Programming for dummies
- henri.thijssen
Re: Programming for dummies
misschien service packs ?
Hij is nl nog steeds bezig met windows update na de clean install.
Pfff anders weer alles opnieuw
Hij is nl nog steeds bezig met windows update na de clean install.
Pfff anders weer alles opnieuw
E60 530D 2005 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **
Ik vraag me af waarom er geen aparte subrubriek voor programming/coding gemaakt wordt.
Iedereen komt hier met allerhande diverse vragen aangaande programming op de proppen.
Dat is begrijpelijk aangezien er geen specifieke plaats voor voorzien is, maar dit topic is ondertussen al 38 pagina's lang geworden en een kat vindt er zijn jongen niet meer in terug.
Dus als een mod dit leest, denk er eens over na aub!
Iedereen komt hier met allerhande diverse vragen aangaande programming op de proppen.
Dat is begrijpelijk aangezien er geen specifieke plaats voor voorzien is, maar dit topic is ondertussen al 38 pagina's lang geworden en een kat vindt er zijn jongen niet meer in terug.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Ik heb begrepen dat je een nieuwe firmware kunt installeren zodat mijn dvd speler ook dual layer kan lezen.
het gaat dus om een business navigatie.
Van alles geprobeerd v32 gedownload verschillende manieren gebrand ( ook de navi dvd 2013) maar ik blijf de melding krijgen "medium cannot be read"
Iemand een goude tip voor me?
het gaat dus om een business navigatie.
Van alles geprobeerd v32 gedownload verschillende manieren gebrand ( ook de navi dvd 2013) maar ik blijf de melding krijgen "medium cannot be read"
Iemand een goude tip voor me?
Had ik ook met Nav Busi. De DVD die ik op dual layer heb gebrand wordt gewoon erg slecht gelezen door de DVD speler denk ik. Moest hem er vaak 3 keer in doen voordat hij hem las. Ik heb er een op 4x speed gebrand en die pakt hij wel wat beter.
Laatst gewijzigd door Lowkey op 16 mar 2013, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
F10 N57N
Ja lijkt me ook wel wat! Een apart coding forum in het E60/61 forumkos.be schreef:Ik vraag me af waarom er geen aparte subrubriek voor programming/coding gemaakt wordt.
F10 N57N
Zoals jullie misschien weten ben ik bezig een Dension met AVR in te bouwen en daar hoort ook een stukje codeerwerk bij. Helaas loop ik daar tegen een probleem aan.
Een van de dingen die gecodeerd moet worden is de TV functie. Volgens de bronnen die ik kan vinden moet daarbij de volgende parameter in CAPPL op aktiv gezet worden: TV_FRONT_ENABLED
Het probleem is, ik heb deze parameter niet in mijn CAPPL trace file. Ik heb ook al geprobeerd optie S601 in mijn VO toe te voegen maar dit zorgt er niet voor dat ik de parameter te zien krijg. Is iemand hier ook al eens tegenaan gelopen? Heb ik misschien te oude software op mijn CCC staan? Het vreemde is dat als ik de trace file van heel het voertuig bekijk ik deze wel terug kan vinden, maar dat heb ik met een andere parameter ook al eens gehad.
Volgens de index is mijn huidige software stand CCC_APP.C08, aan de lijst in NCS Expert te zien zeker niet de laatst mogelijke versie.
Een van de dingen die gecodeerd moet worden is de TV functie. Volgens de bronnen die ik kan vinden moet daarbij de volgende parameter in CAPPL op aktiv gezet worden: TV_FRONT_ENABLED
Het probleem is, ik heb deze parameter niet in mijn CAPPL trace file. Ik heb ook al geprobeerd optie S601 in mijn VO toe te voegen maar dit zorgt er niet voor dat ik de parameter te zien krijg. Is iemand hier ook al eens tegenaan gelopen? Heb ik misschien te oude software op mijn CCC staan? Het vreemde is dat als ik de trace file van heel het voertuig bekijk ik deze wel terug kan vinden, maar dat heb ik met een andere parameter ook al eens gehad.
Volgens de index is mijn huidige software stand CCC_APP.C08, aan de lijst in NCS Expert te zien zeker niet de laatst mogelijke versie.
Ik weet niet hoe het met de Dension zit, maar bij veel TV tuners die ik bekeken heb, staat er idd bij vermeld dat de software van je CCC geüpdatet moet worden van bruine interface naar grijze of zoiets...
Kan je daarover niets terugvinden op de site van Dension?
Kan je daarover niets terugvinden op de site van Dension?
Dat is inderdaad zo voor die nieuwe Icon drive, maar voor de AVR en gateway 500 als het goed is niet.
Het verrassende vanmorgen was dat ik opeens wel TV in mn Idrive heb! Blijkbaar heeft het toevoegen van $601 aan de VO toch effect gehad. Het lijkt erop dat de Idrive pas TV laat zien als de auto in slaap is geweest na het toevoegen.
Het verrassende vanmorgen was dat ik opeens wel TV in mn Idrive heb! Blijkbaar heeft het toevoegen van $601 aan de VO toch effect gehad. Het lijkt erop dat de Idrive pas TV laat zien als de auto in slaap is geweest na het toevoegen.
Woohoo! Feestje!
Nu nog een filmpje maken en posten hier om te laten zien hoe alles werkt :-)
Nu nog een filmpje maken en posten hier om te laten zien hoe alles werkt :-)
Dat lijkt me juist. Heb op andere fora ook gelezen dat je de CCC eerst in sleepmode moet hebben na een wijziging in de VO. Vind 't ook wel logisch omdat dan pas de 'computer' helemaal opnieuw opstart en tijdens dat proces waarschijnlijk de VO inleest...eric_nl schreef:Het lijkt erop dat de Idrive pas TV laat zien als de auto in slaap is geweest na het toevoegen.
Showroom viewtopic.php?f=120&t=41130
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
Hallo,
misschien niet het juiste topic maar corrigeer me maar mods als nodig
heb soms een hoge accu-ontlading en soms gaan de klok en dagteller op nul staan
nu is de vraag welke accu er origineel in deze auto zat? (nu zit er geen originele in en betwijfel dat deze correct aangemeld is)
kan ik dit opsporen via DIS v57?
ik heb reeds gekeken in dis en voor het registreren krijg je normaal gezien eerst een historiek waar je kan zien wanneer er batterijen vervangen zijn, maar hier kreeg ik een melding dat er geen registraties instaan tot dusver?
btw nu zit er een 100Ah 850A EN in
iemand een tip?
thanks
Tim
misschien niet het juiste topic maar corrigeer me maar mods als nodig
heb soms een hoge accu-ontlading en soms gaan de klok en dagteller op nul staan
nu is de vraag welke accu er origineel in deze auto zat? (nu zit er geen originele in en betwijfel dat deze correct aangemeld is)
kan ik dit opsporen via DIS v57?
ik heb reeds gekeken in dis en voor het registreren krijg je normaal gezien eerst een historiek waar je kan zien wanneer er batterijen vervangen zijn, maar hier kreeg ik een melding dat er geen registraties instaan tot dusver?
btw nu zit er een 100Ah 850A EN in
iemand een tip?
thanks
Tim
Kijk in FA lijst met ncs expert.
B110-normaal acu
A110-agm acu
"B","A"-acu type
"110"-amper.
B110-normaal acu
A110-agm acu
"B","A"-acu type
"110"-amper.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
ik heb helaas enkel een windows7 64bit laptop en dacht te verstaan dat ik daarmee ncs expert niet kon draaien, of kan dit dan toch op de een of andere manier?
ik heb wel progman en DIS werkende , INPA heb ik geprobeerd maar blijkbaar had ik niet genoeg of de juiste files om mijn motor te kunnen selecteren
ik heb wel progman en DIS werkende , INPA heb ik geprobeerd maar blijkbaar had ik niet genoeg of de juiste files om mijn motor te kunnen selecteren
Hoi Timo,
Maak een virtual machine op je laptop aan (bijvoorbeeld virtualbox, vmware, ms virtual PC). Installeer daar een 32 bits versie van windows in en gaan. (heb zelf xp, heb eergisteren de kabel binnengekregen dus nog niet echt kunnen proberen maar alle bestanden maar NCS expert start dan wel netjes op).
Maak een virtual machine op je laptop aan (bijvoorbeeld virtualbox, vmware, ms virtual PC). Installeer daar een 32 bits versie van windows in en gaan. (heb zelf xp, heb eergisteren de kabel binnengekregen dus nog niet echt kunnen proberen maar alle bestanden maar NCS expert start dan wel netjes op).
Stef de Moor
BMW 520d / 03-2006
BMW 520d / 03-2006