Dat gaat vanzelf wennen, dat je aanvoelt wanneer ie wil schakelen (in Cruise stand).Heb ook een stukje in de stad gereden. Is goed te doen met de SMG II. Soms schakelt die niet precies op de tijdstip dat je wilt of zelfs verwacht, waardoor je dan een beetje naar voren leunt..Is even wennen.. Heb nog niet kunnen meemaken hoe het opschakelen voelt voor een bocht in te gaan, je kunt de aangrijpingsmoment niet bepalen. Dit zal ik waarschijnlijk op de ring moeten ervaren. Maar....
Hieruit begrijp ik dat je de bak in sport (welke stand dan ook) had staan? En dan wacht tot ie zelf schakelt?Als je eenmaal er voor gaat.. Dan doet de SMG erg goed zijn werk. Ze wilt dat je tot t eind gaat met de toerental. Als je zelf denkt gas los te laten voor 7500 toeren, krijg je werkelijk een bonk, want ze schakelt niet.. Je moet tot t einde gaan alvorens ze gaat door schakelen. Hierdoor word het inhouden moeilijk gemaakt. Go till the edge.
Zelf flipperen heb ik nog niet gedaan. Lekker in A stand gelaten en een beetje wennen aan de M en op de weg uiteraard.. Voor lekker flipperen etc in bochten zal ik dat stukje nog eens over doen.. Dan zal ik er wat meer over kunnen vertellen.
Dat doet ie dus niet, ja, uiteindelijk wel om je uit de toerenbegrenzer te houden. De bedoeling is uiteraard wel om te flipperen als je in 'sport' stand rijdt. Anders moet je hem constant in de toerenbegrenzer jagen voordat ie schakelt.