318d start niet wel OPGELOST
318d start niet wel OPGELOST
Beste leiden
Mijn e 46 uit 2004 318d wil niet starten. Twee uur terug heb ik auto voor de deur gezet en nu slaat motor niet aan. Ik heb een paar keer geprobeerd maar zonder resultaat. Enig idee war kan het zijn. ik had en heb geen storingen.
Mijn e 46 uit 2004 318d wil niet starten. Twee uur terug heb ik auto voor de deur gezet en nu slaat motor niet aan. Ik heb een paar keer geprobeerd maar zonder resultaat. Enig idee war kan het zijn. ik had en heb geen storingen.
Laatst gewijzigd door Ashot op 19 mar 2013, 16:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: e46
Met iets meer detail kun je wat meer hulp verwachten denk ik.
Topictitel veranderen naar E46 start niet.
Draait de startmotor gewoon rond?
Gaan er lampjes branden?
Geen storingen, heb je hem zelf uitgelezen?
Heb je ook met de reserve sleutel geprobeerd te starten?
etc.
Vervelend!
Topictitel veranderen naar E46 start niet.
Draait de startmotor gewoon rond?
Gaan er lampjes branden?
Geen storingen, heb je hem zelf uitgelezen?
Heb je ook met de reserve sleutel geprobeerd te starten?
etc.
Vervelend!
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Re: 318d start niet
startmotor draait door, gaan lampen aan en vervolgens uit zo als hoort. een paar dagen terug heb ik nieuwe dynamo erop gezet en gelijk uitgelesen. met dat sleutel had ik gereden 1 uur terug was niks aan de hand. tussen deze tijd heb ik hem aan de praat gekregen maar volgens mij dat heeft met de brandstof te maken. hij start nu wel maar te laat. dus startmotor draait langer door. vanochtend hoef maar 3/4 rond en hij liep maar nu 5-6 keer rond dan pas spring hij aan. ik weet niet hoe is bij diesel maar bensine motoren hebben hogedruk afsluitklep, als klep niet goed afsluit heb jij hetzelfde maar ik weet niet of diesel motoren hebben dat.
als je hem nu uitleest heb je geen foutmelding?
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
nee absoluut systeem is gewoon ok
lijkt op gloeibougies, maar an zou je volgens mij een melding in je systeem moeten zien.
even doormeten die dingen, is niet veel werk om zelf te doen.
kan je niet veel verder helpen, heb geen ervaring met deze dieselmotor.
even doormeten die dingen, is niet veel werk om zelf te doen.
kan je niet veel verder helpen, heb geen ervaring met deze dieselmotor.
ff flauw, maar genoeg brandstof aan boord? Gooi er desnoods eens een 5 liter extra in; brandstofmeters willen wel eens liegen..
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Als je remmenreiniger of starthulp in je luchtverdeler spuit, slaat het blok dan wel gelijk aan ?
-
Een diesel gaat altijd lopen op starthulp/remmenreiniger. Bij een benzine auto gebruik je dit om te testen of je ontsteking werkt of niet.
Aangezien een diesel een zelfontbrander is werkt dit altijd. Tenzij je een enorm compressieverlies hebt.
Is overigens niet verstandig om dit lang te gebruiken. Vind ie namelijk niet zo fijn.
Aangezien een diesel een zelfontbrander is werkt dit altijd. Tenzij je een enorm compressieverlies hebt.
Is overigens niet verstandig om dit lang te gebruiken. Vind ie namelijk niet zo fijn.
-
Heb zelfde probleem bij me ouders gehad, die hadden compressie verlies met een warme motor, als de motor koud was startte die wel.
Een diesel start als er brandstof en lucht aanwezig zijn. Dit is beide controleerbaar. De test met starthulp elimineert brandstofgebrek. Loopt deze dan nog niet, dan geen lucht.
Van daaruit zul je dus moeten terug redeneren waarom de een of de ander er niet is.
Je kunt denken aan een afsluiter van de brandstof die niet wordt vrijgegeven. Een luchtfilter dat vol zit of verstopt is. Turbo defect en laat geen lucht door. Brandstofopvoerpomp defect.
Succes,
Rob
Van daaruit zul je dus moeten terug redeneren waarom de een of de ander er niet is.
Je kunt denken aan een afsluiter van de brandstof die niet wordt vrijgegeven. Een luchtfilter dat vol zit of verstopt is. Turbo defect en laat geen lucht door. Brandstofopvoerpomp defect.
Succes,
Rob
eerst een busje remmenreiniger proberen in de lucht inlaat spuiten moet ie gelijk gaan lopen
verder kan het de sleutel zijn even een reserve sleutel proberen. ik heb het ooit een keer gehad met een peugeot die in 1 keer de sleutel key kwijt was.
verder kan het de sleutel zijn even een reserve sleutel proberen. ik heb het ooit een keer gehad met een peugeot die in 1 keer de sleutel key kwijt was.
ik kom vandaag achter dat lampje van de motormanagement brandt niet dus het is iets anders aan de hand
Dan moet ie een foutcode gaan spugen lijkt mij