audio opties voor bmw e46 uit 99
audio opties voor bmw e46 uit 99
In mijn bmw e46 coupe heb ik nog een radio cassette met navi(volgens mij mk2) en cd-wisselaar. De cd-wisselaar is helaas kapot. Nu wil ik graag toch eigen muziek kunnen draaien. Ik heb geen zin om een nieuwe cd-wisselaar aan te schaffen. Dus ben ik eigenlijk opzoek naar iets nieuws. Ik was aan denken om anders een bmw cd-radio professional in te bouwen. Maar ik wil eventueel ook wel de mogelijkheid hebben om telefoon te kunnen aansluiten(via usb of aux). Denkend hierbij aan een grom usb oplossing of iets dergelijks.
Alleen heb ik eens naar mijn radio gekeken en dan met name de aansluiting. Deze heeft achterop een blauwe 12 aderige plug zitten en meer niet. Ik heb verder geen idee wat dit precies voor een aansluiting is. Zie foto's.
Deze kabel loopt volgens mij naar achter in de kofferbak waar o.a de navi, radio tuner en cd-wisserlaar zit. De meeste andere radio's hebben zo een 16 aderige grote plug. Ik kan zo snel niet iets vinden wat enige compabiliteit heeft met wat ik nu heb.
Iemand een idee wat hiervoor handig is of wat de mogelijkheden zijn?
Alleen heb ik eens naar mijn radio gekeken en dan met name de aansluiting. Deze heeft achterop een blauwe 12 aderige plug zitten en meer niet. Ik heb verder geen idee wat dit precies voor een aansluiting is. Zie foto's.
Deze kabel loopt volgens mij naar achter in de kofferbak waar o.a de navi, radio tuner en cd-wisserlaar zit. De meeste andere radio's hebben zo een 16 aderige grote plug. Ik kan zo snel niet iets vinden wat enige compabiliteit heeft met wat ik nu heb.
Iemand een idee wat hiervoor handig is of wat de mogelijkheden zijn?
Re: audio opties voor bmw e46 uit 99
Ik heb het zelfde, de enige manier is volgens mij de kabels die achter in liggen verlengen naar het dashboard, maar dat is en beste klus, als je en andere radio wilt inbouwen dan zul je en ISO sterker in je dashboard moeten hebben.
Verder heb ik zelf al eens geïnformeerd voor en dynavin radio, en bij dynavin hebben ze deze kabel om van achter naar je dashboard te gaan, maar die is dan weer alleen voor hun systemen.
Verder heb ik zelf al eens geïnformeerd voor en dynavin radio, en bij dynavin hebben ze deze kabel om van achter naar je dashboard te gaan, maar die is dan weer alleen voor hun systemen.
BMW E46 328ci
Bij iedere autoshop kan je gewoon verloopsnoertjes halen als je een isoradio in wil bouwen. Inklikken en klaar is kees. Hoef je niet alles los te knippen en is ook altijd goed voor de verkoop want er zijn zo maar genoeg mensen die perse een originele radio erin willen hebben.
Ik ben zelf op dit moment aan het kijken voor een sony MEX-BT4100. Je kan de kleuren aanpassen aan je auto en de hele rataplan zit er op. Bluetooth, voorbereiding voor smartphone eq7 volledig zelf instelbaar, low/highpass filters enz
Zelfs pandora, oftewel internetradio. Geen wisselaar, maar wil je die nog wel hebben tegenwoordig met audiostreaming via bluetooth???
Prijs op het internet variërend van 110 - 180 eurotjes
Ik ben zelf op dit moment aan het kijken voor een sony MEX-BT4100. Je kan de kleuren aanpassen aan je auto en de hele rataplan zit er op. Bluetooth, voorbereiding voor smartphone eq7 volledig zelf instelbaar, low/highpass filters enz
Zelfs pandora, oftewel internetradio. Geen wisselaar, maar wil je die nog wel hebben tegenwoordig met audiostreaming via bluetooth???
Prijs op het internet variërend van 110 - 180 eurotjes
En toch kan dat in dit geval niet. Bij deze radio zit het anders in elkaar.
BMW E46 328ci
-
Grom audio geen oplossing? Heb ik zelf ook besteld en is onderweg. Weet alleen niet of het ook op de radio met cassette kan...
Naar die grom audio ben ik ook aan kijken. Maar ook dit past volgens mij niet zomaar op deze radio..
Ondertussen blijf ik naar alternatieven zoeken.
Ondertussen blijf ik naar alternatieven zoeken.
-
Nej volgens mij kan dat inderdaad niet, je zou even kunnen mailen naar motrade. www.motrade.nl. Michel die daar werkt weet dat wel..
Op een CD43 kan ook Grom audio aangesloten worden. Aangezien deze een cd wisselaar kan aansturen zou ik niet weten waarom er dan geen Grom kastje op kan. Maar goed, Littledevil9 heeft eens goede tip gegeven
Dit gezegd hebbende vind ik die prijzen voor die gromaudio kastjes echt te belachelijk voor woorden. Voor hetzelfde geld koop ik dus 2 Sony MEX-BT4100U radio's met heel wat meer opties dan via Gromaudio, en betere geluidskwaliteit. Zelfs het display kan traploos aangepast worden aan de kleur van het dashboard. Ik heb eerst getwijfeld vanwege het design aspect, maar dat is me het geld niet waard wat het kost om met een originele radio minder mogelijkheden en minder geluidskwaliteit te krijgen.
Radio waar ik het over heb
http://www.sony.nl/product/ich-bluetooth/mex-bt4100u
Wat nodig in een E46
http://www.carkitstunter.nl/contents/nl ... oclip.html
Wat die verloopstekkertjes betreft zou ik gewoon even langs je plaatselijke autoaudioboer gaan, want ze moeten er zijn.
Misschien heb je er wat aan.
Dit gezegd hebbende vind ik die prijzen voor die gromaudio kastjes echt te belachelijk voor woorden. Voor hetzelfde geld koop ik dus 2 Sony MEX-BT4100U radio's met heel wat meer opties dan via Gromaudio, en betere geluidskwaliteit. Zelfs het display kan traploos aangepast worden aan de kleur van het dashboard. Ik heb eerst getwijfeld vanwege het design aspect, maar dat is me het geld niet waard wat het kost om met een originele radio minder mogelijkheden en minder geluidskwaliteit te krijgen.
Radio waar ik het over heb
http://www.sony.nl/product/ich-bluetooth/mex-bt4100u
Wat nodig in een E46
http://www.carkitstunter.nl/contents/nl ... oclip.html
Wat die verloopstekkertjes betreft zou ik gewoon even langs je plaatselijke autoaudioboer gaan, want ze moeten er zijn.
Misschien heb je er wat aan.
Ik heb deze gekocht:
http://www.carkitstunter.nl/contents/nl ... (E46).html
Alleen omdat mijn radio er recht inzit blijf je de bovenkant van de radio zien.
De originele bmw radio loopt ook schuin af naar boven.
Dus niet echt een succes.
http://www.carkitstunter.nl/contents/nl ... (E46).html
Alleen omdat mijn radio er recht inzit blijf je de bovenkant van de radio zien.
De originele bmw radio loopt ook schuin af naar boven.
Dus niet echt een succes.