Goeiedag allen,
Ik kan voor een zacht prijsje een afneembare trekhaak voor mijn e46 sedan overkopen inclusief kabelboom.
Hij is van het merk GDW. Heeft iemand hier al ervaring met een trekhaak monteren?
De trekhaak - het ijzer - op zich stelt niet echt veel voor denk ik, maar eerder de kabelboom. Ik moet blijkbaar tot vooraan de auto aan de zekeringkast en de lichtschakelaars gaan met mijn draadboom? Moet ik daarvoor serieus m'n halve interieur losmaken? De enige handleiding die ik totnogtoe vind is deze: http://www.thuletowbars.com/upload/manuals/703214.pdf en dan vind ik em nog wat onduidelijk.
Iemand met ervaring hier?
Afneembare Trekhaak monteren
- JonasCoryn
- buhrmann
Re: Afneembare Trekhaak monteren
Ik heb het bij mijn touring gedaan... Kabelboom was inderdaad het meeste werk... de kabelboom moest onder de dorpels door (dus dorpellijsten demonteren, bekleding A en B stijl demonteren) en inderdaad aangekoppeld in de zekeringkast achter het dashboard kastje. Doorlussen naar lichtschakelaar was niet zo moeilijk (had ik al eens gedemonteerd gehad i.v.m. inbouw MFL)
Ik had alleen eerst niet de goede bumperonderdelen (Diffusor en bevestigingsdelen) dus koste een dagje extra (complete personeel van dealer was op excursie op mijn sleuteldagje, dus moest tot na het weekeinde wachten.
Was leuke klus, en heb er in mn eentje op z'n 'elvendertigst' een kleine dag over gedaan.
Ik had alleen eerst niet de goede bumperonderdelen (Diffusor en bevestigingsdelen) dus koste een dagje extra (complete personeel van dealer was op excursie op mijn sleuteldagje, dus moest tot na het weekeinde wachten.
Was leuke klus, en heb er in mn eentje op z'n 'elvendertigst' een kleine dag over gedaan.
Volvo V70 2.5D remap 170pk (2000) *current*
Honda Vision 110 (2015) *current*
E46 320d Touring (2002) *exit*
VW Polo 1.4D Steilheck (1991) *exit*
VW Golf III Variant 1.9tdi (1997) *exit*
Honda Vision 110 (2015) *current*
E46 320d Touring (2002) *exit*
VW Polo 1.4D Steilheck (1991) *exit*
VW Golf III Variant 1.9tdi (1997) *exit*
Ik stel mijn vraag hier maar even... zodat ik er geen nieuw topic voor hoef te openen en het antwoord zal wel snel komen en kort en duidelijk zijn
Ik heb een 330d Touring op het oog... met een M pakket maar deze is niet voorzien van een trekhaak, nu wil ik in dit geval de haak zelf monteren en de bekabeling over laten aan de garage.. Ik zou hem dan afleveren met gedemonteerde style, scheelt hun tijd en mij kosten
Dit heb ik destijds ook met mijn VW gedaan... zelf haak gedemonteerd van de eene auto naar de andere (mijn 'nieuwe' auto) en de bekabeling toen ook laten doen.
02
Ik snap dat er een nieuwe diffusor gemonteerd moet worden en dat de haak uiteraard compleet met bouten ed. geleverd dient te worden.
Nu is mijn vraag is de Touring al voorbereid voor het monteren van een haak? Dus zitten er al voorgeboorden gaten ed.?
Dus is het een kwestie van bumper eraf, haak'balk' monteren, bumper terug, en dan de bekabeling?!
IK hoop dat het duidelijk is.....
Alvast mijn dank
Ik heb een 330d Touring op het oog... met een M pakket maar deze is niet voorzien van een trekhaak, nu wil ik in dit geval de haak zelf monteren en de bekabeling over laten aan de garage.. Ik zou hem dan afleveren met gedemonteerde style, scheelt hun tijd en mij kosten
Dit heb ik destijds ook met mijn VW gedaan... zelf haak gedemonteerd van de eene auto naar de andere (mijn 'nieuwe' auto) en de bekabeling toen ook laten doen.
02
Ik snap dat er een nieuwe diffusor gemonteerd moet worden en dat de haak uiteraard compleet met bouten ed. geleverd dient te worden.
Nu is mijn vraag is de Touring al voorbereid voor het monteren van een haak? Dus zitten er al voorgeboorden gaten ed.?
Dus is het een kwestie van bumper eraf, haak'balk' monteren, bumper terug, en dan de bekabeling?!
IK hoop dat het duidelijk is.....
Alvast mijn dank
F11 Imperial Blau M-pakket, 20 inch
Ja, de originele bumpersteunen worden vevangen door de trekhaakbalk.