Ik zal me ook even voorstellen. Lees pas sinds kort mee, maar dit lijkt me een erg leuk forum.
Lekker diverse personen en auto's met BMW als de grote bindende factor.
Mijn naam is Alex, ben 30 jaar en ik kom uit Zoetermeer.
Al jaren BMW-liefhebber, maar pas sinds ruim een jaar in het bezit van mijn eerste BMW.
Ooit begonnen met een Peugeot 205, niet bijzonder maar je eerste auto blijft altijd een warm plekje houden.
Vervolgens een Alfa 75 gekocht, erg fijne auto. Totaal geen motorische problemen mee gehad.
Wel veel elektrische, maar die lost een Alfa zelf op, om dan vervolgens weer met een heel ander elektrisch probleem te komen...
De 75 na 1,5 jaar ingeruild op een Alfa 155, maar dit was geen succes.
De 155 is mij toch te weinig Alfa, meer een Fiat in een leukere verpakking. Dan zijn de elektrische problemen ook ineens geen karaktereigenschappen van de auto meer, maar gewoon irritant.
Deze dus maar snel van de hand gedaan voor een Volvo 850.
Van buiten erg saai, maar van binnen lekker vol.
Automatische airco, leer, goede audio, cruise control, automaat, etc.
Echt een topauto met een heerlijke vijfcilinder. Hiermee is toch wel een behoorlijk stevige liefde voor Volvo ontstaan.
Na het afronden van mijn studie deze auto ingeruild op een Volvo V70R AWD.
Wat een beest was dat! Met een dikke turbo, aangepaste uitlaat en software op maat van Rica kwam er ruim meer dan 300 pk uit. Dit was echt de koning van de linkerbaan, de auto liep ruim de teller uit op topsnelheid.
Doordat ik voor mijn werk flink kilometers ging maken heb ik de auto ingeruild op een verantwoorde Volvo V50 2.0D. Heel anders natuurlijk, veel saaier, maar veel beter geschikt voor het vele kilometers maken.
Wel een erg fijne auto, met vooral briljante stoelen.
Uiteindelijk in 2 jaar 120.000 km mee gereden.
Omdat er nog geen nieuw model V50 uit was en ik de V70 te groot vind ben ik verder gaan kijken. Ik wilde niet weer hetzelfde model bestellen en met 120.000 km op de teller bleef de afschrijving ook nog te overzien.
Uiteindelijk gekozen voor een Audi A3 2.0 TDI DSG. Echt een gaaf model met S-line, verlaagd, open-sky systeem, dikke wielen en een heerlijke DSG automaat. In de dagelijkse praktijk beviel deze echter toch minder. Vooral de stoelen waren niet van het niveau Volvo. Auto was van buiten echt een plaatje, maar het heeft me uiteindelijk nooit echt gegrepen.
Na twee jaar kocht een vriend van mij een 120i, waar ik uiteraard een keer een proefritje mee heb gemaakt.
Wat een verschil! Hier had ik mee moeten rijden voordat ik de Audi kocht!
Die zitpositie, dat kleine dikke stuurtje, de wegligging, echt super. Dit was toch wel veel meer mijn auto.
Aangezien de Audi inmiddels in twee jaar 95.000 km had gereden heb ik die avond besloten de Audi nog net voor de 100.000 km in te ruilen voor een BMW.
Maar dan volgt de grote zoektocht.
Welke moet je nemen?
Na veel plaatjes kijken, afwegen, fora's nalezen en de dealersite's bezoeken kwam de volgende shortlist eruit.
- 6 cilinder benzine (maak tegenwoordig wat minder kilometers)
- automaat (zit 80% van mijn tijd in Den Haag, dus sta vaak stil)
- 5-deurs
- antraciet grijs
- m-pakket
- dikke audio
- zwart interieur
- leer
- navi-prof
- en nog wat kleine dingen
Inmiddels had ik ook bedacht dat ik op zoek moest naar een ex-demo.
Deze zijn vaak lekker vol met opties, jong bouwjaar, weinig kilometers, relatief hoge 1e afschrijving al gehad.
Er is wel door veel mensen mee gereden en vaak ook hard, maar dat doe ik zelf ook.

De auto zal het bij mij minstens net zo zwaar hebben als bij een willekeurige proefrit.
Daarbij kunnen de nieuwe auto's dat volgens mij prima hebben.
shortlist:
130i 5-deurs
325i sedan
330i sedan
Na een paar dagen zoeken vond ik ineens een grijze 3-serie sedan, zwart van binnen, automaat, m-pakket, top!
Bij BMW Den Haag, dus lekker in de buurt.
3 dagen later was ik de trotse eigenaar van een letterlijk full-options BMW 335i!
Wat een kanon, wat een geweldenaar, wat een geluid!
Nu iets meer dan een jaar en 41.000 km verder nog steeds helemaal verliefd.
Ik zal zo even een showroom openen met wat foto's.
Ik hoop op dit forum een bescheiden bijdrage te kunnen leveren en wellicht wat mensen persoonlijk te ontmoeten op bijvoorbeeld een meeting.
Gr. Alex.