Kardanblokkade en 2 lampjes die branden.
Kardanblokkade en 2 lampjes die branden.
Ik rijd een E46 328CI en heb deze voor een periode van 4 maand gestald gehad. Accu heb ik weer teruggeplaatst en de auto start ook meteen, echter lijkt het alsof de kardan geblokkeerd is. Ik zie ook 2 rode lampjes branden op het dashboard (2 lampjes die net achter het icoon van het autootje staan, alsof er achter de auto iets aan de hand is).
Ik heb geen idee of het één wat met het ander te maken heeft, maar de auto rijdt dus niet.
Op de krik merk ik dat beide achterwielen niet draaien, maar dat de remmen niet vastzitten. Het lijkt erop alsof er een blokkade in mijn kardan op treedt. Enig idee wat het kan zijn en hoe het is op te lossen?
Ik heb geen idee of het één wat met het ander te maken heeft, maar de auto rijdt dus niet.
Op de krik merk ik dat beide achterwielen niet draaien, maar dat de remmen niet vastzitten. Het lijkt erop alsof er een blokkade in mijn kardan op treedt. Enig idee wat het kan zijn en hoe het is op te lossen?
Re: Kardanblokkade en 2 lampjes die branden.
kun je de achterwielen beiden met de hand goed ronddraaien als de auto op de krik staat.Het komt vaker voor dat het handremmechanisme na stilstand(en na afspuiten en niet direkt gaan rijden) aan een kant gaat vastzitten en dan lijkt het erop dat je cardanas blokkeert.Laat eens weten als je de oplossing gevonden hebt.
De achterwielen draaien dus een paar centimeter (remmen zitten dus niet vast), maar blijven haken in het kardan.
Als je aan de wielen probeert te draaien kun je die inderdaad een klein gedeelte bewegen ,je hoort dan een ietwat klakkend blokkeergeluid,een soort aanslag.Dan denk ik toch aan een vastzittende handrem,de vastzittende handremschoen kan namelijk een klein beetje meegeven in de schijfremtrommel.Ik raad je aan om via het inspektiegat in de schijf de handrem los te maken(met een schroevendraaier) of anders de schijf er even af te halen(is heel makkelijk te doen)Succes.
Hmm, ik heb de auto niet op de handrem gehad de afgelopen 4 maand, dus ik denk toch dat het iets anders is. Ook omdat ik 2 lampjes zie branden die ik niet thuis kan brengen. Kan het niet 1 of andere beveiliging zijn?
de 2 lampjes direct achter je 'auto-afbeelding' duiden op defecte lampen aan de achterzijde. Dat lijkt mij volledig los te staan van de mechanische blokkade van de aandrijflijn. Een beveiliging middels die lampjes is er niet.
Als je geen handrem hebt gebruikt, kijk dan eens naar je remschijven/remblokken aan de achterzijde, misschien dat die toch zijn gaan vastzitten door de stilstand. Met beleid proberen weg te rijden om de boel weer gangbaar te krijgen is niet het allerbeste wat je de aandrijflijn kan aandoen. Dus eerst op zoek waar de blokkade vandaan komt.
Succes
Als je geen handrem hebt gebruikt, kijk dan eens naar je remschijven/remblokken aan de achterzijde, misschien dat die toch zijn gaan vastzitten door de stilstand. Met beleid proberen weg te rijden om de boel weer gangbaar te krijgen is niet het allerbeste wat je de aandrijflijn kan aandoen. Dus eerst op zoek waar de blokkade vandaan komt.
Succes
Beest Met 4 Wielen
Ook al heb je de handrem niet gebruikt ,toch kan de boel vast gaan zitten.Dit weet ik uit ervaring,ik heb de boel al vaker losgemaakt.Trouwens er wordt terecht opgemerkt dat je de rem niet moet proberen los te krijgen door voorzichtig te gaan rijden.Dan krijgt de aandrijflijn inderdaad een flinke opdonder. De opmerking over de lampjes is ook juist.Samenloop van omstandigheid.Succes.
Het was uiteindelijk de handrem die vast zat.
Mooi dat het euvel is opgelost,de oorzaak dat de lampjes bleven branden had dat te maken met het feit dat er ergens een slechte stekkerverbinding was,inbranden of corrosie bij de lichtstekker,Ik zou het aardig vinden om dat ook van je te horen.Daar kunnen we allemaal lering uit trekken.