Bericht
door Marvin 328iT » 18 mar 2013, 22:10
Mijn ervaring met Audiosystem...
De speakers klinken bij mij iig veel beter als het (optionele) oem hifi-soundsystem met 10 speakers+versterkertje welke er bij mij in zat.
Het klinkt strakker, zuiverder, en ook het laag gaat dieper....het is ook rustiger om te luisteren op wat hoger volume door minder vervorming.
Maar ik heb dan ook wel een klein 4 x 50 watt rms versterkertje op de AS speakers staan.
Het versterkertje heb je ook echt wel nodig omdat je anders totaal niet eruit haalt wat er in de speakers zit...je speakers kunnen wel harder maar omdat je radio(versterker) al snel gaat vervormen schiet het nog niet heel erg veel op.
Tja, wat ga je uitgeven?
Je kan ook een simpel plug n play versterkertje op je oem speakers aansluiten...ook dat zal al een aardige verbetering zijn.
Maar het mooiste is (als je het makkelijk en goedkoop wilt doen) een setje gladen (3 ohm!) icm een pnp versterkertje.
En als je ook achter de speakers wilt vervangen, dan kan je de mid/bass speakers ook los kopen...dat scheelt weer in $$$(ik heb ook een setje losse AS mid/bass speakers gehaald voor 100,- euro)
@Phantom
Ik heb specifiek gèèn coaxiale speakers achter geplaatst omdat het geluidsbeeld dan niet klopt.
Je kan beter geen hoge tonen van achteren laten komen...als je gewoon mid/bass speakers neemt klinkt het beter!
Zie het alsof je bij een concert staat...het geluid moet van VOOR komen, en hoge tonen zijn zeer richtingsgevoelig dus die laat je dan ook alleen van VOOR komen.
De mid/bass is dan gewoon voor rear-fill.
gr.
Marvin