wil je een schreeuwer, wat naar mijn mening de BMW meer een honda effect geeft, of wil je een lekkere diepe sound, die acceptabel is maar niet overdreven?
ikzelf heb een Jom uitlaat, prijs/kwaliteit is goed, hij is volledig RVS 2x76mm eindstuk, en als de motor/uitlaat goed warm is geeft hij een lekkere brom, zonder het "hé kijk mij hier nou gaan" effect te hebben!
Inderdaad wat Dcreator zegt, Een mooie brom klinkt het beste bij een BMW. Wellicht ook nog aangepast luchtfilter erop? Laatst de wagen van Jzaero(hopelijk goed geschreven) gezien/gehoord en dat klonk wel erg bruut!. Was dan wel een 328i wat natuurlijk ook meespeelt.
heb zelf ook een K&N 57i kit op mijn auto, ook bij 4 cilinder kun je het verschil horen!
Ik heb hem online besteld, via een nederlands bedrijf uit duitsland laten komen, Tüv e.d. aanwezig. monteren, tsjah lig er natuurlijk aan hoe handig je bent! wij hebben een brug ter beschikking, en dan is het niet zo'n lastige klus!
(ik adviseer wel om ook nieuwe ophangrubbers te bestellen, als je je uitlaat er toch onder vandaan haalt, is gelijk alles weer inorde!)
Kun je kiezen wat je wilt. Is helemaal compleet en heeft een goede pasvorm. Op een 6 pitter klinkt hij zoals een BMW moet klinken. Gewoon vet. En de levering is ook prima. Had hem de dag erna al in huis (wel het advies om even te bellen of deze op voorraad ligt).
Met helemaal compleet wordt alleen de uitlaat bedoelt en eventuele tussenstukken/klemmen etc. Hierbij zit niet het uitlaatrubber waar hij wordt opgehangen. Die moet je ergens anders vandaan toveren want die leveren ze niet.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Naar mijn mening als je dat doet kom je al snel op rommel uit, en dat gaat uiteindelijk duurkoop zijn!
Mijn vader heeft vroeger ook eens een goedkopere uitlaat eronder gelegd (E34) om te proberen, jaar later alsnog een beter kwaliteit eronder gegooid ivm grote teleurstelling over de kwaliteit.
En daarbij zijn die universele uitlaten ook nooit pasklaar, en dus veel meer werk (vaak zelf lassen e.d.)
Dus overweeg goed wat je doet, soms kun je beter even doorsparen om een beetje kwaliteit te hebben! dit zijn niet echt de onderdelen om TE veel op te bezuinigen. Je hoeft echt geen eisenmann van 600/700 te hebben, maar rond de 200 zit je toch al snel!