Het is nodig om de 4 rubbers van het subframe te vervangen. (e39 Touring)
Heeft iemand daar het speciale gereedschap voor dat ik kan huren?
Tool vervangen rubbers subframe
-
-
Re: Tool vervangen rubbers subframe
Niemand?
Nope helaas. Maar is dit die Alpina van Premium Classics?
Heeft die ad39 daar niet zo'n leuk tooltje voor wat je zelf inelkaar kunt prutsen???
Meen het ergens gelezen te hebben maar waar???
Meen het ergens gelezen te hebben maar waar???
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
Hallo beste e28-520i,
Nee, helaas heb ik dat tooltje niet, anders had Alpina dat gerust kosteloos van mij mogen gebruiken.
Ik maakte wel vaker gereedschappen om bepaalde Oldtimers te kunnen repareren, je was eigenlijk nooit klaar, met al die merken, wat gereedschap betreft.
Let wel, het subframe hoeft dus echt niet uitgebouwd te worden!
Dat is teveel werk, en is echt onnodig, enkel iets laten zakken, tot men er bij kan.
Maar het is denk ik niet zo heel erg moeilijk om dat te maken.
Koop de nieuwe rubbers, en maak aan de hand van de rubbers het tooltje.
Neem een paar stukjes afval pijp dikwandig, waar het rubber in past, en maak het op lengte.
las er een plaat op van 5 mm dikte en zorg dat er een gat in geboord word met de maximale dikte die het gat van het rubber heeft, waar de bout door heen gaat bedoel ik dan.
Maak een paar dikke platen die de dikte van het rubber heeft, daar bedoel ik dus de boring van het subframe mee, waar het rubber in valt.
Neem een stuk draadeind met een paar goede moeren, op de plaats waar de moeren met een dikke platte sluitring, smeert men wat vet, dan kan de moer beter de kracht over brengen op het uit te drijven rubber.
Maak nog een dikke plaat van ongeveer 5 mm, dikker mag ook wel, en deze dient als opsluiting die weer groter dient te zijn om het rubber weer in de boring te trekken.
Dit zou de manier dienen te zijn om deze klus uit te voeren, tenminste zo zou ik het doen.
Zo heb ik dat tenminste bij andere merken ook gedaan, en het lukte altijd.
Neem er gewoon lekker de tijd voor, want haastige spoed, dat is zelden goed!
Ga ook niet slaan met een hamer op de materialen, dat beschadigd de zaak enkel maar.
Ik hoop dat het op deze wijze gaat lukken.
Met vriendelijke groet,
Ad
Nee, helaas heb ik dat tooltje niet, anders had Alpina dat gerust kosteloos van mij mogen gebruiken.
Ik maakte wel vaker gereedschappen om bepaalde Oldtimers te kunnen repareren, je was eigenlijk nooit klaar, met al die merken, wat gereedschap betreft.
Let wel, het subframe hoeft dus echt niet uitgebouwd te worden!
Dat is teveel werk, en is echt onnodig, enkel iets laten zakken, tot men er bij kan.
Maar het is denk ik niet zo heel erg moeilijk om dat te maken.
Koop de nieuwe rubbers, en maak aan de hand van de rubbers het tooltje.
Neem een paar stukjes afval pijp dikwandig, waar het rubber in past, en maak het op lengte.
las er een plaat op van 5 mm dikte en zorg dat er een gat in geboord word met de maximale dikte die het gat van het rubber heeft, waar de bout door heen gaat bedoel ik dan.
Maak een paar dikke platen die de dikte van het rubber heeft, daar bedoel ik dus de boring van het subframe mee, waar het rubber in valt.
Neem een stuk draadeind met een paar goede moeren, op de plaats waar de moeren met een dikke platte sluitring, smeert men wat vet, dan kan de moer beter de kracht over brengen op het uit te drijven rubber.
Maak nog een dikke plaat van ongeveer 5 mm, dikker mag ook wel, en deze dient als opsluiting die weer groter dient te zijn om het rubber weer in de boring te trekken.
Dit zou de manier dienen te zijn om deze klus uit te voeren, tenminste zo zou ik het doen.
Zo heb ik dat tenminste bij andere merken ook gedaan, en het lukte altijd.
Neem er gewoon lekker de tijd voor, want haastige spoed, dat is zelden goed!
Ga ook niet slaan met een hamer op de materialen, dat beschadigd de zaak enkel maar.
Ik hoop dat het op deze wijze gaat lukken.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
@vliet. Klopt helemaal.
@Ad. Dank je voor de tip. Heb Google al helemaal afgespeurd Hoe ik de werkzaamheden moet uitvoeren. Het speciaal gereedschap maken is normaal niet zo'n probleem. Maar bij deze tool heb je 2 halve ringen nodig met een sponning waar een koker overheen valt en wordt tegengehouden en een lip die net groot genoeg is om in het subframe te haken. Helaas moeilijk om dit zelf te maken.
@Ad. Dank je voor de tip. Heb Google al helemaal afgespeurd Hoe ik de werkzaamheden moet uitvoeren. Het speciaal gereedschap maken is normaal niet zo'n probleem. Maar bij deze tool heb je 2 halve ringen nodig met een sponning waar een koker overheen valt en wordt tegengehouden en een lip die net groot genoeg is om in het subframe te haken. Helaas moeilijk om dit zelf te maken.