Keuze draagarmen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Ray_530d

Keuze draagarmen

Bericht door Ray_530d » 10 mar 2013, 22:13

Ik wil al mijn draagarmen rubbers enz vervangen.

Ik heb een set van meyle gezien , kan je beter origineel nemen of is meyle ook goed?

Keuze van schokbrekers , iemand ervaring met bilstein b12 zoja past deze op een touring met luchtvering achter ?

Het moet op een 530d e39 touring uit 2003

Alvast bedankt

AdE39

Re: Keuze draagarmen

Bericht door AdE39 » 11 mar 2013, 02:19

Hallo beste Ray,

Ja, de draagarmen.
Als ik een goede raad mag geven, en u wilt een langere tijd van reparaties verlost zijn.
Ga dan minimaal voor de Meyle HD serie, die is vele malen beter dan de gewone Meyle serie.
Beter is dan nog de Lemförder draagarmen, dat zijn de orginele die men monteert in de fabriek bij BMW.

Dan heb ik nog een tip voor u:
Gaat u eens kijken op de site van ebay.de
Typt u dan eens in op de zoekbalk bij de auto onderdelen, Lemförder Querlencker BMW E39 Limousine und Touring satz für 6 teil. vorne.

Dat vorne betekend dus voorzijde, en wilt u een set hebben voor de achterzijde, dan intikken Hinten.

Het prijsverschil tussen Lemförder en Meyle HD kan aardig wat schelen.
Ik heb een tijdje geleden eens gekeken, eind vorig jaar.
Lemförder koste voor een compleet set voorzijde 385,00 euro bovenste draagarmen, onder draagarmen met de koppelstangen voor de stabilisatorstang links + rechts.

Dit zelfde set, maar dan van Meyle HD, die koste dus 251,80 precies dezelfde set.

Ik moet er wel bij vertellen, dit waren ook verschillende autoshops, de Meyle HD had ik bekeken bij Autoteile-Iseler.
Deze kunt u gewoon ook Googlen, zoeken via ebay.de kan nog meer voordeel opleveren, men kan daar ook nog een bod uitbrengen en direct aan de verkoper versturen, die kan dan akkoor gaan, als u niet teveel afwijkt van het bedrag, soms kan dit wel een aantal tientjes schelen over de gevraagde prijzen.
Als u dit van plan bent om eens te kijken, let dan wel altijd op de verkoper die rechts vermeld staat, en let dan zeker op het percentage van vertrouwen!
Autoteile-Iseler heeft een percentage van 99,4 %, soms zijn er zelfs nog bij van 100 %.
Shoppen levert dus wel wat op, en in Duitsland scheelt het wel heel erg veel tegen Nederland!

Voor de schokdempers kunt u ook op ebay.de kijken. U typt op de zoekbalk in merk en type auto,Stoßdämpfer hinten.
U kunt ook direct naar de autoshop gaan via Google, als u al wat namen gevonden heeft.
Ik zie dus dat men vaak gewoon het merk Sachs gebruikt, maar Bilstein hebben ze zeer zeker, enkel het prijsverschil is aardig groot! Of die nu zoveel beter rijden, dat betwijfel ik, omdat uw Touring ook luchtvering heeft, net zoals mijn E39 touring.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”