40
Wel als ik bij de olie vuldop een beetje inspoot. (dan is die bovenste slang wel goed).
Duss ik denk maar gewoon de slangen en de olieafscheider, dat moet t wel verhelpen lijkt me.
Nog geen prijsopgave van BMW gehad, maar dat zal vandaag of morgen wel komen.
Nog even met iNPA gespeeld.
Op 1 of andere manier zal het lekje in de onderste slangen vooral op bank 1 invloed hebben lijkt het.
Bank 2 staat nu normaal.
Als ik de olievuldop verwijder dan loopt ook bank 2 naar +28 en doe ik de dop er weer op dan loopt hij weer terug naar het groene gedeelte.

Met remmen reiniger gespoten en ergens gaat hij het toerental IETS verhogen.
Dat is als ik richting slang 4 spuit.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15
ik heb de plastic adekpaat losgehad en bij de bovenste slangen gespoten en bij de 6 "o"ringen, maar daar zag ik geen verandering in toerental.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=40
Wel als ik bij de olie vuldop een beetje inspoot. (dan is die bovenste slang wel goed).
Duss ik denk maar gewoon de slangen en de olieafscheider, dat moet t wel verhelpen lijkt me.
Nog geen prijsopgave van BMW gehad, maar dat zal vandaag of morgen wel komen.
Nog even met iNPA gespeeld.
Op 1 of andere manier zal het lekje in de onderste slangen vooral op bank 1 invloed hebben lijkt het.
Bank 2 staat nu normaal.
Als ik de olievuldop verwijder dan loopt ook bank 2 naar +28 en doe ik de dop er weer op dan loopt hij weer terug naar het groene gedeelte.

Ik heb dit vreselijke probleem ook. Heb laatst de auto uitgelezen. Er kwam uit dat de lambdasensoren kapot waren. Ik dezealle 2 vervangen. Helaas zit ik nu nog steeds met dit probleem. Hoop dat er iemand er iemand achter komt wat dit probleem is!
Kan dus valse lucht zijn wat via de carteronluchting of via een andere weg je inlaatspruitstuk inkomt.
met universele uitlees app zal je niet alles kunnen ontrafelen.
goed zoeken met een bus remreiniger naar lekkages!!
ik heb de spullen nog niet binnen, maar eerdaags komt de ccv compleet nieuw erop en zal de klacht weg moeten zijn.
er zijn heel veel klachten door een defecte/lekkende/verstopte ccv
dit zouden ze eigenlijk in het reguliere onderhoudsschema moeten opnemen.
met universele uitlees app zal je niet alles kunnen ontrafelen.
goed zoeken met een bus remreiniger naar lekkages!!
ik heb de spullen nog niet binnen, maar eerdaags komt de ccv compleet nieuw erop en zal de klacht weg moeten zijn.
er zijn heel veel klachten door een defecte/lekkende/verstopte ccv
dit zouden ze eigenlijk in het reguliere onderhoudsschema moeten opnemen.
Ik zou het raar vinden als het valse lucht is. Ten eerste zal die het altijd moeten doen. Ten tweede zou het motorstoringlampje moeten gaan branden. Het andere is ik heb geen geen tekenen van een kapotte carterontluchting.
Ik wacht op jou verdere verhaal en eventuele advies!
Ik wacht op jou verdere verhaal en eventuele advies!
De planning is wo de 27e, samen met mn broer ga ik dit fixen.
Ik zal hem daarna uitlezen/storingen wissen en dan starten en kijken wat er gebeurd.
verslag volgt dan.
Ik zal hem daarna uitlezen/storingen wissen en dan starten en kijken wat er gebeurd.
verslag volgt dan.
Compleet vervangen, was echt veel werk!
De ccv leidingen waren zo bros/breekbaar als wat.
Er zat een scheur in de onderste, de rest brak af met demontage.
Nu dus compleet vervangen incl. alle "o" ringen van de peilstok en peilstokhouder en de zes stuks van het kunstof verdeelstuk bovenop het inlaatspruitstuk.
Ook het gasklephuis gereinigd nu het eraf lag.
De klepdekselpakkingen waren kei-hard, wat een troep zeg.
Nieuwe bougietjes erin, de kleur van de oude waren allemaal t zelfde (zag er goed uit dus)
Toen we klaar waren starte hij pas na wat langer rond gedraaid te hebben, een onbehagelijk gevoel kreeg ik...
Daarna weer hetzelfde.
Gelukkig INPA mee en even uitgelezen, Nokkenassensor inlet.
Een stekkertje vergeten in te klikken, Gelukkig!!!!
Eind goed al goed, wat betreft dit probleem.

De ccv leidingen waren zo bros/breekbaar als wat.
Er zat een scheur in de onderste, de rest brak af met demontage.

Nu dus compleet vervangen incl. alle "o" ringen van de peilstok en peilstokhouder en de zes stuks van het kunstof verdeelstuk bovenop het inlaatspruitstuk.

Ook het gasklephuis gereinigd nu het eraf lag.
De klepdekselpakkingen waren kei-hard, wat een troep zeg.
Nieuwe bougietjes erin, de kleur van de oude waren allemaal t zelfde (zag er goed uit dus)
Toen we klaar waren starte hij pas na wat langer rond gedraaid te hebben, een onbehagelijk gevoel kreeg ik...

Daarna weer hetzelfde.
Gelukkig INPA mee en even uitgelezen, Nokkenassensor inlet.
Een stekkertje vergeten in te klikken, Gelukkig!!!!

Eind goed al goed, wat betreft dit probleem.

En net lang stationair laten lopen, Lambda integration NETJES in het GROEN.
Wat zo'n lekke ccv al niet teweeg kan brengen....

Wat zo'n lekke ccv al niet teweeg kan brengen....