Frenkz' Coupé

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Frenkz

Re: Frenkz' Coupé | Yet another upgrade

Bericht door Frenkz » 25 dec 2012, 23:04

Vandaag achtergekomen dat toch de mid range speakers ietjes gescheurd zijn (naast de tweeters in bij de deurhandel.)
Heb deze via een forum gevonden die blijkbaar perfect in de HK behuizing passen en ook perfect werken. Gelijk besteld aangezien je bij de dealer of bij BSW makkelijk €300+ kwijt bent voor een set :gek: .

Lexie

Bericht door Lexie » 27 dec 2012, 19:22

Gekraak bij mij is meer in de deurpanelen zelf. Niet zo zeer speaker.
Bij mij was er wel snel een tweeter kaduuk en een achterspeaker. Maar na vervanging en ong. 1,5jaar verder nog steeds prima.

Yusuf1

Bericht door Yusuf1 » 27 dec 2012, 21:58

Erg mooie coupe Nihad, complimenten voor het werk wat je erin hebt gestoken :duim: Vooral de velgen zijn erg gaaf, had altijd gedacht dat 18 inch te klein was maar vind t best goed ogen op jou auto.

Vraag me alleen af waarom je niet meteen een coupe hebt gekocht met m pakket ed? Had achteraf toch veel werk(en geld) gescheeld

Frenkz

Bericht door Frenkz » 28 dec 2012, 16:35

Bedankt Yusuf, ja achteraf is dit misschien lastig uit te leggen, maar ik zal het proberen.

Toen ik hem kocht was dit mijn 1e BMW en had ik niet zo veel verstand van BMW's qua opties, uitvoeringen en motoriseringen. Daarom zocht ik naar een technisch perfecte auto (weinig km's en bekende onderhoudshistorie). Deze vond ik en voor de prijs dat ik toen betaalde had ik ook een 330ci / een coupe met M pakket kunnen halen maar in waarschijnlijk mindere staat, want heel goedkoop was deze niet.

Nadat je de auto steeds meer gaat waarderen kom je op een forum als dit en leer je al heel snel over mogelijke upgrades e.d. die je niet hebt maar wel tof zijn. En beetje bij beetje personaliseer je deze naar je eigen smaak en slaat het virus toe ;) Nu ik zoveel geld erin heb gestoken heb ik ook besloten om deze nog lang te houden, ook al zou ik nu liever een 330ci oid willen hebben. Maar nog steeds ben ik happy (en terecht) met deze. Want ik zal eerlijk gezegd nooit het geld krijgen voor wat ie werkelijk waard is.

Bij mijn volgende auto (95% kans op weer BMW) weet ik nu wel welke opties minimaal deze moet hebben.
Daarbij is bijvoorbeeld een M pakket wel een hoge prio maar niet een pré.

Al met al blijft het een hobby natuurlijk en het houdt het je bezig, zo ben je ook niet snel uitgekeken op een auto.

Yusuf1

Bericht door Yusuf1 » 28 dec 2012, 18:25

Ah het welbekende virus.. Haha ik heb hetzelfde met mijn oude golf gehad.. Vind het ook zonde om em weg te doen idd. Krijg je toch bijna niks voor terug.

Maar mooie E46 man, misschien kom ik je van de zomer wel tegen op een meeting :duim:

Frenkz

Re: Frenkz' Coupé

Bericht door Frenkz » 17 mar 2013, 17:09

Lange tijd niet gepost hier. 2 weken geleden was nog een bobine stuk waardoor die op 3 cilinders liep, dit vervangen en gelijk APK laten doen, voor de rest was alles eigenlijk prima. Wel is mijn 2e lambda sensor stuk, dus dit moet ook binnenkort vervangen worden, was geen probleem voor de APK. Verder nog mijn HK midbase speakers (bij de handgrepen) vervangen door andere waardoor nu ook daar fatsoenlijk (beter zelfs) geluid uit komt.

Vandaag maar de coupé in de was gezet en de zomerwielen eronder gegooid, in hevige sneeuw geloof ik niet meer. Staat eigenlijk niet veel op de planning met de auto, denk dit jaar nog een grote beurt, leer opfrissen/bijwerken en de velgen laten repareren. Voor de rest nog genieten van de auto :W

Zo staat ie er nu bij:

Afbeelding

Afbeelding

bob de bouwer

Bericht door bob de bouwer » 17 mar 2013, 19:16

je heb een mooie coupe kerel :duimen:

Frenkz

Bericht door Frenkz » 17 mar 2013, 19:26

thanks bob, jij ook!

bob de bouwer

Bericht door bob de bouwer » 17 mar 2013, 19:29

nouw frenkz als je de mijne nu ziet zou je dat niet zeggen

Lexie

Bericht door Lexie » 17 mar 2013, 19:45

Staat er heerlijk bij hè!! Super man.

Heb zelf ook al zomerbanden eronder, kon niet wachten :gekdoen:

Nu ik weer ff terug zit te lezen; dat gekraak lijkt bij mij wat erger te worden en lijkt toch ook uit de buurt van de tweeter te komen.
Als ik het nu opnieuw zo lees bij je komt dit toch meer overeen dan ik eerst dacht; dat deel bij de deurhandel bevat dus de tweeter en die midrange speaker? Zijn dat dezelfde als die in het achterpaneel (naast de achterbank) zitten?

Frenkz

Bericht door Frenkz » 17 mar 2013, 23:11

@bob
Wat mist er dan?

@lexie,

Nee dat zijn niet dezelfde en het kraak zal 99% zeker uit de midrange speaker komen en niet uit de tweeter. Dit komt omdat de rand van de speaker van karton/foam (Harman Karton :gek: ) is en dit snel scheurt. Ik heb nu dus een andere speakers gehaald waarbij de rand van rubber is en dit dus beter ook is. Niet alleen klinkt het beter maar is het ook duurzamer. Er komt wel wat maatwerk bij kijken maar is prima te doen, het past uiteindelijk prima. Mocht je daar geen zin in hebben, kan je hier ff naar kijken: http://link.marktplaats.nl/654261919 :whistle:

Lexie

Bericht door Lexie » 18 mar 2013, 10:49

Hey,

In hoeverre bedoel je maatwerk, en voor een 'leek' te doen?
Die link; daarvan weet je natuurlijk ook nooit in wat voor een staat dit is...

markus83

Bericht door markus83 » 18 mar 2013, 12:07

Vind je velgen echt super! Kleur vind ik perfect tussen 'pimping' en 'chic'. Heb je deze zo standaard gekocht of laten spuiten?
Las dat het gunmetal was, maar vind bij een zoekopdracht google veel verschil tussen zitten.

Frenkz

Bericht door Frenkz » 18 mar 2013, 18:39

@lexie
Nou de nieuwe speaker past precies in de houder alleen moet je deze nog vastzetten, dit kan je doen door 3 gaatjes te boren in de houder en met kleine schroeven vast te schroeven. Over die link: als het in de buurt is en je kan langsgaan.. waarom niet. Je ziet aan de speaker of deze scheurtjes heeft als je hem beetje indrukt met je vinger. Bij mij zag je duidelijke scheuren en bij jou waarschijnlijk ook.

@markus
Thanks, ben er ook blij mee, zeker nu ze er weer onderstaan na 3 maanden :W
Ik heb ze hier op het forum via een GroupBy gekocht. De kleur is origineel, er waren 4 tot 5 kleuren mogelijk om uit te kiezen. Het gaat om dit model en deze website: klik!.

Zie hier wat meer voorbeelden

bob de bouwer

Bericht door bob de bouwer » 18 mar 2013, 22:53

nouw frenkz waar zal ik beginnen linker zij scherm moet gespoten worden heb andere moterkap gekocht omdat deze die er nu op licht niet is wat ik wil de kap heb ik al en de bumper moet ook nog gespoten worden zodat was het een beetje frenkz .maar de auto loopt perfect :duim:
Laatst gewijzigd door bob de bouwer op 18 mar 2013, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”