Foutcodes na uitlezen met bmwscanner
Re: Foutcodes na uitlezen met bmwscanner
Hallo beste Jim,
51 [ 081 ] Fault lamp, short cicuit to negative or open cicuit.
Dat is een sluiting of een onvoldoende aarde bij een lamp die dienst weigert.
Dit euvel moet eerst opgelost worden, alvorens dez te resetten, anders keert de storings melding direct terug.
50 [ 080 ] Power supply, undervoltage.
Laat de accu eens doormeten, waarschijnlijk schiet de accu te kort, te weinig vermogen aanwezig om het boordsysteem te laten werken.
Ook hier eerst het euvel verhelpen, om alvorens te gaan resetten.
Anders de accu eens goed te laden met een goede druppellader.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
51 [ 081 ] Fault lamp, short cicuit to negative or open cicuit.
Dat is een sluiting of een onvoldoende aarde bij een lamp die dienst weigert.
Dit euvel moet eerst opgelost worden, alvorens dez te resetten, anders keert de storings melding direct terug.
50 [ 080 ] Power supply, undervoltage.
Laat de accu eens doormeten, waarschijnlijk schiet de accu te kort, te weinig vermogen aanwezig om het boordsysteem te laten werken.
Ook hier eerst het euvel verhelpen, om alvorens te gaan resetten.
Anders de accu eens goed te laden met een goede druppellader.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Re: Foutcodes na uitlezen met bmwscanner
Hi Ad!
Thnx voor jouw reactie, er is een kentekenlicht defect dus dat zou weleens te maken kunnen hebben met de eerste fout. Verder heb ik net de accu laten doormeten en deze heeft nog een lading van 25%. Deze ga ik vervangen bij de eerstvolgende beurt.
Thnx voor jouw reactie, er is een kentekenlicht defect dus dat zou weleens te maken kunnen hebben met de eerste fout. Verder heb ik net de accu laten doormeten en deze heeft nog een lading van 25%. Deze ga ik vervangen bij de eerstvolgende beurt.
Re: Foutcodes na uitlezen met bmwscanner
Hallo beste Jim,
Dan zou die defecte lamp van het kenteken de oorzaak wel zijn van de eerste fout melding.
Ja, 25 % vermogen van de accu, dat is wel heel erg weinig.
Normaal gesproken start mijn E39 525 i niet eens meer bij 10 Volt of minder, dan hoor ik nog enkel het relais klapperen.
En dat is toch aardig wat meer vermogen dan 25 %.
Dat zou dus betekenen, als er een cel defect zou zijn van een 12 Volt accu, dan is de 10 Volt al bereikt.
Maar als er nog maar een kwart van het totale vermogen aanwezig is, dan zijn er 1½ cel aanwezig en dat is slechts 3 Volt. Die accu is dus geheel versleten.
Pas wel op met een defecte accu, vaak zijn de platen in de cellen krom getrokken, en kunnen sluiting geven.
De dynamo zou wel eens een flinke tik te verwerken kunnen krijgen, er is dan immers sluiting.
Wat zich weer vertaalt in veel meer weerstand.
Als u de kenteken verlichting weer op orde brengt en de accu weer vervangt, kan het mogelijk aanwezig zijn, dat u de verlichting en eventueel de accu storing dient te resetten met uw BMW scanner.
De storing zal dan ook niet meer terug komen, die zijn dan gewist uit het geheugen.
Geen dank, beste Jim, het is mij een genoegen om u te kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dan zou die defecte lamp van het kenteken de oorzaak wel zijn van de eerste fout melding.
Ja, 25 % vermogen van de accu, dat is wel heel erg weinig.
Normaal gesproken start mijn E39 525 i niet eens meer bij 10 Volt of minder, dan hoor ik nog enkel het relais klapperen.
En dat is toch aardig wat meer vermogen dan 25 %.
Dat zou dus betekenen, als er een cel defect zou zijn van een 12 Volt accu, dan is de 10 Volt al bereikt.
Maar als er nog maar een kwart van het totale vermogen aanwezig is, dan zijn er 1½ cel aanwezig en dat is slechts 3 Volt. Die accu is dus geheel versleten.
Pas wel op met een defecte accu, vaak zijn de platen in de cellen krom getrokken, en kunnen sluiting geven.
De dynamo zou wel eens een flinke tik te verwerken kunnen krijgen, er is dan immers sluiting.
Wat zich weer vertaalt in veel meer weerstand.
Als u de kenteken verlichting weer op orde brengt en de accu weer vervangt, kan het mogelijk aanwezig zijn, dat u de verlichting en eventueel de accu storing dient te resetten met uw BMW scanner.
De storing zal dan ook niet meer terug komen, die zijn dan gewist uit het geheugen.
Geen dank, beste Jim, het is mij een genoegen om u te kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Foutcodes na uitlezen met bmwscanner
Beste Ad,
Welke accu kan ik het beste gebruiken?
Er zit er nu 1 in van 90 Ah, maar naar horen en zeggen is die 100Ah beter?
Welke accu kan ik het beste gebruiken?
Er zit er nu 1 in van 90 Ah, maar naar horen en zeggen is die 100Ah beter?
Re: Foutcodes na uitlezen met bmwscanner
Hallo beste Jim,
De 90 Amp. is goed, 100 Amp. dat is ook goed.
Er is dan een kleine over capaciteit, die gewoon goed gebruikt kan worden.
Maar dat maakt niets uit voor de dynamo, die houd dat wel bij.
Maar, beste Jim.
Die 90 Amp. accu is te licht voor een E39 530 diesel, daar hoort een 100 Amp. accu in te zitten, met een koudstart vermogen van 800 Ah. Tegenwoordig ook wel afgekort EN waarde!
Vaak word een iets zwaardere accu geplaatst om deze capaciteit te hebben, dat is ook goed voor degenen die een zware stereo in hebben gebouwd, met veel vermogen, dan is er een buffer.
Verder heb je dan ook iets meer vermogen bij de koud start zoals in de winter.
Het is altijd beter om meer vermogen te hebben, dan iets minder, want dan kom je echt te kort.
Let dan ook goed op den koudstart/EN waarde, dat zal dan ook iets hoger moeten liggen.
Ga natuurlijk ook niet naar een te zware accu.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
De 90 Amp. is goed, 100 Amp. dat is ook goed.
Er is dan een kleine over capaciteit, die gewoon goed gebruikt kan worden.
Maar dat maakt niets uit voor de dynamo, die houd dat wel bij.
Maar, beste Jim.
Die 90 Amp. accu is te licht voor een E39 530 diesel, daar hoort een 100 Amp. accu in te zitten, met een koudstart vermogen van 800 Ah. Tegenwoordig ook wel afgekort EN waarde!
Vaak word een iets zwaardere accu geplaatst om deze capaciteit te hebben, dat is ook goed voor degenen die een zware stereo in hebben gebouwd, met veel vermogen, dan is er een buffer.
Verder heb je dan ook iets meer vermogen bij de koud start zoals in de winter.
Het is altijd beter om meer vermogen te hebben, dan iets minder, want dan kom je echt te kort.
Let dan ook goed op den koudstart/EN waarde, dat zal dan ook iets hoger moeten liggen.
Ga natuurlijk ook niet naar een te zware accu.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Foutcodes na uitlezen met bmwscanner
Ad, moet een accu bij deze e39 ingeleerd worden?
Re: Foutcodes na uitlezen met bmwscanner
Een accu hoeft niet ingeleerd te worden!
Plug en play.
Plug en play.
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
Re: Foutcodes na uitlezen met bmwscanner
Zeker? Bij de e60 wel namelijk..
Re: Foutcodes na uitlezen met bmwscanner
Hallo beste Jim,
Ik heb vorig jaar januari een nieuwe accu in mijn E39 525 i touring gemonteerd, en inleren van de accu is bij een E39 niet nodig.
Enkel de radio zenders dienen opnieuw ingesteld te worden, verder is het helemaal geen probleem.
Er zijn inderdaad types van BMW waar de accu ingeleerd dient te worden, ik heb het al meer gehoord, maar heb er nog geen ervaring mee.
Ook bij de andere merken auto's komt het voor, het inleren van de accu, eigenlijk is het meer het aanmelden in het systeem, anders werkt het niet. Maar dat komt eigenlijk over een met elkaar.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik heb vorig jaar januari een nieuwe accu in mijn E39 525 i touring gemonteerd, en inleren van de accu is bij een E39 niet nodig.
Enkel de radio zenders dienen opnieuw ingesteld te worden, verder is het helemaal geen probleem.
Er zijn inderdaad types van BMW waar de accu ingeleerd dient te worden, ik heb het al meer gehoord, maar heb er nog geen ervaring mee.
Ook bij de andere merken auto's komt het voor, het inleren van de accu, eigenlijk is het meer het aanmelden in het systeem, anders werkt het niet. Maar dat komt eigenlijk over een met elkaar.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Foutcodes na uitlezen met bmwscanner
Accu zonder problemen vervangen!