Gelijk dan maar even plaatsen wat ik heb beloofd, afgelopen week zijn we met de touring naar Frankrijk gegaan. Ons doel was Parijs en Disneyland, voor vertrek de auto even goed gecontroleerd; zomerbandjes er onder (want het bleef wel lang winter....), de plakkerige knopjes van de a.b. vervangen voor nieuwe en ook de gasveren van de kofferbakklep vervangen. Zo vervelend als de klep op je hoofd stuitert tijdens het inpakken van de auto
Maandagochtend vertrokken we van uit Meppel vertrokken richting Parijs, de reis ging voorspoedig. Rond het middag uur passeerden we al de Franse grens.
Bij de laatste afslag bij de snelweg (onder tussen wel al een halve maand wegenbelasting betaald voor een paar honderd km Franse snelweg) nog even een stop gemaakt.
Daarna nog 60 km over Franse B-wegen naar de plaats van bestemming. Ik wist niet dat er nog wegen zijn in Europa die zo slecht zijn en werd het ons ook duidelijk waarom al de Franse broodroosters (Renault, Citroen en Peugeot) zo verschikkelijk slap geveerd zijn.... Na een lijdensweg van 1 uur kwamen we toch lekker op tijd op de plaats van bestemming aan.
En konden we vanaf hier makkelijk naar Disneyland en het centrum van Parijs (met de trein) vertrekken. En zoals we al eerder gemerkt hebben, doet de touring het voor zulke tripjes zeker niet onder voor een nieuwe auto van een doorsnee merk
Leuk in Frankrijk is ook nog dat je gewoon Euro98 voor €1,56 kunt tanken, of is er in NL ook iets met de benzineprijzen gebeurd afgelopen week wat ik heb gemist?
Mvg,
Luuk Jan