lekstroom e46

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
robbiebobby

lekstroom e46

Bericht door robbiebobby » 22 apr 2013, 20:26

Dag mensen,

Ik heb al een tijd niets meer geplaatst maar heb nu het volgende geval.

Al twee nachten wordt mn accu leeggetrokken door lekstroom. ANWB is twee keer geweest en vonden na afsluiten auto (Alleen open motorkap natuurlijk) een stroomverbruik van 1,5 amp. Dit zou niet alleen een lampje kunnen zijn. Kapels bij scharnieren zijn volgens garage oke. Heb geen idee wat ik nu moet doen. Trouwens ook mijn Cv weigert bij warm weer regelmatig. zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?

Ik lees graag uw ervaringen..

Henry320d
Contacteer:

Re: lekstroom e46

Bericht door Henry320d » 23 apr 2013, 11:44

Heb je een Dension Gateway 100 in je auto??
Daar is/was een software versie van in omloop die de auto niet in z'n ruststand liet komen, gevolg: lege accu.
Weet ik helaas uit eigen ervaring..... :whistle:

peeet

Bericht door peeet » 23 apr 2013, 19:48

meten is weten
kijken hoeveel ampere er gebruikt wordt
,dan een voor een de zekeringen eruit pakken en op de ampere meter letten ,en je vindt dan het gebied waar je moet zoeken
,nu zekering er weer in en een voor een alles loskoppelen stekers van elk ding wat van deze zekering stroom krijgt en je ziet vanzelf waar het defecte deel of beschadiging zit.
maar kan ook een kapotte kachelweerstand zijn die soms een eigen leven gaan lijden en zelf even de aanjager aanzet en als jij niet in je auto zit.

succes peet

robbiebobby

Bericht door robbiebobby » 23 apr 2013, 20:31

Hey thanks voor de reacties. Goed dat mensen hier meedenken! Kachelweerstand heb ik vorig jaar vervangen. Lampen in kofferbak of handschoenkast ook niet. Verder alles standaard. Geen dvd of ander ingebouwde dingen. Koppel nu drie keer per dag m'n accu af. Drama dus.

Vraag me wel af hoe ik erachterkom waar de betreffende zekering voor dient ALS ik hem vind.

Misschien m'n cd wisselaar die het al lang niet meer doet....

peeet

Bericht door peeet » 24 apr 2013, 03:42

bij mij zit er een kaart bij de zekeringen daar staat op waar elke zekering (dashbord kastje bovenin)voor is.
en ja ik heb de luxe dat ik op me werk op autodata kan loeren.
google misschien.

en gewoon op contact dan merk je ook wel dat er bepaalde dingen niet werken ,alles uit proberen en je komt er achter.

en soms zitten er nog restanten van een ouwe carkit in je auto ,geeft ook vaak problemen ,alleen weg geknipt wat je ziet maar ligt er nog ouwe carkit achter de radio of achter/onder het dashbord.

en ik heb bij een e46 touring ook gehad dat de accu met 2 a3 dagen leeg was , (zekering audio)
,bleek dat de navi gewoon altijd aan bleef staan ,de kast achterin bleef aan.
andere kast erin en alles weer ok
oude kast open gemaakt en hij leek van binnen als of hij in een sloot gelegen had (zo rot) ,maar hij werkte nog wel! :s

succes peet

robbiebobby

Bericht door robbiebobby » 24 apr 2013, 20:05

Ik heb nu een verbruik gemeten van 0,05 in rust. Iemand een idee of dit acceptabel is?

peeet

Bericht door peeet » 25 apr 2013, 13:10

dit is ongeveer normaal voor een bmw.

diodebrug van je dynamo kan ook stuk zijn ,dan gaat de dynamo stroom verbruiken als hij niet draaidt.

maar als 0,05 ampere het verbruik is moet het eigenlijk goed gaan ,mits accu echt ok is.

succes peet

dw70

Bericht door dw70 » 25 apr 2013, 15:24

als je diodebrug kapot is heb je wisselspanning. Dan gaat er wel wat meer kapot in no-time.

Als je cd wisselaar het niet meer doet, deze acuut afkoppelen. Je ruststroom is nu wel acceptabel.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”