E61 530dA M-pakket

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
R.H.
Contacteer:

Re: E61 530dA M-pakket

Bericht door R.H. » 23 mar 2012, 22:15

Goeden avond, ik ben na 2 jaar weg geweest te zijn eff terug op dit forum.
En zie jou fijne auto staan, bevalt het jou goed om in een 5 serie te rijden?

Ik ben namelijk in de nabije toekomst misschien van plan om ook een 5 serie aan te gaan schaffen.

Met vriendelijke groet,

R. Huiting
MISSCHIEN TIJD VOOR EEN NIEUWE!!!!!!!
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 14 dec 2012, 12:36

Vanochtend kwam ik bij mijn auto tot de ontdekking dat mijn spiegelglazen waren gejat! :(

Eerst dacht ik nog even dat ik misschien ergens een paaltje had geraakt maar dat kon ik me eigenlijk niet voorstellen. Toen ik bij de andere kant van de auto kwam bleek dus dat de spiegels (die ingeklapt waren) eerst even zijn opengeklapt, waarna de spiegelglazen zijn losgekoppeld. Rechts heeft ie zelfs nog even het stekkertje kapot getrokken.

Gelukkig dekt de verzekering alles (behalve alle tijd die ik nu kwijt ben met het geregel), maar het is even een schadepostje van € 645,00. Spiegelglazen kosten 300 euro per stuk!!!

Nu vertelden ze me bij Care Schadeherstel dat dit wel meer gebeurt bij BMWs, dus dat is ook de reden dat ik het hier even meld. Wees gewaarschuwd, want dat tuig heeft het dus blijkbaar ook op onze (zelfs oudere) auto's voorzien!

Afbeelding

Rene08

Bericht door Rene08 » 14 dec 2012, 12:56

Flink balen. Gewoon het idee dat mensen niet van je spullen af kunnen blijven :(

Goed gecheckt of je niet nog meer schade hebt? Inklap mechanisme enzo? Zou naar zijn als je daar later nog achter komt ;)

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 14 dec 2012, 13:26

Nee nog niet gecheckt, ik zal dat inderdaad zo nog even doen.

Schmiedmann530

Bericht door Schmiedmann530 » 15 dec 2012, 10:50

Dat is wel zuur.

Heb het bij mijn vorige auto ook meegemaakt, werd voor mijn deur door een scooterrijder eraf getrapt :(

:///m: 5 spiegels erop?? :gek:

Björn

Bericht door Björn » 16 dec 2012, 15:53

nahja! bizar zeg. Gelukkig nog niet meegemaakt, snel afkloppen. Maar je hebt 'm dus wel nog ;) Beetje storingsvrij nu?

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 17 dec 2012, 08:33

Ja, pas maar op Björn! ;) Ik heb op de camerabeelden teruggezien dat het 1 gast was die heel rustig op zijn fietsje aan komt fietsen, mijn spiegel open trekt, met een zaklampje kijkt of dit inderdaad de goede zelfdimmende spiegelglazen zijn, hij zet zijn fiets even weg en plukt in alle rust de spiegelglazen van mijn auto. In totaal had hij slechts 2 minuut 18 nodig van aankomst tot vertrek.

Ik heb de Bimmer inderdaad nog steeds, en redelijk storingsvrij...Ik heb gemerkt dat als er een storing in zit (in dit geval de airbagstoring (stoelmatje of stekker van dat matje) je het gewoon niet moet laten verhelpen. Ik rijd er nu al een jaar mee rond en heb verder totaal geen problemen meer gehad. ;)

Schmiedmann530

Bericht door Schmiedmann530 » 02 jan 2013, 23:48

Ik heb nog wel iets interessants als je je spiegel glazen nog niet hebt gekocht.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 26 mar 2013, 11:55

Hier weer even een update wat betreft mijn auto om wat ervaringen te delen en dit forum weer van wat extra informatie te kunnen voorzien. ;)

Deuk
Net een paar dagen nadat mijn spiegels weer gemaakt waren, heeft een of andere :jack: een mooie deuk achtergelaten in mijn portier rechtsachter (schade € 710,00). Wederom gebruik kunnen maken van mijn verzekering, maar het heeft me veel tijd gekost. Zeker omdat ik na de eerste herstelpoging niet tevreden was over het resultaat: in de reflectie zag ik op afstand dat de deur niet helemaal perfect uitgedeukt was. De auto kon dus een tweede keer naar de schadehersteller die hun best hebben gedaan het op te lossen. Ik zeg al 'hun best hebben gedaan' aangezien ik nu her en der nog stofjes in de lak zie zitten. Beetje jammer, maar ik heb geen zin om hierover nog eens terug te gaan.

Afbeelding

Nieuwe zomerbanden
Ondertussen heb ik mijn zomerwielen laten voorzien van nieuwe Michelin Pilot Sport 2 * banden. Geen RunOnFlat of ZP zoals Michelin dat noemt, maar vanwege de vele lovende verhalen van mensen die zeiden nooit meer naar RF te willen heb ik de overstap ook gemaakt. Uiteraard speelde het feit dat dit 300 euro goedkoper was ook mee. Ik heb wel gekozen voor de PS2 omdat deze gehomologeerd zijn voor BMW. De PS3 was dat niet en op aanraden van Michelin heb ik voor dit type gekozen.

De GoodYears NCT5 RF die er af kwamen waren tot op het canvas versleten aan de binnenkant. En dit terwijl ik dacht dat er niks aan de hand was en ik nog voldoende profiel had, bleek aan de binnenkant het rubber al los te laten!

Afbeelding

Wat betreft de overstap naar de Michelins, ik kan niet zeggen dat ik laaiend enthousiast ben. Ja, het is iets comfortabeler dan de RFs bij met name de korte hobbels, maar ik mis ook scherpte in het sturen. Bovendien maken deze banden meer lawaai. Ik heb in ieder geval weer 8mm profiel rondom, dus ik rijd weer een stuk veiliger.

Krakende wielophanging
De laatste tijd maakte mijn auto rechtsachter en verschrikkelijk krakend geluid. Alsof ik in een Lada van 1980 rond reed. :(
Dit bleek een bekend kwaaltje, want de monteur bij BMW zag mijn auto staan en wist precies wat het was: de onderste fuseekogel. Reparatie bij de dealer kost ongeveer € 250,- (ik moet de factuur nog krijgen), maar ik rijd nu weer in stilte rond.

Afbeelding

Sensormat
Het volgende wat staat te gebeuren is het vervangen van de sensormat van de bijrijdersstoel. Ik rij al ruim een jaar rond met een storing in gordelspanner, gordel of airbag en hoopte dat dit met het doorsolderen van de stekker in de gordelspanner simpel te verhelpen was. Helaas had ik weer pech, want het sensormatje blijkt defect en moet vervangen worden. Kosten (bij de dealer) € 359,00.

Voor de rest geen bijzonderheden, de auto rijdt nog altijd even fijn en zeker nu hij weer op zijn originele style 135 zomerwielen staat bezorgt hij mij nog iedere dag een glimlach.

Tourer

Bericht door Tourer » 26 mar 2013, 15:30

Het blijft toch wel grappig ergens dat ondanks in veel gevallen gesproken kan worden van:

"BMW maakt rijden geweldig.....duur"

we toch geneigd zijn het te vergeven bij alleen al de aanblik van de bimmer laat staan als we erin rijden. :whistle:
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

tom_il

Bericht door tom_il » 26 mar 2013, 15:58

Kingfisher schreef: Nieuwe zomerbanden
Ondertussen heb ik mijn zomerwielen laten voorzien van nieuwe Michelin Pilot Sport 2 * banden. Geen RunOnFlat of ZP zoals Michelin dat noemt, maar vanwege de vele lovende verhalen van mensen die zeiden nooit meer naar RF te willen heb ik de overstap ook gemaakt. Uiteraard speelde het feit dat dit 300 euro goedkoper was ook mee. Ik heb wel gekozen voor de PS2 omdat deze gehomologeerd zijn voor BMW. De PS3 was dat niet en op aanraden van Michelin heb ik voor dit type gekozen.

De GoodYears NCT5 RF die er af kwamen waren tot op het canvas versleten aan de binnenkant. En dit terwijl ik dacht dat er niks aan de hand was en ik nog voldoende profiel had, bleek aan de binnenkant het rubber al los te laten!

Afbeelding

Wat betreft de overstap naar de Michelins, ik kan niet zeggen dat ik laaiend enthousiast ben. Ja, het is iets comfortabeler dan de RFs bij met name de korte hobbels, maar ik mis ook scherpte in het sturen. Bovendien maken deze banden meer lawaai. Ik heb in ieder geval weer 8mm profiel rondom, dus ik rijd weer een stuk veiliger.
Wow, Die band ziet er niet gezond uit.

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad. Dacht dat mijn band nog ok was maar aan de binnenkant afgelopen tot op het canvas. Wel niet zo erg als hij jou, het canvas was maar juist zichtbaar.

Heb hem daarna laten uitlijnen en gevraagd om het camber zo klein mogelijk te zetten achteraan. Als ik zie dat de banden nog steeds aflopen denk eraan om hem zelfs buiten spec te laten zetten, ik heb zoveel camber niet nodig.
525d E61 2007 pre-LCI

stefsel

Bericht door stefsel » 26 mar 2013, 16:57

Heb de foto's nog ergens liggen maar had ook aan de binnenkant achter canvas in het zicht (beide wielen, fijn idee met twee koters achterin).

Heb de camber ook maar wat minder 'sportief' laten zetten, deze was ook extreem gaf de wielenboer aan.
Stef de Moor
BMW 520d / 03-2006

suyker

Bericht door suyker » 26 mar 2013, 20:23

mooi dat het kraken verholpen is zonder al teveel kosten.

Mijn sensor mat is ook verrot. zodra geld heb ook maar verhelpen.
vd week 533,- boete met de bmw

Nieuw traject bij voorburg leidschendam.

50% van me vrienden heb 1 ontvangen dus let goed op daar
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 26 mar 2013, 20:31

Holy crap Suyker, voor dat geld kun je bijna én een sensormat én een krakende achteras verhelpen! ;)

Hoe hard moet je wel niet rijden om een boete van € 533,- te krijgen??

Ralph

Bericht door Ralph » 26 mar 2013, 21:49

Zo die band zag er vrij ernstig uit.
Gelukkig dat je het op deze manier te weten bent gekomen en niet op een andere vervelende manier.

Kraken hoor ik soms ook. Zal effe naar laten kijken als het erger wordt.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”