Auto start niet meer
Auto start niet meer
Ik heb een vreemd probleem. Vandaag stopte de auto er plots mee en wou niet meer starten. Startmotor draaide prima rond maar sloeg niet aan. Als ik de sleutel uit het contact haal er weer in druk en op start/stop knop druk start de auto even voor een tweetal seconden voordat deze weer afsluit. Als ik daarna weer probeer te starten slaat deze niet aan. Herhaal ik het proces van sleutel eruit dan doet die het weer 2 seconden. Ik heb de reserve sleutel ook al geprobeerd maar het zelfde verhaal.
Het lijkt erop dat er iets misgaat met de startonderbreker.
Iemand een idee?
Het lijkt erop dat er iets misgaat met de startonderbreker.
Iemand een idee?
Re: Auto start niet meer
Als je de startknop nu eens ingedrukt houd wanneer de auto aanslaat, slaat ie dan ook gelijk weer af of..?
Helaas slaat de auto zo snel af dat je niet eens de kans krijgt om dat te proberen.
Kronos, misschien is er bij jou iemand in de buurt met een Obd kabel en een laptop. Misschien roept je auto iets waarom hij zich zo slecht gedraagt?
Stef de Moor
BMW 520d / 03-2006
BMW 520d / 03-2006
Auto is inmiddels afgesleept en gaat dinsdag naar de garage
Succes iig, hoop dat het een klein dingetje is.
Stef de Moor
BMW 520d / 03-2006
BMW 520d / 03-2006
OK, inmiddels de auto weer werkend opgehaald.
De massa draad naar de DDE ( Digitale Diesel Elektronica) was gebroken en is vervangen. Wat is dit toch met BMW en draden? Is het niet een achterklep of een accu, is het wel een massa draad. Ik heb nog nooit zoveel onderhouds kosten in zón korte tijd aan een auto gehad.
Uiteindelijk was € 200,- verder voor een draadje en ik ben er klaar mee. Auto is ingeruild voor een ander Duits merk met 4 ringen wat ik hiervoor ook reed.
De massa draad naar de DDE ( Digitale Diesel Elektronica) was gebroken en is vervangen. Wat is dit toch met BMW en draden? Is het niet een achterklep of een accu, is het wel een massa draad. Ik heb nog nooit zoveel onderhouds kosten in zón korte tijd aan een auto gehad.
Uiteindelijk was € 200,- verder voor een draadje en ik ben er klaar mee. Auto is ingeruild voor een ander Duits merk met 4 ringen wat ik hiervoor ook reed.
Nou, veel succes ermee, want ze hebben de naam nog veel erger te zijn dan BMW, en niet voor niets.
Het is precies de reden waarom ik geen nieuwe auto meer hoef, al die electronica die kapot kan gaan.
Het is precies de reden waarom ik geen nieuwe auto meer hoef, al die electronica die kapot kan gaan.
Vind ook wel jammer dat je (na het tacklen) van de problemen je bimmer inlevert voor 4 ringen.
Geen auto is zonder problemen, je moet geluk hebben. Voordeel van je bimmer (was) is is dat je weet wat voor vlee sje in de kuip hebt.
Geen auto is zonder problemen, je moet geluk hebben. Voordeel van je bimmer (was) is is dat je weet wat voor vlee sje in de kuip hebt.
Toch nog nieuws over de auto. Ik had de BMW ingeruild en gisteren bereikte mij het trieste bericht dat mijn oude BMW bij de dealer is gestolen!.
Das, ondanks dat je hem had ingeruild, wel knap klote.
Stef de Moor
BMW 520d / 03-2006
BMW 520d / 03-2006
Ze vermoeden dat de auto is gestolen voor een ramkraak.