tellerplaat makkelijk te vervangen?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
bmw thijs

tellerplaat makkelijk te vervangen?

Bericht door bmw thijs » 06 mar 2013, 02:57

Goedenacht.

HeB met mijn bmw e36 uit 92' het volgende geval.
Mijn tellerplaat begint aardig te vervellen.
.nu is mijn vraag.

Is de teller unit makkelijk te demonteren?
En is het makkelijk om de tellerplaat te vervangen?

En is een plasma teller dan mooier of of niet?

MVg thijs
Bmw is een meesterwerk ten alle tijden

Dcreator

Re: tellerplaat makkelijk te vervangen?

Bericht door Dcreator » 06 mar 2013, 09:27

geen plasma nemen, ten eerste is het niet mooier vind ik, ten tweede heb ik hier op het forum zelfs al verhalen meegemaakt van mensen die daardoor kortsluiting kregen, waardoor de helft van het interieur nog maar werkte! :)

johnsdale

Bericht door johnsdale » 06 mar 2013, 09:38

Gewoon een andere tellerbak erin, km stand op jouwn km stand laten zetten en klaar :-)

bmw thijs

Bericht door bmw thijs » 06 mar 2013, 10:24

Maar is die er makkelijk uit te halen?

smartye36

Bericht door smartye36 » 06 mar 2013, 10:41

Volgensmij zijn het 2 of 3 schroefjes.
Je kan het zelfs door het stuur eruit halen met een beetje wringen maar stuur even er uit is makkelijker.
Stuur er uit koppel je eerst de batrij los 15 minuten wachten dan 2 torx schroeven van airbag los en dan kun je met een sleutel 16 als ik mij niet vergis je moer losdraaien en haal je het stuur er zo uit.
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht

bmw thijs

Bericht door bmw thijs » 06 mar 2013, 11:42

Moet me stuur eruit om me teller unit eruit te krijgen? Die krijg ik toch nooit te pakken?
Of Of moet er een schroevendraaier tussen?

XX

johnsdale

Bericht door johnsdale » 06 mar 2013, 16:47

Is wel een rot klusje met het stuur er nog op.. het kan wel, zo heb ik het al een paar keer gedaan..
2 schroefjes aan de bovenkant van de teller dan de teller naar voren schuiven... En dan komt het rotst... En dat zijn de stekkertjes die zijn lastig..

Dcreator

Bericht door Dcreator » 06 mar 2013, 18:08

Klopt wij hebben het ook met stuur gemonteerd gedaan! stekkertjes zijn het vervelendst, dan even kijken hoe je hem het makkelijkst langs je stuur krijgt!

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 09 mar 2013, 17:49

AtlasTelamon schreef:Nou.... auto weer terug en gelukkig is de elektra gefixed. Voor de zekerheid goed wat nieuwe bekabeling erin om niet straks opnieuw sluiting te hebben doordat de oudere droge draden net ergens anders weer breken.

Afbeelding

Maar nu wilde ik de Innoparts Plasmateller eruit halen. Ik heb de tellerbak losgeschroefd en moet dan een aantal stekkers aan de achterkant eruit halen. Deze krijg ik echter niet makkelijk los. Ik begrijp dat minstens twee van ze met een soort vergrendeling vastzitten. Ik zie ook wel een stukje plastic wat je kennelijk moet verschuiven maar ik heb eigenlijk geen idee hoe en wat. Ik wil het niet stuk maken en wellicht dat een van jullie me kan vertellen hoe ik ze los kan krijgen zonder dat ik van alles stuk maak.

Wil graag van de plasma teller af maar ik heb het gevoel dat ik nu zo dichtbij ben maar door die stekkers wordt tegengehouden -_- Als hij los is dan komen meteen de chromen tellerringen erin.
Edit:
DIY http://www.unitedbimmer.com/kb-e36-silvergaugerings.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's komen nog maar dan moet ik wel eerst de tellerbak helemaal los hebben van die stekkers. GELUKT !

Hieronder het resultaat plus voor de oplettende kijker gedeeltelijke chromen tellerringen. De grote cirkels gingen niet zo lekker dus eerst maar alleen de twee kleintjes.
Edit:
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Omdat er nog lijmresten zitten op de originele platen moet ik daar nieuwe van halen. Komt ook nog een :///m: embleem erbij. Hij moet sowieso nog een keer open ook omdat de snelheidsmeter bij stilstand al 70 km/h aangeeft. Ik heb m kennelijk niet goed teruggezet.

johnsdale

Bericht door johnsdale » 10 mar 2013, 01:28

bmw thijs schreef:
XX
:gay:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Styling”