problemen met afstandsbediening e60 facelift
problemen met afstandsbediening e60 facelift
Beste vrienden,
Ik heb enkele maanden last met mijn afstandsbediening. Het probleem is namelijk dat de remote functie van allebei de sleutels niet werken. In het begin werkten ze terug nadat ik al de zekeringen eruit had geplugd en vervolgens terug erin had geplugd. Maar nu werkt dat ook niet. Ik zou graag de ontvanger eens willen uittesten maar weet niet waar ik deze terug kan vinden. ik meende dat het aan de derde stoplicht bevond maar heb deze los gedaan en ben enkel mijn derde stoplicht getroffen. Beste vrienden kan iemand mij helpeeeeeeeennn aub.
Elke raad is van harte welkom alvast bedankt
Met sportieve groeten
Ik heb enkele maanden last met mijn afstandsbediening. Het probleem is namelijk dat de remote functie van allebei de sleutels niet werken. In het begin werkten ze terug nadat ik al de zekeringen eruit had geplugd en vervolgens terug erin had geplugd. Maar nu werkt dat ook niet. Ik zou graag de ontvanger eens willen uittesten maar weet niet waar ik deze terug kan vinden. ik meende dat het aan de derde stoplicht bevond maar heb deze los gedaan en ben enkel mijn derde stoplicht getroffen. Beste vrienden kan iemand mij helpeeeeeeeennn aub.
Elke raad is van harte welkom alvast bedankt
Met sportieve groeten
Re: problemen met afstandsbediening e60 facelift
Zijn niet gewoon de batterijen van je sleutels leeg ?
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
neen want de sleutels hebben geen batterijen ze worden tijdens het rijden automatisch geladen en ik heb goed naar de sleutels gekeken en er is geen batterij
Laatst gewijzigd door Rene08 op 18 mar 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Niemand die mij ff kan helpen?
Uiteraard zit er een batterij in, weliswaar geen vervangbare, maar ze is er wel, anders kan er ook niet opgeladen worden.
Als er 1 van de sleutels niet meer werkt, zou je kunnen vermoeden dat het de interne batterij is die stuk is. Maar als beide sleutels het niet meer doen, zou het misschien wel eens het oplaadsysteem kunnen zijn?
Als er 1 van de sleutels niet meer werkt, zou je kunnen vermoeden dat het de interne batterij is die stuk is. Maar als beide sleutels het niet meer doen, zou het misschien wel eens het oplaadsysteem kunnen zijn?
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Goed om weten, deze batterij is wel vervangbaar in tegenstelling tot wat BMW beweerd. Je kan hem openen (heb het met de mijne geprobeerd) , ben alleen de link kwijt waarin de uitleg stond.
Geen idee waar de ontvanger bij de E60 zit, bij de E61 zit onder de achterspoiler. Ik vermoed toch een probleem met de ontvanger lijkt mij straf dat beide sleutels op het zelfde moment niet meer werken.
Geen idee waar de ontvanger bij de E60 zit, bij de E61 zit onder de achterspoiler. Ik vermoed toch een probleem met de ontvanger lijkt mij straf dat beide sleutels op het zelfde moment niet meer werken.
525d E61 2007 pre-LCI
het kan ook de ontvanger zijn, mijn ontvanger werkt nog maar amper, ik heb een pre-facelift model. heb 1(diamant)sleutel open gesneden, batterij gaf nog 3 volt.
beide sleutels hebben het probleem dus het is de ontvanger. bij een brake model kan er water inkomen, ik heb het sedan model, weet niet goed wat er met de module is misgelopen maar mijn radio ontvanger werkt nog zeer degelijk.
bij de sedan zit de module rechts van het middelste remlicht.
beide sleutels hebben het probleem dus het is de ontvanger. bij een brake model kan er water inkomen, ik heb het sedan model, weet niet goed wat er met de module is misgelopen maar mijn radio ontvanger werkt nog zeer degelijk.
bij de sedan zit de module rechts van het middelste remlicht.
Ik dacht ook aan de ontvanger, maar daarover las ik enkel problemen met de E61 (touring) en hier gaat het om de E60... wist niet dat die daar ook gevoelig aan waren.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
inderdaad het is een raar probleem, ik heb mijn module er eens uitgehaald en de contactbeentjes eens schoongeschuurt, maar heeft niet geholpen. mijn 3 achterste ruiten zijn wel getint maar ik denk niet dat het er mee te maken heeft. want als ik in de auto zit doet hij het even slecht..
Is dat die van u ook een e60 want verdorie ik zou het niet weten waar dat dinges zich bevindt. Een bmw tweedehands dealer zei dat het bij de derde remlicht bevindt maar ik kan het niet altijd vinden
Laatst gewijzigd door Rene08 op 20 mar 2013, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
tom_il schreef:Goed om weten, deze batterij is wel vervangbaar in tegenstelling tot wat BMW beweerd. Je kan hem openen (heb het met de mijne geprobeerd) , ben alleen de link kwijt waarin de uitleg stond.
Bedoel je niet de sleutels met comfort pack deze moet je namelik ook niet in de gleuf steken om het auto te kunnen starten. Maar de mijne heeft geen comfort pack ik moet het in de gleuf steken. Hier een voorbeeld van de twee sleutels ik heb de rechtse dus zonder vervangbare batterij
kos.be schreef:Ik dacht ook aan de ontvanger, maar daarover las ik enkel problemen met de E61 (touring) en hier gaat het om de E60... wist niet dat die daar ook gevoelig aan waren.
Zijn dat geen dezelfde ontvanger units die van e60 en e61?
tom_il schreef:Goed om weten, deze batterij is wel vervangbaar in tegenstelling tot wat BMW beweerd. Je kan hem openen (heb het met de mijne geprobeerd) , ben alleen de link kwijt waarin de uitleg stond.
Onder de achterspoiler bij de derde remlicht?
Nee ik bedoel de normale diegene rechts op je foto, deze is wel degelijk te openen. Vind alleen de link niet meer en het is een tijdje geleden dat ik het gedaan heb met de mijne.angeleyes schreef:tom_il schreef:Goed om weten, deze batterij is wel vervangbaar in tegenstelling tot wat BMW beweerd. Je kan hem openen (heb het met de mijne geprobeerd) , ben alleen de link kwijt waarin de uitleg stond.
Bedoel je niet de sleutels met comfort pack deze moet je namelik ook niet in de gleuf steken om het auto te kunnen starten. Maar de mijne heeft geen comfort pack ik moet het in de gleuf steken. Hier een voorbeeld van de twee sleutels ik heb de rechtse dus zonder vervangbare batterij
525d E61 2007 pre-LCI
Geen idee bij een E60angeleyes schreef:tom_il schreef:Goed om weten, deze batterij is wel vervangbaar in tegenstelling tot wat BMW beweerd. Je kan hem openen (heb het met de mijne geprobeerd) , ben alleen de link kwijt waarin de uitleg stond.
Onder de achterspoiler bij de derde remlicht?
525d E61 2007 pre-LCI