Hallo allemaal,
Ik ben nieuw, 25 jaar en bezit een halfjaar lang een BMW 318 ti compact uit 1998. Ziet er netjes uit en is in goede staat van binnen en buiten, ben er erg blij mee! ik post nog wel eens fotos.
Maar ik zou een beroep willen doen op jullie hulp; Mijn auto moet gekeurd worden binnenkort en ik weet dat de koplampverstellers het niet doen. Je hoort ze simpelweg niet gaan als je het wieltje rolt. Ik weet waar het aan ligt, de draden die in de stekker gaan zijn op dat punt kapot waardoor er geen goed contact wordt gemaakt. Dit zou dus opgelost kunnen worden als de draden uit de stekker zou kunnen krijgen, zou afknippen, en een goed stuk weer in de stekker plaats. Nu is dat het hele probleem, dat gaat dus niet, het lijkt te definitief te zijn vastgemaakt door BMW waardoor alleen een nieuwe stekker zou werken. Echter, deze stekker zou dan een stuk draad moeten hebben waarmee ik hem aan de huidige kabelboom zou moeten vastmaken. Dit is dus niet te verkrijgen, als ik met dit probleem bij BMW aanklop bieden ze mij een hele nieuwe kabelboom aan, 'kan niet anders' is het antwoord. Dat is natuurlijk onzin. Dus mijn vraag is aan jullie; Hoe krijg ik weer een perfecte connectie tussen mijn stekker en kabelboom zodat mn koplamp weer netjes gaat verstellen?:P
Verder is denk ik ook mn uitlaat lek. Bij mn vorige Suzuki Swift was het eenvoudig een nieuwe einddemper te plaatsen en goedkoop, hoe zit dat bij deze compact qua aanschafkosten?
Mijn dank is groot mensen,
Mvg,
Dennis
[E36 compact] elek. koplampverstellers kapot
Re: [E36 compact] elek. koplampverstellers kapot
Welkom Dennis
Allereerst welkom op ons forum, het is echter hier wel de gewone gang van zaken dat je even een voorstelrondje doet in het voorstel topic (gemakkelijk te vinden in het forum overzicht). Als je dit nog even zou willen doen a.u.b.?
Om je op weg te helpen:
wellicht een idee om naar de sloop te gaan, om de stekkertjes van een sloop e36 af te knippen met voldoende draad, zodat je ze in je eigen kabelboom op een 5 cm kan afknippen en ze gemakkelijk met elkaar kunt verbinden? Zorg er in dit geval wel voor dat alles netjes en vochtdicht verbonden wordt, het laatste wat je zou willen is sluiting in je kabels!
Over je uitlaat, hier heb je een tal van mogelijkheden en kun je het eigenlijk zo duur maken als je zelf wilt! Van aftermarket standaard Bosal uitlaatje tot een Top kwaliteit sport uitlaat van Eisenmann, dit hangt een beetje af van wat je wilt qua optiek, budget en kwaliteit! Wellicht een idee waarnaar je opzoek bent in een uitlaat?
Allereerst welkom op ons forum, het is echter hier wel de gewone gang van zaken dat je even een voorstelrondje doet in het voorstel topic (gemakkelijk te vinden in het forum overzicht). Als je dit nog even zou willen doen a.u.b.?
Om je op weg te helpen:
wellicht een idee om naar de sloop te gaan, om de stekkertjes van een sloop e36 af te knippen met voldoende draad, zodat je ze in je eigen kabelboom op een 5 cm kan afknippen en ze gemakkelijk met elkaar kunt verbinden? Zorg er in dit geval wel voor dat alles netjes en vochtdicht verbonden wordt, het laatste wat je zou willen is sluiting in je kabels!
Over je uitlaat, hier heb je een tal van mogelijkheden en kun je het eigenlijk zo duur maken als je zelf wilt! Van aftermarket standaard Bosal uitlaatje tot een Top kwaliteit sport uitlaat van Eisenmann, dit hangt een beetje af van wat je wilt qua optiek, budget en kwaliteit! Wellicht een idee waarnaar je opzoek bent in een uitlaat?
>>>>Showroom E36's<<<<
Ik denk dat dat inderdaad het beste is op te lossen door iets van de sloop af te knippen. VerderDennisE36 schreef:Ik weet waar het aan ligt, de draden die in de stekker gaan zijn op dat punt kapot waardoor er geen goed contact wordt gemaakt. Dit zou dus opgelost kunnen worden als de draden uit de stekker zou kunnen krijgen, zou afknippen, en een goed stuk weer in de stekker plaats. Nu is dat het hele probleem, dat gaat dus niet, het lijkt te definitief te zijn vastgemaakt door BMW waardoor alleen een nieuwe stekker zou werken. Echter, deze stekker zou dan een stuk draad moeten hebben waarmee ik hem aan de huidige kabelboom zou moeten vastmaken. Dit is dus niet te verkrijgen, als ik met dit probleem bij BMW aanklop bieden ze mij een hele nieuwe kabelboom aan, 'kan niet anders' is het antwoord. Dat is natuurlijk onzin. Dus mijn vraag is aan jullie; Hoe krijg ik weer een perfecte connectie tussen mijn stekker en kabelboom zodat mn koplamp weer netjes gaat verstellen?:P
zou je kunnen proberen de stekker te repareren, ik weet niet in hoeverre die verbindingen dan kapot zijn ?
Gaat het om alleen de einddemper of ook het deel met katalysator ? Hetgeen verschilt namelijk nogal in de prijs!DennisE36 schreef: Verder is denk ik ook mn uitlaat lek. Bij mn vorige Suzuki Swift was het eenvoudig een nieuwe einddemper te plaatsen en goedkoop, hoe zit dat bij deze compact qua aanschafkosten?
bedankt,
Ik ben in de weer geweest met de koplampstellers... er zitten er 2 nieuwe in welke ook draaien als ik aan het wieltje draai dus dat lijkt mooi. Als ik de steller even losdraai en eraan trek zie ik dat de koplamp meegetrokken word, dus het lijkt alsof het staafje wel ergens ingeklikt zit van binnen.
Echter, er gebeurt niks. Het motortje draait als ik aan het wieltje draai beiderzijds, alleen ik zie geen hoogste verstelling gebeuren aan beide kanten. Alles lijkt goed te zitten ik snap er helemaal niks van!
Ik ben in de weer geweest met de koplampstellers... er zitten er 2 nieuwe in welke ook draaien als ik aan het wieltje draai dus dat lijkt mooi. Als ik de steller even losdraai en eraan trek zie ik dat de koplamp meegetrokken word, dus het lijkt alsof het staafje wel ergens ingeklikt zit van binnen.
Echter, er gebeurt niks. Het motortje draait als ik aan het wieltje draai beiderzijds, alleen ik zie geen hoogste verstelling gebeuren aan beide kanten. Alles lijkt goed te zitten ik snap er helemaal niks van!
- bimmer-jeroen
Dan heb jij je nieuwe verstellers niet in het kommetje geklikt,
Het ``blijven haken`` wat jij bedoelde.. Jou verstel pennetje zit nu niet aan je koplamp reflector vast (het chromen deel) dus je staafjes bewegen wel maar zitten nergens aanvast..
Het is even prutsen om ze erin te krijgen maar het is te doen, asje even maximaal uitstellen (met je stelwieltje) en daarna schuin je asje in je koplamp reflector duwen.. dan zit hij goed vast.. (mooiste is trouwens koplamp er even uithalen dan kun je zien wat je doet..)
Het ``blijven haken`` wat jij bedoelde.. Jou verstel pennetje zit nu niet aan je koplamp reflector vast (het chromen deel) dus je staafjes bewegen wel maar zitten nergens aanvast..
Het is even prutsen om ze erin te krijgen maar het is te doen, asje even maximaal uitstellen (met je stelwieltje) en daarna schuin je asje in je koplamp reflector duwen.. dan zit hij goed vast.. (mooiste is trouwens koplamp er even uithalen dan kun je zien wat je doet..)
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)