iDrive navigatie/cd-speler valt uit

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
FBB

iDrive navigatie/cd-speler valt uit

Bericht door FBB » 28 jun 2012, 10:24

Hallo Bimmerportal lezers,

Sinds kort is een probleem opgetreden in mijn prachtige BMW e60 type namelijk het iDrive(als ik het goed begrijpt).
Beeldscherm start op en valt weer uit, voorheen heeft het altijd gedaan en nooit software problemen gehad.

Is er iemand bekent met dit probleem? Heeft iemand een indicatie wat het mij gaat kosten en waar het precies aan ligt? Gelieve een adres omgeving Eindhoven. Graag wil ik dit probleem zsm oplossen zodat ik weer kan genieten mijn muziek(lijkt wel een begrafenis).

Met vriendelijke groet,

FB

Flyingd

Re: iDrive navigatie/cd-speler valt uit

Bericht door Flyingd » 07 jul 2012, 20:19

Allereest welkom.

Een voorstel ronde van je zelf doet wonderen hier. ;)

Als de idrive uitvalt. zal het niet lang duren voordat hij compleet ophoud. vervanging van de hoofd-unit, is dan de enige oplossing. kosten bij de dealer zijn 699 euro + programmeren. dus tegen de duizend euro. :bang: balen dus.

Helaas heb ik dat vorig jaar ook gehad. een tweede hands unit kopen is niet verstandig. je weet niet hoelang die meegaat en ook deze zal geprogrammeerd moeten worden. De BMW dealer doet dat niet, omdat de unit al is geprogrammeerd voor een andere auto en dat schijnt een probleem te zijn. :bang:

Succes.
Zonder twijfel de mooiste Touring

arnhem026

Bericht door arnhem026 » 02 apr 2013, 17:00

ik heb dit probleem op dit moment ook helaas. Hij heeft vandaag een wit scherm laten zien! maar deed het weer na 10 minuten.
BMW e60 530D 231 PK 2006
| Op zoek naar Privacy Shades |

fsiblesz

Bericht door fsiblesz » 02 apr 2013, 19:26

Het zou goed te maken kunnen hebben met defecte CD wisselaar of Bluetooth module (als je die hebt).
Dit was er bij mij de oorzaak van dat Idrive wegviel (geen geluid, 'muis' draaide zonder weerstand rond etc).
Door wisselaar/BT los te koppelen kun je checken of dit het probleem is, let wel zodra je een unit loskoppelt werken ook de andere niet meer, behalve Idrive zelf.

Succes

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”