Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Zo daar ben ik weer met een update!!
Ik heb helaas te snel geroepen dat het me stuurbekrachtigingspomp was... Toen ik de BMW ophaalde bij Bas Roos (in oktober) reed de auto echt weer een stuk beter. Stuur ging niet alle kanten op, veel minder trillingen en het stuur voelde weer lekker zwaar aan ipv zo licht als een Fiat 500 met city knop aan. Ik blij.. helaas van korte duur. Na 2 dagen reed de BMW weer zo ruk als daarvoor! dus wanneer ik bijv. over zo een witte streep reed schoot ik alle kanten op.. Maar goed daarna heb ik zelf de zogeheten guibo vervangen. Helaas 0 resultaat en tegelijkertijd kwam ik erachter dat me schokdemper links voor weer lek was!! Ja tuurlijk kon er ook nog wel bij! Heb gelijk de dealer gebeld en hun daarop geattendeerd.. ik hoefde me geen zorgen te maken aangezien het onder de garantie zou vallen. Toen bedacht ik me ineens dat door de eibach veren me garantie bij de dealer weg was De auto naar de dealer weggebracht en god zij dank hebben ze niks gezegd over de veren en ja het viel onder de garantie. Een week later weer terug met de auto naar Bas Roos. Zei hebben uiteindelijk het volgende gedaan: ander stuurhuis geprobeerd, andere banden geprobeerd, Het gehele stuur gedeelte gecontroleerd (tot aan het cleanen van alle leidingen) 3x opnieuw uitgelijnd en de gehele auto van top tot teen nagekeken dus ook achter gecontroleerd, ook zei zitten nu met hun handen in het haar. Ik ben in totaal me auto 6 weken kwijt geweest en helaas ben ik geen steek opgeschoten dus het probleem is in de zelfde mate nog steeds aanwezig! En heb vandaag ook de dynamo moeten vervangen (420 euro!!) aangezien ik gisteren ook nog eens stil kwam te staan! Al met al het zit me niet mee... Me gevoel zegt nu dat het toch de draagarmen/rubbers moeten zijn.
Ik heb helaas te snel geroepen dat het me stuurbekrachtigingspomp was... Toen ik de BMW ophaalde bij Bas Roos (in oktober) reed de auto echt weer een stuk beter. Stuur ging niet alle kanten op, veel minder trillingen en het stuur voelde weer lekker zwaar aan ipv zo licht als een Fiat 500 met city knop aan. Ik blij.. helaas van korte duur. Na 2 dagen reed de BMW weer zo ruk als daarvoor! dus wanneer ik bijv. over zo een witte streep reed schoot ik alle kanten op.. Maar goed daarna heb ik zelf de zogeheten guibo vervangen. Helaas 0 resultaat en tegelijkertijd kwam ik erachter dat me schokdemper links voor weer lek was!! Ja tuurlijk kon er ook nog wel bij! Heb gelijk de dealer gebeld en hun daarop geattendeerd.. ik hoefde me geen zorgen te maken aangezien het onder de garantie zou vallen. Toen bedacht ik me ineens dat door de eibach veren me garantie bij de dealer weg was De auto naar de dealer weggebracht en god zij dank hebben ze niks gezegd over de veren en ja het viel onder de garantie. Een week later weer terug met de auto naar Bas Roos. Zei hebben uiteindelijk het volgende gedaan: ander stuurhuis geprobeerd, andere banden geprobeerd, Het gehele stuur gedeelte gecontroleerd (tot aan het cleanen van alle leidingen) 3x opnieuw uitgelijnd en de gehele auto van top tot teen nagekeken dus ook achter gecontroleerd, ook zei zitten nu met hun handen in het haar. Ik ben in totaal me auto 6 weken kwijt geweest en helaas ben ik geen steek opgeschoten dus het probleem is in de zelfde mate nog steeds aanwezig! En heb vandaag ook de dynamo moeten vervangen (420 euro!!) aangezien ik gisteren ook nog eens stil kwam te staan! Al met al het zit me niet mee... Me gevoel zegt nu dat het toch de draagarmen/rubbers moeten zijn.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
wat weet je van een schadeverleden van je wagen?
(excuses als de vraag in je topic al eerder voorbij is gekomen)
(excuses als de vraag in je topic al eerder voorbij is gekomen)
Beest Met 4 Wielen
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Wat voor banden/velgen heb je er op zitten?
Ik had ook veel problemen, maar met 4x nieuwe Dunlop Wintersport 3D 225/45R17 91H op mijn Styling 98 velgen is en blijft het stukken beter. Daarvoor trok die van mij ook alle kanten op.
Misschien heeft het ook met bandenspanning te maken, ik had altijd zo'n 2,2-2,3 bar in mijn voorbanden, nu zo'n 2,5 bar. Het kan zijn dat de banden daardoor ook verkeerd afgesleten waren. Ik had 4x Bridgestone RE50a, zouden toch redelijk goede banden moeten zijn, maar ik ben blij dat ze er af zijn.
Verder heb ik al eerder de stabilisatorstang rubbers en de draagarmrubbers voor en achter vervangen, dat hielp allemaal een beetje, maar de banden waren bij mij de grootste oorzaak.
Ik hoop dat je er achter komt wat de oorzaak is.
Ik had ook veel problemen, maar met 4x nieuwe Dunlop Wintersport 3D 225/45R17 91H op mijn Styling 98 velgen is en blijft het stukken beter. Daarvoor trok die van mij ook alle kanten op.
Misschien heeft het ook met bandenspanning te maken, ik had altijd zo'n 2,2-2,3 bar in mijn voorbanden, nu zo'n 2,5 bar. Het kan zijn dat de banden daardoor ook verkeerd afgesleten waren. Ik had 4x Bridgestone RE50a, zouden toch redelijk goede banden moeten zijn, maar ik ben blij dat ze er af zijn.
Verder heb ik al eerder de stabilisatorstang rubbers en de draagarmrubbers voor en achter vervangen, dat hielp allemaal een beetje, maar de banden waren bij mij de grootste oorzaak.
Ik hoop dat je er achter komt wat de oorzaak is.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
De geschiedenis van de BMW is volledig bekend dus de auto heeft nooit schade gehad en toen ik de auto kocht reed ie perfect. Ik ben toen zelfs 2x naar Italië heen en weer gereden, dus de auto moet gewoon in die staat terug gebracht kunnen worden.wat weet je van een schadeverleden van je wagen?
(excuses als de vraag in je topic al eerder voorbij is gekomen)
De stabilisatorstang rubbers heb ik ook vervangen en na het vervangen reed de auto echt veeeeeel beter. De demping van oneffenheden was echt veel beter. Een wereld van een verschil. Maar ook toen weer na een dag rijden reed de BMW weer als daarvoor, klote dus, alsof de rubbers ineens eronder uit waren gevallen. Zou een defecte stabilisatorstang voor mijn problemen kunnen zorgen? Ik heb wel geconstateerd dat er veel roest zit op de stang (op de bochten)Verder heb ik al eerder de stabilisatorstang rubbers en de draagarmrubbers voor en achter vervangen, dat hielp allemaal een beetje, maar de banden waren bij mij de grootste oorzaak.
Ik had Racing dynamics erop zitten, een breedsetje dus. Die heb ik vervangen voor nieuwe voor een originele set (ook breedset) De banden die erop zitten zijn Vredestein voor 225 achter 255. Ik heb al een paar keer een ander setje erop gehad (geen breedset) met andere banden (michelin), maar het hielp helemaal niks. Ik vind ook dat het weggedrag gepaard gaat met enorme onderstuur. Het vervelende is dat ik ondanks alle ellende nog steeds zo een instelling heb van "Het gaat mij niet gebeuren dat ik dit probleem niet opgelost krijg".Wat voor banden/velgen heb je er op zitten?
Laatst gewijzigd door lusw op 11 mar 2013, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Het lullige is dat de auto notabene technisch en optisch helemaal top is, maar ja.. me fiets rijd nog comfortabeler! Zul je zien dat ik na het traceren en het oplossen van dit @#$@#$% probleem me automaat naar de klote gaat.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
ik vraag naar een eventueel schadeverleden omdat je klachten hebt met je wagen die door mogelijk slecht herstel van schade veroorzaakt kunnen worden. Een wagen die net niet recht is, geeft een vergelijkbaar r*k weggedrag.
Na uitlijnen is het weer even goed, om vervolgens door de aanwezige spanningen in de carrosserie na verloop van tijd weer net zo r*k te zijn als voor die uitlijning.
Aan de vervangen hoeveelheid onderdelen kan het theoretisch niet meer liggen. Dan blijven andere en minder zichtbare oorzaken over. Eén van die oorzaken kan schade aan subframe en/of bevestiging van subframe zijn. Hoewel de E46 M3 bekend is geworden om uitgescheurde subframes, ook de 330 kent dezelfde problemen (weliswaar in mindere mate). En geloof me als ik zeg dat een uitgescheurd subframe tot een onvoorspelbaar (zelfs gevaarlijk) rijgedrag zorgt. En het meest vervelende: soms is het niet eens te zien als de hele handel nog netjes gemonteerd is.
Als het mijn wagen was:
1 absoluut geen meter mee rijden tot de oorzaak is gevonden
2 verwijderen van de complete achteras, incl wielophanging incl subframe
3 controle van alle losse onderdelen op breuken/scheuren/etc
4 grondige controle van alle bussen en lagers
5 grondige controle van bodemplaat rondom achteras
6 als punten 2 t/m 5 OK zijn: terugplaatsen van alle delen.
7 op dezelfde wijze de gehele vooras aanpakken
Ook aandacht besteden aan motor/bakophanging, steunen en rubbers.
Met dit soort klussen moet je vooral systematisch te werk gaan.
(ennuh: vergeet punt 1 ajb niet....)
Na uitlijnen is het weer even goed, om vervolgens door de aanwezige spanningen in de carrosserie na verloop van tijd weer net zo r*k te zijn als voor die uitlijning.
Aan de vervangen hoeveelheid onderdelen kan het theoretisch niet meer liggen. Dan blijven andere en minder zichtbare oorzaken over. Eén van die oorzaken kan schade aan subframe en/of bevestiging van subframe zijn. Hoewel de E46 M3 bekend is geworden om uitgescheurde subframes, ook de 330 kent dezelfde problemen (weliswaar in mindere mate). En geloof me als ik zeg dat een uitgescheurd subframe tot een onvoorspelbaar (zelfs gevaarlijk) rijgedrag zorgt. En het meest vervelende: soms is het niet eens te zien als de hele handel nog netjes gemonteerd is.
Als het mijn wagen was:
1 absoluut geen meter mee rijden tot de oorzaak is gevonden
2 verwijderen van de complete achteras, incl wielophanging incl subframe
3 controle van alle losse onderdelen op breuken/scheuren/etc
4 grondige controle van alle bussen en lagers
5 grondige controle van bodemplaat rondom achteras
6 als punten 2 t/m 5 OK zijn: terugplaatsen van alle delen.
7 op dezelfde wijze de gehele vooras aanpakken
Ook aandacht besteden aan motor/bakophanging, steunen en rubbers.
Met dit soort klussen moet je vooral systematisch te werk gaan.
(ennuh: vergeet punt 1 ajb niet....)
Beest Met 4 Wielen
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Schade aan de auto zou gewoon niet kunnen, alles van de auto is bekend. En ik heb de auto gekocht in perfecte staat.
En plots uit het niets was het probleem daar.. Dat weet ik nog als de dag van gisteren. Bas Roos heeft ook alle bussen achter gecheckt en ook het subframe was helemaal goed.
En plots uit het niets was het probleem daar.. Dat weet ik nog als de dag van gisteren. Bas Roos heeft ook alle bussen achter gecheckt en ook het subframe was helemaal goed.
Tja dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als ik dat allemaal wil doen kost het me een vermogen! En zelf heb ik daar de tijd/kennis niet voor.Als het mijn wagen was:
1 absoluut geen meter mee rijden tot de oorzaak is gevonden
2 verwijderen van de complete achteras, incl wielophanging incl subframe
3 controle van alle losse onderdelen op breuken/scheuren/etc
4 grondige controle van alle bussen en lagers
5 grondige controle van bodemplaat rondom achteras
6 als punten 2 t/m 5 OK zijn: terugplaatsen van alle delen.
7 op dezelfde wijze de gehele vooras aanpakken
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Ik lees dat na het vervangen van de stabilisatorrubbers de auto oneindig veel beter reed. Zou het zin hebben in die hoek te kijken, danwel nog een keer nieuwe te monteren/de hele set te hermonteren?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
daar zit ik ook aan te denken, had al bijna zo'n Eiback anti roll kit besteld, maar dat is meer om de rolbeweging van de auto in bochten tegen te gaan en niet echt voor de rechuit stabiliteit dus uiteindelijk toch maar niet gedaan.Ik lees dat na het vervangen van de stabilisatorrubbers de auto oneindig veel beter reed. Zou het zin hebben in die hoek te kijken, danwel nog een keer nieuwe te monteren/de hele set te hermonteren?
Laatst las ik ook dat iemand hier van het forum zijn draagarmen had vervangen (geen originele) met als gevolg nog steeds dezelfde problemen (waren vergelijkbaar met die van mij). Pas nadat opnieuw de draagarmen waren vervangen (door Breeman) waren de klachten weg. Dat heeft me ook aan het denken gezet.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
ik zou niet meteen allemaal dikke dure dingen proberen, kijk eerst eens of je een goeie kan vinden die gemonteerd kan worden en zien of daar een verschil uit voorkomt. Het kunnen zomaar alleen de beugels zijn die de stabi-rubbers vasthouden. Als je het probleem in die hoek vindt kan je een aantal opties overwegen:
- Vernieuwen voor OEM materiaal
- Powerflex bussen
- Rollbarkit
Iets anders; schokdempers nog goed? Ik weet even niet meer zo snel of je die al vervangen had.
- Vernieuwen voor OEM materiaal
- Powerflex bussen
- Rollbarkit
Iets anders; schokdempers nog goed? Ik weet even niet meer zo snel of je die al vervangen had.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Daar heb je gelijk in. Originele rubbers/stabilisator stangen zijn een stuk goedkoper. Denk dat ik maar eens de stabilisator stangen ga vervangen. Kost niet veel, dus de moeite waard. De schokdempers zijn zgan, zowel voor als achter (origineel)
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Ik dacht eigenlijk ff van iemand bekend of desnoods een betrouwbaar demontage bedrijf.. Misschien weet je dan voor 50 euri al wat meer.
Is de bodem van de auto al eens nagemeten aan de hand van de specificaties? Oftewel letterlijk van punt naar punt meten?
Is de bodem van de auto al eens nagemeten aan de hand van de specificaties? Oftewel letterlijk van punt naar punt meten?
Laatst gewijzigd door AlexS op 12 mar 2013, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Ik zag dat je draagarmen ook vervangen hebt. Heb je hier originele voor gehaalt?
Ik heb eens imitatie gehaalt die klopte voor geen meter. De een was net wat langer enzo.
Daardoor continue mijn draagarm rubbers kapot en stuur (fusee) kogels die er om de haverklap uit gingen. Had zelfde als wat jij hebt alles voelen, continue stuur goed vast omdat hij elk bultje enzo aanpakte.
Toen origineel besteld en toen was ik er vanaf en niet meer terug gekomen.
(Heb toen wel meteen alles voor vervangen. Dus ook nieuwe spoorstangen en dergelijke) Alles origineel
Ik heb eens imitatie gehaalt die klopte voor geen meter. De een was net wat langer enzo.
Daardoor continue mijn draagarm rubbers kapot en stuur (fusee) kogels die er om de haverklap uit gingen. Had zelfde als wat jij hebt alles voelen, continue stuur goed vast omdat hij elk bultje enzo aanpakte.
Toen origineel besteld en toen was ik er vanaf en niet meer terug gekomen.
(Heb toen wel meteen alles voor vervangen. Dus ook nieuwe spoorstangen en dergelijke) Alles origineel
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
ook het hydrolager moet er een bepaalde afstand overheengeschoven worden, dit kan ook een oorzaak zijn.
origineel is lemforder.
heb zelf meyhle hd compleet zonder problems, maar oem is altijd oke voor dit soort gevoelige zaken.
toen mn hydrolagers (rubbers) stuk waren had ik ook dit soort klachten: constant corrigeren op de snelweg en bij sterke spoorvorming moest je echt de boel goed vasthouden.
origineel is lemforder.
heb zelf meyhle hd compleet zonder problems, maar oem is altijd oke voor dit soort gevoelige zaken.
toen mn hydrolagers (rubbers) stuk waren had ik ook dit soort klachten: constant corrigeren op de snelweg en bij sterke spoorvorming moest je echt de boel goed vasthouden.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Ik heb geen idee of het originele zijn.. Ik heb ze toen laten vervangen door CVS BMW Specialist in Oudenbosch. Ik neem aan dat een specialist wel weet wie ie monteert. Maar ik ga eerst eens kijken of het originele draagarmen zijn of niet..Ik zag dat je draagarmen ook vervangen hebt. Heb je hier originele voor gehaalt?