Hallo,
Weet iemand hier toevallig of onderstaande onderdelen van een E36 sedan uitwisselbaar zijn met een E36 cabrio?
zwarte(kap)gedeelte onder het stuur
middenconsole (waar de asbakjes inzitten)
center console waar de knoppen voor elektrische ramen opzitten (pasvorm) afgezien van aantal gaten voor de ramen.
Heb nl. een aantal mooie onderdelen gevonden maar weet niet of deze uitwisselbaar zijn..
Hoop dat iemand dit zo weet.
Groeten,
Richy
E36 interieur onderdelen Sedan uitwisselbaar met cabrio?
Re: E36 interieur onderdelen Sedan uitwisselbaar met cabrio?
Zwarte kap onder het stuur durf ik niet helemaal zeker te zeggen maar ik denk van wel. (anders even de bmw nummers van de betreffende onderdelen op etk online vergelijken tussen cabrio & sedan).
Middenconsole past al niet, tenzij je hem zelf aanpast. Bij de sedan loopt die aan de onderkant recht af, en bij de cabrio schuin naar boven.
Centerconsole past ook gewoon.
Middenconsole past al niet, tenzij je hem zelf aanpast. Bij de sedan loopt die aan de onderkant recht af, en bij de cabrio schuin naar boven.
Centerconsole past ook gewoon.
Kap onder stuur en hoekje naast het dashboard kastje zijn anders van coupe/cabrio en sedan/touring.
Door de kortere motorkap van de sedan/touring en gelijke wielbasis en plaats stoelen moet het dashboard dieper zijn bij de sedan/touring.
Dit is ook goed te zien als je beide naast elkaar hebt staan. Geldt trouwens ook voor de hele bovenkant van het dashboard.
En zoals al gezegd voor wat betreft de handrem console:
Wat dus best ruk is, omdat je voor de cabrio dus een specifieke moet hebben, terwijl de rechte wel in alle andere modellen past...

Door de kortere motorkap van de sedan/touring en gelijke wielbasis en plaats stoelen moet het dashboard dieper zijn bij de sedan/touring.
Dit is ook goed te zien als je beide naast elkaar hebt staan. Geldt trouwens ook voor de hele bovenkant van het dashboard.
En zoals al gezegd voor wat betreft de handrem console:
Wat dus best ruk is, omdat je voor de cabrio dus een specifieke moet hebben, terwijl de rechte wel in alle andere modellen past...

Mr. OEM
Thanks voor de uitleg Folkert!
Ben nl. nog op zoek naar het "Erweitertes Leder pakket" Handschoenkastje heb ik al wel, maar zoals je weet; als je eenmaal begint, dan wil je het ook afmaken..
Dan nog maar even geduld hebben en Ebay in de gaten houden..
Ben nl. nog op zoek naar het "Erweitertes Leder pakket" Handschoenkastje heb ik al wel, maar zoals je weet; als je eenmaal begint, dan wil je het ook afmaken..
Dan nog maar even geduld hebben en Ebay in de gaten houden..
Geduld is een schone zaak. Heeft mij 4 jaar zoeken gekost. Maar dat hoort bij het spel.
Mr. OEM