Aftermarket angel eyes

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
muldereric

Aftermarket angel eyes

Bericht door muldereric » 13 mar 2013, 16:44

Van origine zitten er op mijn E46 geen koplampen met angel eyes.
Omdat de look hiervan natuurlijk wel mooi is, wil ik deze zelf inbouwen.
Hiervoor ben ik dan ook op zoek gegaan naar de aftermarket angel eyes kits voor DIY installatie zonder de hele unit te hoeven vervangen.
Nu zijn er vele merken op de markt en heb ik reeds een aardig idee wat wel en niet goed is, maar plaatjes en verhaaltjes zeggen niet veel. Een ervaring van een mede forummer is mij veel meer waard.
Mijn auto heeft standaard koplamp units met halogeen lampen en afneembare front covers. Ik hoef dus niet met de oventruuk mijn covers te verwijderen.
Op basis van gevonden info op internet, let ik op:
- Goede pasvorm.
- Uitgerust met LED, zeker weten géén CCFL.
- LED's moeten goed aansluiten op elkaar; ik wil geen "gaten" in mijn verlichting.
- Geschikt voor halogeen lamp units

Hebben jullie ervaringen met shops en merken voor aftermarket angel eyes? Vergeet ik nog DO's en DONT's?

Littledevil9

Re: Aftermarket angel eyes

Bericht door Littledevil9 » 14 mar 2013, 10:48

Volg ik ff :)

muldereric

Bericht door muldereric » 14 mar 2013, 13:13

Denk dat ik maar de angel eyes set van Astuning ga proberen. Kost 60 euro en is dus relatief goedkoop.
Ziet er verder goed uit en is geschikt voor een E46 zonder Xenon. Wel zo belangrijk aangezien ik geen Xenon heb :)
Link naar de kit: http://www.astuning.nl/Webwinkel-Produc ... n-wit.html

Littledevil9

Bericht door Littledevil9 » 14 mar 2013, 13:30

Ziet er goed uit idd. Die hou ik in me achterhoofd. Xenon heb ik ook niet, moet alleen even controleren of ik een gelijmd of een klik systeem hebt.

muldereric

Bericht door muldereric » 14 mar 2013, 15:05

Littledevil9 schreef:Ziet er goed uit idd. Die hou ik in me achterhoofd. Xenon heb ik ook niet, moet alleen even controleren of ik een gelijmd of een klik systeem hebt.
Even uit mijn hoofd, als je een PFL (pre-facelift) model hebt is het een klik systeem, anders is hij gekit/gelijmt.

Zizouaar

Bericht door Zizouaar » 14 mar 2013, 15:35

AE van Astuning heb ik ook, werken perfect, uurtje max nodig voor het monteren.
Ik heb ze zo gemonteerd dat ze als dagrijverlichting dienen (dus altijd aan).
Ook heb ik een kabeltje getrokken naar me interieurverlichting, nu gaan ze ook aan wanneer ik me deur open bijv. of de afstandbediening gebruik om me deuren te ontgrendelen.
Zie de linkjes hoe te installeren en het resultaat.
https://www.youtube.com/watch?v=gwgYvEu7atY
https://www.youtube.com/watch?v=DD_1KY5ZHFE

Littledevil9

Bericht door Littledevil9 » 14 mar 2013, 15:36

Super! Bedankt dat is idd wel heel stoer, ben er allemaal niet zo bekend mee maar ga het zeker wel proberen!

*EDIT*

Afbeelding

Dit is foto van me lamp, ik heb pre facelift idd. Zo te zien is het klik systeem of niet?

Littledevil9

Bericht door Littledevil9 » 14 mar 2013, 21:38

Zizouaar zou je is een paar foto's van je angel eyes willen maken, in licht en donker?

Ben wel benieuwd namelijk!

Zizouaar

Bericht door Zizouaar » 15 mar 2013, 10:21

Yepp dat is een kliksysteem. Heel makkelijk eraf te halen dus.
Ik kan niet op korte termijn een foto maken mdat me auto in de stalling staat nou :)

Ga je je stadslicht erin laten zitten ofniet?
Dat s namelijk wel ff een belangrijk punt want je moet de kabels van de ringen door de koplamp heen trekken.
Als je de stadslicht weghaalt kan je ze door dat gaatje heen trekken anders moet je een apart gaat in je koplamp gaan boren.
Wel even een punt om over na te denken ;)
(Of als je zin hebt in een tripje Rotterdam dan kan ik het voor je doen :) )

Littledevil9

Bericht door Littledevil9 » 15 mar 2013, 10:51

Okej..

Ik denk dat ik stadslicht eruit haal, ik gebruik het nooit. Dus kan net zo goed verwijderen. Of niet?

Maar dat jij het op je binnen verlichting hebt aangesloten vind ik wel erg gaaf! Maar zoveel verstand heb ik er niet van, maar wil het toch leren. Ik ga het gewoon proberen zelf te doen. Als dat niet lukt, kan ik dan alsnog bij je terecht?

Zizouaar

Bericht door Zizouaar » 15 mar 2013, 11:01

Als je je stadslicht weghaald moetnje wel even een weerstand bijv. Erop aansluiten anders krijg je weer storingen te zien op je dashboard.
Ik heb bijv LED lampjes in me stadslicht zitten die geven een mooie extra paarse gloed bij me AE en Xenon.
Ik zet nou bijv. Me stadslicht wel aan samen met de AE als het nog niet erg donker is dan heb je in iedergeval je acherlicht ook aan zonder dat me Xenon ook aanstaat.

Je kan t dus zo gek maken als je wilt :)
Het moeilijkste gedeelte is eigenlijk de kabels goed wegwerken en de de ringen in de koplamp plaatsen.
Het aansluiten aan de binnenverlichting enso is easy cake ;)

Probeer het idd zelf even, het is altijd leuk om zelf beetje te kloten :gek:
Als t je niet lukt kan je me altijd benaderen ;)

muldereric

Bericht door muldereric » 15 mar 2013, 11:05

En als je zelf een gaatje boort in je koplamp unit, doe het dan zo dat er geen vocht in kan komen, of dat het vocht eruit kan lopen indien nodig :duim:

Littledevil9

Bericht door Littledevil9 » 15 mar 2013, 11:21

Het makkelijkst lijkt me dus om gaatjes te boren, en de stads lichten gewoon laten zitten?
Anders branden voor alleen je angel eyes als je hem op stadslicht zet of zie ik dat verkeerd?

@muldereric Ja daar ben ik dus bang voor..

Zizouaar

Bericht door Zizouaar » 15 mar 2013, 11:30

Je kan idd ook je AE op de standlicht zetten, maar dan branden ze alleen als je je licht aandoet dus de dagrijverlichtingfunctie vervalt dan.
Ik denk zelfs nu ik er over na denk niet nodig is om te boren.
Achter je koplamp zit een stuk rubber waar je doorheen kan prikken.
Ik heb ze daar doorheen gedaan toen, is echt alweer een paar jaar terug dat ik het heb gedaan dus weet t niet meer zeker.
Controleer ff bij je eigen koplamp of je dat ook hebt.
Als je toch gaat boren is het t beste om onder je koplamp te boren zodat de koplamp kan ademen.

Littledevil9

Bericht door Littledevil9 » 15 mar 2013, 12:06

Okej, dan ga ik de stadslichten gewoon laten zitten. Ik zal wel even nakijken of ik ze ook door het rubber kan steken. Maar hoe heb je ze aangesloten op je binnenverlichting? gewoon een draadje naar je interieur lamp getrokken? Of met transistor?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”