De kabelbreuk ben ik nog niet aan toe gekomen, dan maar even geen achterruitenwisser en even de achterklep openen met de afstandsbediening.
Het euvel met de voorbanden was snel opgelost: de winter stond voor de deur én ik kwam een hele knappe set winterwielen tegen
De verkoper had er maar 1 winter op gereden, origineel af fabriek maar niet passend op zijn nieuwe 3serie.
Dat reed even fantastisch de winter door
Toen werd het 3 april, winterwielen eraf en zomer erop.
Verschrikkelijk gewoon! De continental SportContact-3 zijn nog vierkanter geworden dan dat ze al waren
De auto trilt zo nu en dan en trekt weer alle kanten op met de vooras. Dit wil ik anders.
De wielen zaten er op, loop nog even om de auto heen en hoor een tandenknarsend geluid vanonder de motorkap komen. Wat nu dan?
Wel dit was er aan de hand:

Het tandwiel volledig versleten. Dit zit in de klep van de EGR, de klep zelf ging al moeizaam door roet en vuil dus heeft het gewoon opgegeven.
Via onderdelenlijn een 2ehands weten te scoren a €80 en is nu weer prima.
Maar de welbekende schommelende toerenteller geeft me meer zorgen op dit moment.
Eerst was het er af en toe, maar nu word het elke keer als ik met 110 op de A12 zit.
Ook voel je dat de electronica de snelheid continue heen en weer regelt. Irritant
Vandaar dat ik ook op dit forum terecht ben gekomen, lezen over koppelomvormers, lockups en versnellingsbak spoelen.
Zelf denk ik aan een nieuwe koppelomvormer en evt de bak te spoelen. Schakelen doet de bak naar behoren, hij verslikt zich weleens als ik effe snel weg wil.
Dus ga ik er vanuit ik op tijd ben voordat er ook een revisie van de bak zit aan te komen.
Verder vind ik
dit topic machtig interessant en ga ik ook zeker proberen